Korting LBS

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Korting LBS

Bericht door Frakke »

Free_ltd schreef:
Frakke schreef:
Free_ltd schreef:Mijn vrouw krijg personeelskorting bij Inter-bikes en dus heb ik zowiso korting op speci en cube. Enkel zij moet dan mee naar de winkel :lol:
:lol:
Is ze ook beschikbaar voor een uitleenbeurt :lol: :lol: :lol: :-D :wink:

Bedankt al voor de info mannen.

Heb het haar gevraagd en ze vraagt aan mij wat dat opbrengt :lol: Dus van die 10% blijft niet meer veel over :lol:
Zie maar wat jij ze geeft :wink: :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Korting LBS

Bericht door Free_ltd »

LOL.

Ik geef haar al genoeg. Alhouwel ze nooit tevreden is. :-)
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Korting LBS

Bericht door Frakke »

Free_ltd schreef:LOL.

Ik geef haar al genoeg. Alhouwel ze nooit tevreden is. :-)

Ken dat ](*,)
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: Korting LBS

Bericht door KWBiker »

Voor merken als Cannondale, Speci, ... en ook kledingmerken (Assos) ... is het de fabrikant die de winkels selecteert. Zij leggen ook de prijzen op, van fiets tot het kleinste vijsje. LBS krijgen geen toelating om korting te geven op de fietsen, buiten in de solden.

Het is zelfs zo dat die merken de LBS auditten en wanneer ze er op uitkomen dat ongeoorloofde kortingen worden gegeven of dat de winkel niet voldoet aan andere vereisten, de LBS gewoon als klant geschrapt wordt.

Gangbare praktijk is evenwel de korting van 10 % (of minder) te geven in de vorm van accessoires of een gratis upgrade van de wielen.
Flitz
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 14 jul 2015 10:29
Rijdt met: Specialized Epic 2016 Alu Comp
Contacteer:

Re: Korting LBS

Bericht door Flitz »

Bij aankoop van mij Speci heb ik geen korting gekregen maar wel andere extras.
Eerste onderhoud inclusief , kilometerteller, bedonhouders, andere kleine prul.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Korting LBS

Bericht door patje2 »

Als het enkel om korting te doen is koop je best in de solden periode.
Pesoonlijk koop ik altijd een overjaars kleur en daar is de korting altijd groter op ook buiten de solden moest ik nu eene kopen zou ik vragen welke er de koopjes zijn in plaats van direkt te vragen hoeveel de korting is
Lsb zal makkelijker iets doen voor een vaste klant dan voor een nieuwe klant die direkt vraagt hoeveel korting hij geeft? Gratis 1ste onderhoud is denk ik wel bij elke lsb bij aankoop van een nieuwe fiets

Op mijn Pinarello koersfiets zelf 40% en gratis pedalen (kleur van het jaar er voor)
Op mijn fully Massy was het ook 30% en nog gratis betere van de remmen en gratis pedalen (stopte met de verdeling er van)
Op het frame van mijn Niner was het ook 20% (kleur van 2014 aangekocht feb 2015) en gratis montage

Heb zelf mijn 27,5 aangekocht met 25% korting en max 500km mee gereden en kunnen 2de hands kunnen verder verkopen aan de zelfde prijs die ik betaald had.

Ik ben zelf zelfstandig handelaar en als een klant bij mij direkt korting vraagt mag en kan ik die ook niet geven. Wij krijgen ook geen korting van de leveranciers en de marges zijn veel kleiner dan je zou denken.
VB fiets van verkoopprijs €2000
€2000 min 21% btw = €1652,89 handelaar betaald deze ongeveer €1400 ex btw
€2000 - 10% = €1800 -21% btw =1487,60 dus weg winst als handelaar wordt je verwacht van winst te maken
Een handelaar die uit eigen beweging 10% korting geeft heeft die er eerst bij gedaan of heeft geen zakelijk inzicht
Grote fietszaken kopen per grote hoeveelheden en kunnen zo een betere aankoop prijs bedingen bij de leverancier en of kunnen met scherpere prijzen aankopen in het buitenland
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Korting LBS

Bericht door Reflex »

Je gelooft toch zelf niet dat de winstmarge per fiets maar 10% is? Daarvan moet hij zijn personeel, boekhouder, pand en eigen brood nog afhalen? Ik heb bij een fietsenwinkel gewerkt. De marges zijn echt wel een stuk groter hoor. Als er bij jou maar 10% winst op zat dan begrijp ik dat je handelaar bent geweest en niet meer bent.

Fietsenmakers kunnen met gemak 10 tot 15% korting geven en nog een mooie winst pakken. Het probleem is echter dat sommige merken dat niet toestaan. Daarom geven ze het op een andere manier (fietscomputerke, pedalen, ander zadel noem maar op).
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Korting LBS

Bericht door patje2 »

Reflex schreef:Je gelooft toch zelf niet dat de winstmarge per fiets maar 10% is? Daarvan moet hij zijn personeel, boekhouder, pand en eigen brood nog afhalen? Ik heb bij een fietsenwinkel gewerkt. De marges zijn echt wel een stuk groter hoor. Als er bij jou maar 10% winst op zat dan begrijp ik dat je handelaar bent geweest en niet meer bent.

Fietsenmakers kunnen met gemak 10 tot 15% korting geven en nog een mooie winst pakken. Het probleem is echter dat sommige merken dat niet toestaan. Daarom geven ze het op een andere manier (fietscomputerke, pedalen, ander zadel noem maar op).
Nee ze nemen meer dan 10% winst volgens mijn voorbeeld is het ongeveer 30% of iets meer zelfs maar de 10% gaat over het gehele bedrag en niet alleen over de winstmarge. Je hebt buiten de aankoop bij de invoerder ook nog transport kost en nog een uurtje uitpak en montage werk bij een nieuwe fiets.
LSB verdien meer aan losse wisselstukken dan aan een nieuwe fiets % gezien en ook aan werkuren verdienen ze voldoende
Gebruikersavatar
Zalman
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 17 apr 2005 18:10

Re: Korting LBS

Bericht door Zalman »

€2000 - 10% = €1800 -21% btw =1487,60 dus weg winst als handelaar wordt je verwacht van winst te maken

Hoe kan een handelaar korting geven op het bedrag btw incl?? Of waarom zou je dat doen?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Korting LBS

Bericht door Reflex »

patje2 schreef: Nee ze nemen meer dan 10% winst volgens mijn voorbeeld is het ongeveer 30% of iets meer zelfs maar de 10% gaat over het gehele bedrag en niet alleen over de winstmarge. Je hebt buiten de aankoop bij de invoerder ook nog transport kost en nog een uurtje uitpak en montage werk bij een nieuwe fiets.
LSB verdien meer aan losse wisselstukken dan aan een nieuwe fiets % gezien en ook aan werkuren verdienen ze voldoende
Allereerst wat is een LSB? Dat ken ik niet.

Ten tweede klopt er niet veel van wat je zegt en je berekening. Waar zie je in jouw berekening 30% winstmarge? Als ik 252 euro winst op 1400 neem kom ik op 18% en dat is verre van de winstmarge die er in de werkelijkheid is.

Ik heb in een fietsenwinkel gewerkt. Ik weet dat de winstmarge op een fiets goed is en dat er dus makkelijk 10 tot 15% af kan. Het is enkel dat sommige merken dat tegenhouden en ze daardoor met accessoires moeten werken.

Doet jouw winkel dat niet dan is dat zijn goed recht. Dan zal hij de winstmarge nodig hebben om andere kosten te dekken of heeft hij genoeg klanten.
Plaats reactie