MAG TOE !!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

MAG TOE !!

Bericht door zaskar72 »

Ik overweeg de aankoop van een Apple laptop, een MacBook dus.
Na de goede ervaringen met mijn iPhone 5s durf ik de stap wel wagen om Windows achter mij te laten. Mijn Telenet e-mail programma draait er ook op en zelf mijn WORD documenten kan ik er op lezen en bewerken gezien WORD ook voor Apple bestaat. Voor de rest wat surfen met GOOGLE lukt ook schijnt. En foto's bewaren is idem als op iPhone in mappen die dan gewoon albums heten.
Mijn iPhone kocht ik bij Leapp.nl maar in een winkel in België ( Antwerpen ) en ben daar zeer tevreden van dat zijn wel refurbies maar met 2j garantie op. Het gewicht is geen belangrijke factor daar het 90% home gebruik is.

Mijn vragen:

- Waar moet ik op letten bij de aankoop van een MacBook ?
- Welke hebben jullie & wat zijn jullie ervaringen ermee ?
- Waar hebben jullie hem gekocht ?
- 13" of 15" ?
Laatst gewijzigd door zaskar72 op wo 19 apr 2017 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Apple MacBook

Bericht door Free_ltd »

Zie eerst wat uw budget is. En kijk dan wat ge wilt. Voornaam is dat ge direct voldoende ram neemt en best ook SSD schijf. Deze 2 zaken maakt hem al direct een pak duurder, maar daardoor gaat ge een paar jaar langer plezier hebben. Ik heb einfpd 2014 een iMac 21" gekocht. Gewoon de basis en hij mocht een beetje sneller zijn. Een mac wordt geacht langer mee te kunnen dan een windowstoestel. mijne is nog maar 2 jaar, dus weet nog ni of dat effectief zo is :P

Hou er wel rekening mee dat ge de eerste dagen uw aankoop gaat beklagen omdat windows er zi in gehamerd zit, terwijl het op een mac toch een beetje anders loopt :lol: soms,simpeler, maar vaak gewoon anders en dus wel ff wennen.

Eens alles goed op mekaar afgestemd is ivm icloud, dan wilt ge ni meer anders.

Vermits ge voor een mafbook gaat, zou ik ook een bijkomende Time Capsule aanscahffen. Niet goedkoop, maar dat is een wifi router met ingebouwde HD waarop ge draadloze backups van time machine kunt maken. Bij mij gebeurt dat op een aangekoppelde externe hd vermits ik een desktop heb. Met een macbook gaat dat ook, maar dan moet ge dat handmatig doen telkens ge de hd aansluit.

En daar waar de meesten hun windowstoestellen aan het einde van de dag uitschakelen ipv in slaapstand te zetten, is die sluimerstand bij apple eerder regel dan uitzondering.

Dus uw keuze aanpassen aan uw budget. Hebt ge 15" nodig? Zo niet, neem 13" en neem dan 16gb ram ipv de standaard 8gb. Dat maakt hem sneller en dat met een SSD schijf, maakt hem razendsnel zodat ge 5 tot 8 jaar verder kunt als hij het hardware'atig zo lang kan houden :P
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Apple MacBook

Bericht door i-Mac »

http://www.intermactivity.be" onclick="window.open(this.href);return false;


Dé plaats waar je met al je vragen kan aankloppen.
Wees gewaarschuwd ... Once you go Mac, you never go back ;-)

Ik koop al sinds 1999 Apple computers. Mijn huidige iMac 24" is intussen 10 jaar oud, en draait nog steeds als een zonnetje. En ja, met het laatste OS. Mijn zoon heeft een MacBook Pro 17", en kan niet meer zonder. Hij doet er al zijn foto bewerkingen mee. Hij heeft de DVD vervangen door een SSD. En dat scheelt zeer veel. Ook maken dat je het maximum van RAM laat plaatsen. Die laatste 2 zaken zijn zeker niet goedkoop, maar koop ze niet aan als je je laptop aankoopt. Bij Apple zijn de prijzen voor dergelijke zaken te hoog. Laat dat bij de dealer zelf gebeuren nadien.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Re: Apple MacBook

Bericht door SusXT »

i-Mac schreef:http://www.intermactivity.be


Dé plaats waar je met al je vragen kan aankloppen.
Wees gewaarschuwd ... Once you go Mac, you never go back ;-)

Ik koop al sinds 1999 Apple computers. Mijn huidige iMac 24" is intussen 10 jaar oud, en draait nog steeds als een zonnetje. En ja, met het laatste OS. Mijn zoon heeft een MacBook Pro 17", en kan niet meer zonder. Hij doet er al zijn foto bewerkingen mee. Hij heeft de DVD vervangen door een SSD. En dat scheelt zeer veel. Ook maken dat je het maximum van RAM laat plaatsen. Die laatste 2 zaken zijn zeker niet goedkoop, maar koop ze niet aan als je je laptop aankoopt. Bij Apple zijn de prijzen voor dergelijke zaken te hoog. Laat dat bij de dealer zelf gebeuren nadien.
+1
Windows is een (nog grotere) ergernis geworden. Dat is het enige nadeel :-D
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Apple MacBook

Bericht door dennisVO »

zaskar72 schreef:Ik overweeg de aankoop van een Apple laptop, een MacBook dus.
Na de goede ervaringen met mijn iPhone 5s durf ik de stap wel wagen om Windows achter mij te laten. Mijn Telenet e-mail programma draait er ook op en zelf mijn WORD documenten kan ik er op lezen en bewerken gezien WORD ook voor Apple bestaat. Voor de rest wat surfen met GOOGLE lukt ook schijnt. En foto's bewaren is idem als op iPhone in mappen die dan gewoon albums heten.
Mijn iPhone kocht ik bij Leapp.nl maar in een winkel in België ( Antwerpen ) en ben daar zeer tevreden van dat zijn wel refurbies maar met 2j garantie op. Het gewicht is geen belangrijke factor daar het 90% home gebruik is.

Mijn vragen:

- Waar moet ik op letten bij de aankoop van een MacBook ?
- Welke hebben jullie & wat zijn jullie ervaringen ermee ?
- Waar hebben jullie hem gekocht ?
- 13" of 15" ?

zoek je er nog steeds eentje?
ik verkoop de mijne: https://www.2dehands.be/computer-game-c ... 91433.html
komt met nieuwe adapter, en geformatteerd met El Capitan, klaar om te personaliseren.
Gaat weg wegens aankoop nieuwe MacBook Pro (onkosten maken).
Plaats reactie