Korting LBS

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Korting LBS

Bericht door vani »

velen doen het niet maar er gaan er wel tussen zitten die wel iets extra kunnen doen mss qua afmontage of een extratje erbij.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Korting LBS

Bericht door Frakke »

vani schreef:velen doen het niet maar er gaan er wel tussen zitten die wel iets extra kunnen doen mss qua afmontage of een extratje erbij.
bedankt voor de info ;)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Korting LBS

Bericht door Free_ltd »

Dacht eerst ook dat 10% de standaard was, maar bij het rond gaan vorig jaar, staan sommigen toch niet zo te springen. Voor ne Scott bij de dichtstbijzijnde LBS deed die het er direct vanaf zonder vragen.

Waar ik uiteindelijk de Trek kocht, heb ik voor 10% van de waarde gekregen in de vorm van gratis schoenen. En die moest ik toch hebben.

Mijn vrouw krijg personeelskorting bij Inter-bikes en dus heb ik zowiso korting op speci en cube. Enkel zij moet dan mee naar de winkel en kan ik niet gans los gaan :lol:

Maar de kans dat mijne volgende ne Speci wordt, is groot. Maar wanneer hé. Dit jaar al ne deftige speci erdoor aan inkt op mijne rug :lol:
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Korting LBS

Bericht door Reflex »

Een Lbs moet toch wel minimaal 10-15 procent korting kunnen geven. De marges zijn daarvoor gewoon nog groot genoeg. Van sommige merken mag dit inderdaad niet, maar een beetje Lbs gaat hier slim mee om. Een lbs die absoluut niks wil doen heeft al genoeg klanten blijkbaar.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Korting LBS

Bericht door Frakke »

Free_ltd schreef:Mijn vrouw krijg personeelskorting bij Inter-bikes en dus heb ik zowiso korting op speci en cube. Enkel zij moet dan mee naar de winkel :lol:
:lol:
Is ze ook beschikbaar voor een uitleenbeurt :lol: :lol: :lol: :-D :wink:

Bedankt al voor de info mannen.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Korting LBS

Bericht door SD2E »

Reflex schreef:Een Lbs moet toch wel minimaal 10-15 procent korting kunnen geven. De marges zijn daarvoor gewoon nog groot genoeg. Van sommige merken mag dit inderdaad niet, maar een beetje Lbs gaat hier slim mee om. Een lba die absoluut niks wil doen heeft al genoeg klanten blijkbaar.

Probleem is dat dat door het merk (grote bekende merken) of de invoerder opgelegd wordt wat mag en niet mag.
En als je aan een klant toch een korting geeft en hij gaat nog eens informeren bij een andere dealer en toont de korting dan gaat die er zeker niet meer onder kunnen en dat gaan overdragen naar de invoerder/merk. En als je dat een paar keer tegenkomt vrees ik dat je als lbs je merk kwijt kunt raken...

Wat extra's in de vorm van aankoopbon in de winkel of een bepaalde upgrade of pedalen bij wordt wel gedaan
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Korting LBS

Bericht door Reflex »

Zoals ik zeg, ik heb jaren bij een Lbs gewerkt. Als het niet mag van het merk dan zijn er genoeg andere mogelijkheden. Zoals je zelf ook aangeeft.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Korting LBS

Bericht door Free_ltd »

Frakke schreef:
Free_ltd schreef:Mijn vrouw krijg personeelskorting bij Inter-bikes en dus heb ik zowiso korting op speci en cube. Enkel zij moet dan mee naar de winkel :lol:
:lol:
Is ze ook beschikbaar voor een uitleenbeurt :lol: :lol: :lol: :-D :wink:

Bedankt al voor de info mannen.

Heb het haar gevraagd en ze vraagt aan mij wat dat opbrengt :lol: Dus van die 10% blijft niet meer veel over :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Korting LBS

Bericht door Free_ltd »

Wacky-S schreef:Van de 3 Speci dealers hier in de buurt is er toch geen enkele die korting geeft op de nieuwe/huidige modellen. :-k
Verhuizen of van job veranderen :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Korting LBS

Bericht door Free_ltd »

SD2E schreef:
Reflex schreef:Een Lbs moet toch wel minimaal 10-15 procent korting kunnen geven. De marges zijn daarvoor gewoon nog groot genoeg. Van sommige merken mag dit inderdaad niet, maar een beetje Lbs gaat hier slim mee om. Een lba die absoluut niks wil doen heeft al genoeg klanten blijkbaar.



Wat extra's in de vorm van aankoopbon in de winkel of een bepaalde upgrade of pedalen bij wordt wel gedaan
Mijn LSB heeft het dus ook zo gedaan. Keek zelfs een klein beetje raar op toen ik naar korting vroeg. Nu, het was maar en fiets van €999 en dan begrijp ik dat dit wat moeilijk ligt. Alhouwel ik op verschillende sites had gelezen dat 10% nogal courant was bij LBS'n en een andere winkel op de Scott zelfs de prijs met korting af al zei, ging ik er vanuit dat elke winkel dat deed.

Ik liet dus eigenlijk met een omweggetje weten dat als er niets tegenover stond, ik gewoon verder ging totdat ik een winkel had gevonden die wel die 10% gaf. Met het gedacht dat elke winkel dat deed en enkel zij dwars lagen. Toen zei die ineens dat hij wel iets kon doen ter waarde van die 10% en daar heb ik dan mijn schoenen voor gekregen.

Dus kunnen ze dat zeker omzeilen.
Plaats reactie