Pagina 3 van 3

Re: Chiptuning wagen

Geplaatst: vr 01 apr 2016 10:30
door eL Tee
Goh, 't is meestal niet alleen een software-matige 'downgrade' hoor. Duitsers durven al eens te downgraden door meer dan alleen de software aan te passen: iets 'mindere' intercooler, iets goedkopere 'loodgieterij' (rubberen darmen), ...

Van de Fransozen weet ik het niet. Ik blijf na een paar zeer mindere ervaringen héél ver weg van Franse auto's...

Re: Chiptuning wagen

Geplaatst: vr 01 apr 2016 11:30
door J.E.
De motor waarover de topicopener spreekt zit ook in verschillende Duitse 'kwaliteitswagens'.
In bvb Mercedes en Opel.
Al dan niet met intercooler en andere verstuivers van 75 tot 160pk.

Re: Chiptuning wagen

Geplaatst: vr 01 apr 2016 16:02
door kevx
eL Tee schreef:
Van de Fransozen weet ik het niet. Ik blijf na een paar zeer mindere ervaringen héél ver weg van Franse auto's...
off topic +1 (Franse auto's zijn gewoon k*t 8-[ )

Re: Chiptuning wagen

Geplaatst: vr 01 apr 2016 18:38
door Free_ltd
Ik ben helemaal geen fan van franse auto's, maar met de kms die ik vreet, nog nooit problemen mee gehad.

Enkel nu met de DS5 wat problemen met de software van het infotainmentsysteem.

Maar zelf zal ik nooit ne fransoos kopen. Zijn oersaaie wagens die 10 jaar achter liggen op de rest. Maar van de kwaliteit heb ik persoonlijk niet te klagen en bij mij gaan ze op 3 jaar de deur uit met tussen de 155000 en 190000 km.

Re: Chiptuning wagen

Geplaatst: za 02 apr 2016 11:09
door ktm boy
Ik heb Renault Laguna Break face3 2 liter DCI laten chippen,heeft nu 185pk en 420 newton koppel,ben er zeer tevreden van

Re: Chiptuning wagen

Geplaatst: wo 21 sep 2016 15:59
door _anonymus_
Ik heb een Skoda Octavia 1.9 diesel.
Deze heeft standaard 106 pk, maar is bij DVX in Willebroek naar 150 pk gezet. De kerel waarvan ik de auto heb over gekocht heeft dat laten doen, da’s een vriend van de eigenaar van DVX.
Ik moet zeggen, die auto rijdt toch wel zalig, hoor. Ik ben er vorig jaar mee naar de Chemins du Soleil geweest, en in de bergen heb ik mij er dik mee geamuseerd.
Trekt ongelooflijk goed op (veel meer koppel), en blijft ook effectief doortrekken tot aan de begrenzer. Dit lijkt mij wel geen standaard manier van afstellen, want onder de 2000 toeren rijdt de auto zeer neutraal, maar vanaf 2000 toeren krijg je echt een schop in je kont. Ik vermoed dat de auto meer is afgesteld op sportief gebruik dan op minder verbruik, want als ik er mij rij zit ik toch snel tussen de 6 en 7 liter. Mijn vriendin raakt net onder de 6 liter. Of dit zuiniger is dan voorheen betwijfel ik, maar ik heb er nooit mee gereden voor de chiptuning dus ik zou ’t eigenlijk niet weten.
Ik doe de auto binnen bij een onafhankelijke garagist, en ik zeg hem gewoon elke keer om de mapping zeker niet te overschrijven.

Nu heb ik van ’t werk een Golf 1.6 diesel (110pk).
Deze kan inderdaad bij DVX naar 150 pk gezet worden. Aangezien dit een lichtere auto is dan de Skoda, lijkt mij dit een nog leuker resultaat te kunnen opleveren.
Maar aangezien het een leasingauto is, durf ik het mij niet al te goed riskeren...