Wifi-instellingen

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Wifi-instellingen

Bericht door _anonymus_ »

Zijn er hier mensen met kennis van zaken die mij kunnen helpen met onderstaand probleem?

Ik heb thuis een Telenet-internetaansluiting.
Sinds kort heb ik een probleem om met mijn laptop, die al jaren met mijn beveiligd thuisnetwerk is verbonden, te surfen. Ik heb wel verbinding, maar hij haalt geen websites op in zowel Firefox als Chrome. Facebook is het enige dat wél werkt, om de één of andere bizarre reden.

Het rare is dat ik met mijn Iphone, met de smartphone van mijn vriendin en met de laptop van mijn werk geen probleem heb om te surfen via datzelfde beveiligde netwerk.

Als ik met de laptop waarmee ik niet meer kan surfen op het beveiligde netwerk inlog op mijn Telenet Homespot-netwerk, dan is er ook geen enkel probleem.

Het probleem treedt dus enkel op met één bepaalde computer op één bepaald netwerk.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: Wifi-instellingen

Bericht door LuckyIron »

wifi netwerk is verwijderen en terug toevoegen?
Internet cache verwijderen?
Ccleaner eens laten lopen?

Reset doen van Internet Explorer en /of Firefox
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Wifi-instellingen

Bericht door kazzz »

Ga eens via command (start - cmd) en type:

ping http://www.google.be" onclick="window.open(this.href);return false;

en kijk eens wat er gebeurd?

Werkt het surfen in IE wel?

Toevallig geen virusje of extensie in je chrome en FF wat de firewall getriggerd heeft en daardoor deze de toegang ontzegt heeft?

Probeer ook eens in veilige modus met netwerkondersteuning op te starten? En kijken wat hij dan doet?
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Wifi-instellingen

Bericht door eL Tee »

WIe zegt er dat dienen mens een Wind-doos heeft? ;-) (Chrome en Firefox werken evengoed op OSX - en gezien deze vraag vermoed ik niet dat 'm Linux draait)
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Wifi-instellingen

Bericht door kazzz »

Goeie opmerking.. gezien hij dit niet specifieerd vermoed ik Windows, anders zeggen ze het er meestal wel bij :-D
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Re: Wifi-instellingen

Bericht door Montieken »

als je wil weten of het aan je wifi verbinding ligt kun je dit testen een dos venster te openen en eerst je router te pingen, dit ip kun je vinden door ipconfig te typen in dos venster, en deze te pingen door de commando ping -t -l 1024 en ip van router meestal iets van 192.168.0.1 laat deze ff lopen (stopt niet automatisch) liefst met 2 laptops naast elkaar om vergelijk te maken. indien je geen lost hebt of zeer hoge pingtijden, ligt het ergens in een instelling, meestal firewall of antivirus programma, schakel deze uit en test terug. indien je wel enorme lost hebt op je laptop (ook op de andere) zul je vermoedelijk je wifi kanaal moeten aanpassen (dit gaat via mijn.telent.be)
btw het pingen kun je stoppen door ctrl c de drukken.

is je beveiligd netwerk eigen router of via de modem van telenet? vermits alles werkt via de homespot en niet via je beveiligd netwerk vermoed ik nog een aparte router ?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Wifi-instellingen

Bericht door _anonymus_ »

Bedankt voor de tips, iedereen.

Intussen heb ik het volgende verschil ontdekt:
Wanneer mijn laptop verbinding maakt met het beveiligde netwerk, gebeurt dit via Ipv6 (wat dit ook mag zijn). Ik kan op deze manier niet op internet.

Wanneer mijn laptop verbinding maakt met het Telenet Homespot-netwerk, gebeurt dit via Ipv4.
Hiermee kan ik wel op internet.

Er zit geen aparte router meer tussen voor zover ik weet. Enkel de draadloze modem van Telenet.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Wifi-instellingen

Bericht door kazzz »

mogelijke oplossing:

http://www.eightforums.com/network-shar ... ccess.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Re: Wifi-instellingen

Bericht door Montieken »

ipv6 is dat al in werking ? ik geloof niet dat deze ip adressen al uitgedeeld worden bij telenet ? edit:
http://klantenservice.telenet.be/conten ... jn-telenet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://klantenservice.telenet.be/conten ... -gebruiken" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Wifi-instellingen

Bericht door kazzz »

Al efkes ze... Hier alles al een maand of 4,5 op ipv6
Plaats reactie