MAG TOE !!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

MAG TOE !!

Bericht door zaskar72 »

Ik wil CONTINENTAL X-King 2.2 Protection banden steken.

Zijn er mensen die deze ook hebben dan zou ik graag weten op welke velg jullie deze hebben steken. Ik heb NoTubes APLHA340 en niemand krijgt ze er op.... Blijkt de oorzaak te zijn dat de velg intern te smal is...dus ik zoek een bredere velg, minstens 23mm of zo

Denk nu wel over te schakelen op schijfrem maar mocht er een goede velgremvelg bestaan dan zou die zeker in aanmerking komen. Is voor in een EDNINE 29".
Laatst gewijzigd door zaskar72 op zo 12 jun 2016 10:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: welke velgen ?

Bericht door aresius »

Hoe bedoel je dat je de banden er niet op krijgt? Tubeless dan?

Eens met extra lagen tape proberen in het velgbed. Voor m'n Conti Rubber queen heb ik een dubbele laag tape aangebracht en het werkte zonder problemen, zelfs op gewone 'oude' niet tubeless ready velgen.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: welke velgen ?

Bericht door zaskar72 »

Nee nee ik bedoel de allereerste stap je legt de band er op aan de ene kant en dan leg je de band er op aan de andere zijde en je laat een stukje open om de vloeistof in te kappen en dan duw je dat stukje ook in de velg en dan blaas je op.
Wel de band er op leggen aan de andere zijde lukt niet hij springt er telkens af...schijnt omdat de velg te smal is...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: welke velgen ?

Bericht door aresius »

Zijn het die Alpha 340 velgen?

Zoja, lees de handleiding eens,
handleiding schreef: Super-wide 17mm inside cavity
Make clincher tires out perform tubulars
Can be used tubed or tubeless
Recommended for both road & cyclocross use
niet echt geschikt voor dikke banden, licht zullen ze wel zijn :-)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: welke velgen ?

Bericht door Reflex »

Zijn inderdaad geen mtb velgen. Ook al zouden ze erop passen, echt fijn is het niet om met een ballon te rijden.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: welke velgen ?

Bericht door zaskar72 »

Ik heb er wel mee gereden met BIG1 op en deze op 0.8bar dus ...en die zijn breder dan 2.2 ... ik begrijp ni dat de conti's er ni op gaan ....


En waarom zijn er zo weinig 29" velgen met remrand ? De HS33 is een uitstekende rem en zeer krachtig. Maar ook gewone v brakes voor op strandrace's zijn nog enorm populair en toch zijn er praktisch geen 29" velgen voor te vinden die 23mm of breder zijn. 25mm bij voorkeur. #-o #-o #-o
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: welke velgen ?

Bericht door Reflex »

Heeft de big1 niet een smallere hieldraad? Is geen mtb band dus kan mij voorstellen dat de hieldraad iets smaller is en daardoor beter past (is een toerfietsband). Als je met een racevelgje MTB banden wilt rijden zal het probleem misschien eerder te zoeken zijn in de velg dan in de band lijkt mij. Je kunt geluk hebben dat een andere band wel goed zit, maar het blijft een risico.

Strandracers stappen tegenwoordig anders ook over op stevige brede velgen. En hebben tegenwoordig steeds vaker schijfremmen. Velgremmen gaan er steeds meer uit, en dat is niet voor niks.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: welke velgen ?

Bericht door zaskar72 »

Ik rij al jaren strandrace's en zie nog steeds de velgremmen. ik weet dat veel rijders velgremmen prio geven maar omdat er geen zijn stappen ze noodgedwongen over op schijven. Schijven op het strand geeft alleen nadelen. Ze zijn zwaarder, meer slijtage en remmen is niet bepaald echte nodig dus remkracht is ondergeschikt. Mocht er een merk een setje op de markt brengen van minder dan 1500gr en toch min 23mm breed wel dat zou goed verkopen.

De reden waarom men van v brake naar schijven gaat is dus gewoon omdat er geen velgen beschikbaar zijn en niks anders. Trouwens toppers zweren nog steeds bij v brake's..... Bram Imming bijvoorbeeld, en leden van het EDNINE team,...
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: welke velgen ?

Bericht door Swannie »

schijven zwaarder dan hs33? #-o
ten 1ste zijn schijfremwielen lichter dan v brakewielen.
ten 2de wegen die hs33 nen kilo!
Strandracen is eigenlijk niet mtb'en ook niet e. Kan je hiervoor niet beter een CX fiets pakken, met een recht stuur? :-k
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: welke velgen ?

Bericht door Ivo L »

Als je bij die strandraces toch amper moet remmen, waarom dan niet maar 1 rem monteren, onmiddellijk paar 100 gram gewichtswinst (o)
Plaats reactie