aankoop 2dehands iphone

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BEASTY
Mountainbiker
Berichten: 733
Lid geworden op: za 30 jul 2005 15:01
Rijdt met: ne flanders grinta alu/carbon
Contacteer:

aankoop 2dehands iphone

Bericht door BEASTY »

hallo,

ik ben van plan om een 2dehands iphone 5S te kopen.
ik heb een lijstje gemaakt van wat te controleren, zijn er dingen die niet opstaan en toch belangerijk zijn laat het me weten aub.


5S

Opnieuw instellen altijd door de verkoper laten doen. Dan kun je zelf ook testen hoe een nieuwe installatie werkt en of alles origineel functioneert. Extra check kun je hiermee doen: http://www.onemorething.nl/2014/10/appl ... k-checker/" onclick="window.open(this.href);return false; Eerst moet Find my iPhone uit, daarna kan pas de iCloud-account verwijderd worden. Dit laatste gaat automatisch bij opnieuw instellen.

Software: – Zoek mijn iPhone uitzetten (instellingen -> iCloud -> Zoek mijn iPhone, tik op het balkje) – Codeslot uitzetten (instellingen -> algemeen -> touch id en toegangcode) – Fingerprints verwijderen (instellingen -> algemeen -> touch id en toegangcode) – iCloud account verwijderen van apparaat (instellingen -> iCloud) – Log uit van app store (instellingen -> itunes en app store -> xxx@xxx.com" onclick="window.open(this.href);return false; -> log uit) – Wis alle inhoud en instellingen (via instellingen -> Stel opnieuw in -> Wis alle inhoud en instellingen)

Hardware:

* of dictafoon werkt

* Microfoon testen door een filmpje op te nemen

* TouchID te testen

* Wifi nakijken (controleer als mogelijk is aan de hand van een Personal Hotspot)

* Speakers checken (door geluid te laten afspelen)

* Kijken of alle knoppen het goed doen

* Touch ID testen

* De camera nakijken (voor en achter) (kan samen met de flitstest)

* als je enkel een appeltje ziet op een zwart scherm; niet goed

Als je dan gaat installeren (dat kun je ter plekke doen), kun je je eigen iCloud-account ingeven. Lukt dat, dan is het helemaal goed.

mvg
Beasty
Paten
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 07 aug 2010 21:35
Rijdt met: specialized epic marathon, niner EMD
Contacteer:

Re: aankoop 2dehands iphone

Bericht door Paten »

Vergeet niet te kijken of je bereik hebt.
In het verleden al eens problemen mee gehad met iphone 4 maar met de 5s zou dit geen probleem mogen zijn :-)

Wat ook een probleem zou kunnen zijn, is de batterij die snel leegloopt maar dit kan je niet echt controleren in 5 min.. (met snel bedoel ik < 10u)

Heb nu ook de 5s en kan er zeker niet over klagen!
Plaats reactie