MAG TOE !!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: HDMI kabel ???

Bericht door kevx »

Ik heb thuis een tv wand gemaakt waar alle kabels achter de wand samenkomen.

Met de hdmi kabels vd action had ik op sommige momenten storing in men beeld....
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: HDMI kabel ???

Bericht door Wacky-S »

You proved our point :wink:
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: HDMI kabel ???

Bericht door Wollie »

Als er slecht beeld of geluid is via een HDMI kabel ligt dit maar aan 1 ding, de connectors. Dus een dure kabel is niks waard, een degelijke connector alles. Maar HDMI blijft HDMI dus rommel.
Professioneel mag ik de goedkoopste kabel gebruiken tot vrij lange afstand, maar de connectoren zijn altijd BNC.
Iedereen in de professionele sector weet dat HDMI connectoren de grootste rommel is.
Dus, koop een goedkope kabel maar zorg dat je stekker stevig zit en blijft zitten en duw niet al je kabels achter je TV zomaar samen meer zorg voor een nette kabelgeleiding en geen trek/duw last op je connector.
Probeer voor je geluid via een optische of aparte kabel te gaan naar je TV of versterker.

grtjs
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: HDMI kabel ???

Bericht door Wacky-S »

En wat is de prijs van een kabel met een degelijke connector? Ik denk niet dat er hier veel forumleden zijn die zomaar even een HDMI connector aan een kabel kunnen solderen. :wink:

Als het werkt, werkt het, dan gaat een dure kabel (geleider + connector) je geen beter beeld geven.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: HDMI kabel ???

Bericht door SD2E »

Bij digitale tv momenteel geen verschil. En ivm die vergulde connectoren, waar steek je die in? Juist aan beide zijden zowel decoder als tv een standaard brol hdmi poort van 0,05 euro die erin zit... Idem met dvdspelers e.d. Bij de verkoop van een nieuwe tv promoten ze dat ook altijde, een kabel van 50eur erbij, commerce is dat
Plaats reactie