Stihl kettingzaag

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Stihl kettingzaag

Bericht door BramDR »

Ik heb hier een paar stihl kettingzagen liggen waarvan ik niet weet hoe oud ze zijn.
Iemand een idee of er een site is waarbij ik dit kan uitzoeken aan de hand van het serienummer.
Gebruikersavatar
kleine mees
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:01
Rijdt met: BMC TE02/ S-works

Re: Stihl kettingzaag

Bericht door kleine mees »

Als het de machine is zou er normaal een fabricatie datum moeten op staan op dat ijzeren plaatje of op een gele sticker. Wij hebben nog een oud beestje van 1995 en dat staat erop en idem voor mijn nieuwe machine die ik heb gekocht.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: Stihl kettingzaag

Bericht door BramDR »

De nieuwste die ik heb zal van rond 2008 zijn en is een echt plezier om mee te werken.
Ik zou vooral willen weten hoe oud dit model is:
Afbeelding
Ik heb al wat liggen zoeken en ik gok op de jaren 60.
Gebruikersavatar
kleine mees
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:01
Rijdt met: BMC TE02/ S-works

Re: Stihl kettingzaag

Bericht door kleine mees »

aan het omhulsel en zo te zoeken zou ik denken voor 1990... Amai draait die nog? Je zou hem beter houden en meedoen aan een oldtimer optocht :-D
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: Stihl kettingzaag

Bericht door BramDR »

kleine mees schreef:aan het omhulsel en zo te zoeken zou ik denken voor 1990... Amai draait die nog? Je zou hem beter houden en meedoen aan een oldtimer optocht :-D

Die op de foto is de mijne niet hoor, de mijne staat niet te koop.
Ik heb er 2, maar bij beide slaat de trekker door. En het is moeilijk om voor zo'n oude zagen nog wisselstukken te vinden.
Ze zou van '63 moeten zijn http://nl.stihl.be/geschiedenis.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie