GEZOCHT : TELENET techneut

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

MAG TOE !!

Bericht door zaskar72 »

Ik heb sinds 2006 TELENET.
Basic Internet & Vaste telefoon.

Nu wil ik een WHOP abonnement.
Dan heb ik:
Snel internet, Vaste telefonie EN digitale tv.

Ik heb daarover vele vragen maar de meest prangende zijn deze :
1. Ik werk nu met powerline adapters om het internet signaal van aan de "kast" ( die zich in andere kamer bevindt ) in mijn desktop te krijgen. Maar ik ga een laptop kopen dus: kan ik dan die powerlines nog gebruiken om mijn TV signaal over te brengen zodat ik ook gebruik kan maken van extra diensten zoals een film bestellen, ... ? Of zijn die niet "snel" genoeg ?
2. Heeft iemand de laatste maanden een zelfde upgrade gedaan, dus digi tv erbij genomen, en wat zijn de ervaringen ?
3. Is er hier toevallig een TELENET technieker op't forum? Dan zou ik den uitleg uit goede bron kunnen krijgen. Ik vroeg aan TELENET of er een technieker kan langskomen om alles is samen te bekijken en een kostenraming te maken om nadien over te gaan tot een aankoop van een WHOP maar blijkbaar kost zo een bezoekje mij €85..
Laatst gewijzigd door zaskar72 op za 16 jan 2016 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: GEZOCHT : TELENET techneut

Bericht door G-m@n. »

powerline adaptors kan je ook aan je tv gebruiken.
ik heb lang fibernet gehad en een tijdje terug overgeschakeld op basic terug omdat hun modems de beloofde snelheid (200Mbs maar met moeite kom je aan 50) niet aan kunnen en aangezien ik ook altijd met laptop of tablet werk draadloos dit op het zelfde neer komt alleen een stuk beterkoop per maand.

ik betaal nu voor tv, 2 king abbo's en basic internet 82€/maand.

ben wel geen telenet technieker :D
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: GEZOCHT : TELENET techneut

Bericht door zaskar72 »

G-m@n. schreef:powerline adaptors kan je ook aan je tv gebruiken.
ik heb lang fibernet gehad en een tijdje terug overgeschakeld op basic terug omdat hun modems de beloofde snelheid (200Mbs maar met moeite kom je aan 50) niet aan kunnen en aangezien ik ook altijd met laptop of tablet werk draadloos dit op het zelfde neer komt alleen een stuk beterkoop per maand.

ik betaal nu voor tv, 2 king abbo's en basic internet 82€/maand.

ben wel geen telenet technieker :D
OK. Maar diene Basic da ik heb kan je ni nemen in het WHOP pakket.
Voor mij zou het op €65 per maand komen voor DigiTV, @ fiber 100 , vaste tel.
Mijn snelheid is nu:
met telenet speedtest
download = 12.3 Mbps
upload= 2.3 Mbps
met nog andere test van Telenet om 7u in de ochtend
Gemiddelde snelheid buiten piekuren 27 Mbps 3,6 Mpbs
Minimumsnelheid tijdens piekuren (19u-23u) 27 Mbps 3,6 Mpbs
Maximumsnelheid tijdens piekuren (19u-23u) 30 Mbps 4 Mbps

toch bedankt !!
Plaats reactie