MAG TOE !!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

MAG TOE !!

Bericht door zaskar72 »

Iemand ervaring met aankoop van een MTB SRAM groep bij hun ?

Ik heb daar al wel is wat kleinigheden gekocht ( banden, pedalen, kledij, onderhoudsproducten,..) Maar zou nu een SRAM groep willen kopen, XX1. Meer bepaald crankset en shifter en derrieA. Sommige zeggen ze geven een mooie prijs en andere zeggen dan weer dat die prijs zo laag is dat het te mooi is om waar te zijn. Dat het ofwel is zoals bij Alibaba.com ( namaak en zo ) of dat het oudere modellen zijn.
Als ik zelf de oefening maak zie ik alleen een verschil aan de gaten waar de pedaal ingedraaid wordt, daar zit een zwart "hoesje" over. En er is ook zo geen rood streepje op. En dat staat idd niet in de cataloog 2016. Misschien toch model 2015 dan ?

Wat is jullie gedacht aub ?

Voor een XX1 groep ( derrieA + crankset + ketting + trigger + cass ) vragen ze 900€.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door zaskar72 op do 25 feb 2016 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Van Eyck

Bericht door Reflex »

Wat is er zo ongelofelijk goedkoop aan dan? Een snelle Google zoektocht geeft mij verschillende shops met een vergelijkbare prijs. Ook de rode variant.

Ik heb bij van eyck een Ultegra 6800 set gekocht vorig jaar en ben zeer tevreden over de service.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Van Eyck

Bericht door zaskar72 »

Reflex schreef:Wat is er zo ongelofelijk goedkoop aan dan? Een snelle Google zoektocht geeft mij verschillende shops met een vergelijkbare prijs. Van Eyck zit nu eenmaal scherp met zijn prijzen.

Ik heb daar een Ultegra 6800 set gekocht vorig jaar en ben zeer tevreden over de service.
Jaja een SHIMANO groep....ik heb het specifiek over SRAM XX1... Wil graag deftig materiaal en geen namaak of ouderwets spul voor die prijs. ik heb on line ook al rond die prijs de groep gevonden maar dan niet zoals ze hierboven op de foto staat. Dus dat baart me zorgen...
Laatst gewijzigd door zaskar72 op zo 21 feb 2016 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Van Eyck

Bericht door Reflex »

Dan koop je het toch bij de webshop als je het niet vertrouwd? Lijkt mij straf dat een officiële dealer een nep crank gaat verkopen in hun groepset. Zal Sram nooit goedkeuren.

Ik geef enkel aan dat er legio shops zijn die de groep voor deze prijs verkopen. Dus je argument dat het wel nep moet zijn omdat de prijs te mooi is om waar te zijn gaat niet op.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Van Eyck

Bericht door Reflex »

Overigens wat is er sinds November 2014 nog geüpdatet aan de crank? Juist niks, het is nog steeds dezelfde op de verschillende kleurstellingen na en sinds dit jaar hebben ze ook de dopjes (crank boots) die er hier opzitten (maar die los te kopen zijn). Ziet er mij gewoon een XX1 Black uit met spider ipv de direct mount versie. En dat is de laatste nieuwe.
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Van Eyck

Bericht door rubenv »

is toch wel een mooie prijs voor een winkel. Natuurlijk geen weggeefprijs. Gaat zeker niet namaak zijn. Die chinezen kunnen veel namaken maar toch geen hele groep. Dit is de black edition, is nieuw sinds 2015 dacht ik. De rode versie is er ook nog altijd. Alleen is het nu meestal met een direct mount tandwiel. En niet met een spider. Maar maakt opzich niet veel verschil. Sinds 2015 is de achterderailleur ook type 2.1 ipv type 2.0. Voor de rest is er niks veranderd. Is misschien wel niet inclusief een tandwiel?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Van Eyck

Bericht door Reflex »

XX1 Black is 2016 model (officieel dan toch). Komt wel normaal met het direct mount blad dus daar is iets aangepast, maar is zeker geen downgrade.
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Van Eyck

Bericht door rubenv »

Reflex schreef:XX1 Black is 2016 model (officieel dan toch). Komt wel normaal met het direct mount blad dus daar is iets aangepast, maar is zeker geen downgrade.
ja dat kan, maar was volgens mij al redelijk vroeg in 2015 verkrijgbaar. De 2.1 derrie was gelijk uitgekomen dacht ik. Of was dat een jaar vroeger?
http://www.fiets.nl/2015/01/15/sram-xx1 ... art-grijs/" onclick="window.open(this.href);return false;
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Van Eyck

Bericht door vani »

Vaneyck met alibaba vergelijken :lol: als je op alibaba 800 moet betalen voor een groep zijde pas in de zak gezet :P
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Van Eyck

Bericht door zaskar72 »

Ikzelf heb nooit gedacht dat Van Eyck bij Alibaba zou kopen om dan hier door te verkopen maar er zijn mensen die dat zeggen.
Ik ga er van uit dat ze zoveel in 1x aankopen dat ze grote korting krijgen en dat ze een minimum winst hanteren. Dan kan je zo een scherpe prijs aanbieden denk ik dan....

Dus als ik het hier allemaal lees is het een model 2015/2016.
En staan hier standaard die dopjes op ipv ze als extraatje te moeten aankopen en is het de black edition.

Dus niks mis mee. :wink: :bounce:

Zal ze dan gaan kopen. =P~


Ik weet alleen ni welke BB ik moet kopen. Nu zit er een FSA BB92 in met een FSA afterburner trapstel met een as van 24mm.
Plaats reactie