privé MTB parcours

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

privé MTB parcours

Bericht door Dimme »

Ik ben sinds kort eigenaar van een woning met héél wat grond aan en heb ook een bos ter beschikking van bijna 2ha. Nu, die bos is nooit gebruikt geweest voor éénder wat en is redelijk dichtbegroeid met dennebomen, klimop, dorekes en weet ik veel wat nog allemaal maar zou wel eens willen weten hoe ik daar vrij snel enkele paadjes in kan maken zonder gebruik te maken van zware machines... (dus niet zoals het ATB parcours in Buul)

Ik heb nochtans redelijk wat "trainingsaccomodatie" bij mij in de buurt maar aangezien ik vanaf januari 15 maanden heel beperkt ga zitten in tijd (nieuwbouw) en mijn klein mannen ook af en toe is graag de bos induiken leek me dit wel eens de moeite om te bekijken maar ik weet niet of het haalbaar is om dat op een weekske rond te krijgen :)
AEE
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 23 okt 2014 16:57

Re: privé MTB parcours

Bericht door AEE »

Dimme schreef:Ik ben sinds kort eigenaar van een woning met héél wat grond aan en heb ook een bos ter beschikking van bijna 2ha. Nu, die bos is nooit gebruikt geweest voor éénder wat en is redelijk dichtbegroeid met dennebomen, klimop, dorekes en weet ik veel wat nog allemaal maar zou wel eens willen weten hoe ik daar vrij snel enkele paadjes in kan maken zonder gebruik te maken van zware machines... (dus niet zoals het ATB parcours in Buul)

Ik heb nochtans redelijk wat "trainingsaccomodatie" bij mij in de buurt maar aangezien ik vanaf januari 15 maanden heel beperkt ga zitten in tijd (nieuwbouw) en mijn klein mannen ook af en toe is graag de bos induiken leek me dit wel eens de moeite om te bekijken maar ik weet niet of het haalbaar is om dat op een weekske rond te krijgen :)


snelste en goedkoopste manier:

span met lint een parcours uit => ga op een woensdag of zaterdag naar een motorcross parcours => zeg tegen enkele lokale helden dat ze een dagje gratis en je bos mogen komen crossen(tussen de lintjes) => en al je onkruid, klimop en dorentjes zijn weg :-D

of stuur een mailtje naar "Enduro Grensland" die jongen zijn ook altijd te vinden voor een dagje ploegen :-D

grtzz
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: privé MTB parcours

Bericht door saiko »

idd, bomen en struiken die in de wegstaan snoeien met de kettingzaag en dan paar rondjes met enne crossbrommer erdoor.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: privé MTB parcours

Bericht door De Wreter »

40 rondjes met de MTB en er ligt ook een pad
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: privé MTB parcours

Bericht door vani »

je organiseert een forumdag en die rijden wel en track :P :lol:
Gebruikersavatar
MTBart
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: di 27 mar 2007 12:27
Rijdt met: Commencal Meta HT & Ridley Shark

Re: privé MTB parcours

Bericht door MTBart »

vani schreef:je organiseert een forumdag en die rijden wel en track :P :lol:
=D> =D> =D> =D>

Ne BBQ en wa bierkes, meer moet dat niet zijn!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: privé MTB parcours

Bericht door filiep72 »

Is er daar ook een visvijver in die 2 ha ?
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: privé MTB parcours

Bericht door Dimme »

Dat van die crossmoto's had ik ook al overwogen maar aangezien dat mijn stuk grenst aan natuurgebied en ik een goede verstandhouding heb met die mannen pas ik daar liever voor. Zal binnenkort wel eens met een schupke erdoor gaan en dan zoals hier aangehaald een aantal rondjes doen met wat volk.

@Filiep72: spijtig genoeg geene visvijver :)
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: privé MTB parcours

Bericht door eL Tee »

Machete...
AEE
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 23 okt 2014 16:57

Re: privé MTB parcours

Bericht door AEE »

Dimme schreef:Dat van die crossmoto's had ik ook al overwogen maar aangezien dat mijn stuk grenst aan natuurgebied en ik een goede verstandhouding heb met die mannen pas ik daar liever voor. Zal binnenkort wel eens met een schupke erdoor gaan en dan zoals hier aangehaald een aantal rondjes doen met wat volk.

@Filiep72: spijtig genoeg geene visvijver :)

Dan kun je ook altijd contact opnemen met een KTM dealer en hem mededelen dat hij met zijn klanten gratis je bos mag gebruiken om met de Electro crosser te komen rijden :-D
Anders moeten die mannen één af andere wei huren die vol met k.k ligt..... dus zal er vast wel ene tussen zitten die graag op je voorstel ingaat :-D

grtzz
Plaats reactie