Nieuwe auto...

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Nieuwe auto...

Bericht door Edlisjas »

We zijn aan het uitkijken voor een nieuwe auto. Budget: ca. € 25.000 zonder overname.
Ik twijfel tussen 2 merken/modellen.

Kia Sportage sense (full option) of de nieuwe Ford Kuga, die kan ik kopen via een nonkel met 18% personeelskorting.

Heeft er iemand ervaring met de Kuga 2.0 Tdci? Ik zou graag weten wat deze verbruikt.

De Kia krijgt later dit jaar een kleine facelift waardoor er enkel nog stockwagens te krijgen zijn maar dan moet ik niet te lang meer wachten.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Nieuwe auto...

Bericht door saiko »

kammeraad is aant kijken voor nieuwe auto en die kreeg ongeveer 15% korting omdat het autosalon was.
Twas op enne met 181pk en 99gram c02 :wink:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Nieuwe auto...

Bericht door kawa »

Moeilijke keuze.

Persoonlijk vind ik, zeker als je in Limburg woont, dat een Ford kopen not done is. Maar da's mijn mening.
Natuurlijk ziet zo'n Kuga er beter uit dan die Kia en met die 18% korting zal die qua prijs ook wel interessant zijn.

Zo'n Kia komt er hier met geen stokken in. Ze lokken u dan wel met hun 7 jaar garantie, maar als puntje bij paaltje komt staan er veel te veel kleine lettertjes in dat contract.
Ik ken 3 man die ne hoop miserie hebben met de garantie-afhandeling van hun Kia. Zou toeval zijn als dat zeldzame gevallen zouden zijn.


Mijn gedacht?
In deze klasse vind je toch nog wel wat beters, niet?

De nieuwe Honda CRV bv. Past ook binnen budget en ziet er zeker niet slecht uit. Misschien maar 2 jaar garantie tov Kia, maar bij Honda is het een uitzondering als je van die garantie gebruik moet maken. 8)
Ook als je het verbruik belangrijk vindt is Honda zeker te overwegen, die nieuwe 1.6i D-Tec met 120pk zou heel zuinig moeten zijn.
Ze hebben ook nog steeds de 2.2i D-Tec, met 150pk. En 4WD... iets duurder, maar volgens mij met salonkorting ook wel ergens rond de 25000€ te krijgen.
Afbeelding

Of de nieuwe Qashqai, ook een hele vooruitgang tov het vorige model als je het mij vraagt.
Afbeelding


Mijn keuze zou snel gemaakt zijn, en het zou geen Ford of Kia worden.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: Nieuwe auto...

Bericht door joske77 »

probeer u ergens een directiewagen te scoren, heb ik ook gedaan
Golf 7 van 3 maand oud met 3500 km voor 6000€ onder de kataloogprijs...

krijg je op het salon ook niet... verder volg ik de mening van kawa ivm Honda, ik heb vroeger altijd met honda gereden en nooit problemen mee gehad.

De 1.6Idtec is ook een verrassend vlotte motor (in de civic gereden ) en zuinig ook

Goedkoop is een honda dan weer niet, maarje dan heb je wel de enige jap met een smoel vind ik en da's ook iets waard he...

veel succes met de zoektocht in elk geval
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Nieuwe auto...

Bericht door kawa »

joske77 schreef:
Goedkoop is een honda dan weer niet
Momenteel met saloncondities koop je zo'n CRV 1.6i DTEC Comfort al voor 21990€ Volgens mij zelfs concurrentieel met een Kia.

En goed uitgerust.
aut airco dual zone, cruise control, hill assist, 17" alu, ....


Normverbruik volgens Honda 4.5l/100km, testverbruik een kleine 6l/100km. Niet slecht lijkt me...
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Nieuwe auto...

Bericht door el gordo »

kawa schreef:Persoonlijk vind ik, zeker als je in Limburg woont, dat een Ford kopen not done is.
Net zoals niemand meer met Opel ging rijden;
Of Renault.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Nieuwe auto...

Bericht door kawa »

el gordo schreef:
kawa schreef:Persoonlijk vind ik, zeker als je in Limburg woont, dat een Ford kopen not done is.
Net zoals niemand meer met Opel ging rijden;
Of Renault.

't Is dan ook een persoonlijke mening..


Ik weet ook wel dat van al dat geroep niet veel in huis komt bij de grooten hoop.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Nieuwe auto...

Bericht door Edlisjas »

Alvast bedankt voor de reacties.

Niet alleen de auto maar ook de garage vind ik zeer belangrijk, en dat ben ik in de startpost vergeten te vermelden. Mijn ouders rijden met een Ford, ik rij momenteel met een Ford en zou graag bij mijn garage blijven. Dat een Ford kopen not done is omdat ik toevallig in Limburg woon vind ik niet. De oorzaak van het sluiten van Ford ligt eerder bij de Belgische staat (en misschien ook wel de vakbonden van Ford zelf) dan bij de directie van Ford maar dat is een discussie die elders reeds gevoerd werd.

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Kuga en minder naar de Kia. De Kia krijgt na de zomer een facelift en dan koop ik nu al een "oude" auto terwijl de Kuga een volledig nieuw model is dat er weer een jaar of 3, 4 tegen kan. Ook de 2.0 liter en 136 pk van de Kuga spreekt me meer aan dan de 1.7 en 115 pk van de Kia. Als je daar met 4 personen inzit ga je dat toch wel merken denk ik.

De Nissan Quasquai is zeker een te overwegen optie maar gezien het succes op het autosalon gaat de wachttijd serieus oplopen, dat hoeft geen probleem te zijn ware het niet dat ik een mooi bod heb op mijn huidige wagen. Bij Ford krijg ik een vervangwagen tot de Kuga geleverd wordt, bij Nissan weet ik niet of dat gaat lukken.

Die Honda .... misschien een optie.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Nieuwe auto...

Bericht door eL Tee »

Is een pickup geen interessanter alternatief?

Pickup = lichte vracht, ook al heb je een dubbel cabine.

Lichte vracht = geen BIV en lage verkeersbelasting. Verzekering is een ietsje duurder dan voor 'dubbel gebruik'.

Bij de Jappen en de Koreanen zal er wel iets binnen budget te vinden zijn. Misschien zelfs een Ford Ranger (2.2 XLT bvb.)

Gewoon een denkpiste hé...
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Nieuwe auto...

Bericht door kawa »

eL Tee schreef:Is een pickup geen interessanter alternatief?



Gewoon een denkpiste hé...

Kan die denkpiste toch niet goed volgen...

Vanwaar de keuze voor een PU als men een crossover overweegt?
Dat zijn toch heel verschillende keuzes. :-k
Plaats reactie