Nieuwe auto...
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: ma 10 mei 2010 20:35
- Rijdt met: selfmade
Re: Nieuwe auto...
Bericht door gidonhanger »
zo een suv of ne crossover is dan ook veel kleiner en handiger dan ne pu...vooral op de parking van euh bv:de gb
-
- Mountainbiker
- Berichten: 94
- Lid geworden op: wo 04 jun 2008 12:10
- Rijdt met: Niner Air 9
Re: Nieuwe auto...
Bericht door R1Phrankey »
De Mazda CX5 wellicht een optie?
Voor het verbruik van de Kuga, kijk eens op http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false;, veel verbruiksinfo te vinden over alle merken.
Of http://www.werkelijkverbruik.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, dat is van een leasemaatschappij. Geeft misschien vertekend beeld, want met een tankpas zou ik het gaspedaal ook dieper intrappen.
Voor het verbruik van de Kuga, kijk eens op http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false;, veel verbruiksinfo te vinden over alle merken.
Of http://www.werkelijkverbruik.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, dat is van een leasemaatschappij. Geeft misschien vertekend beeld, want met een tankpas zou ik het gaspedaal ook dieper intrappen.
- G-m@n.
- Mountainbiker
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
- Rijdt met: specialized epic expert 2021
- Contacteer:
Re: Nieuwe auto...
mja, zo een model van auto zal nooit echt zuinig zijn wel?
Re: Nieuwe auto...
Wa is zuinig?G-m@n. schreef:mja, zo een model van auto zal nooit echt zuinig zijn wel?
Honda houdt het op 4.5l/100km normverbruik, maar iedereen weet dat zoiets niet haalbaar is.
Testverbruik heb ik ergens gelezen van een kleine 6l/100, en da vind ik toch wel meevallen.
Mijne PU had er 13l/100 nodig.
Re: Nieuwe auto...
Mijne VW transporter zit op 8,9ltr, over +18000km geteld.
Ik wil 'm nog laten chippen, en heb lang getwijfeld tussen een eco of vermogen tuning.
Met de eco tuning zou ik in het beste geval 200€ op jaarbasis besparen, het vermogen zou gelijk blijven.
Bij een vermogens tuning gaat het van 140pk naar +/- 180pk, en het koppel van 320 naar 400nm.
Eerlijk gezegd, f@ck verbruik en geef mij maar rijplezier.
Dan koop ik wel een fiets minder per 20 jaar
Ik wil 'm nog laten chippen, en heb lang getwijfeld tussen een eco of vermogen tuning.
Met de eco tuning zou ik in het beste geval 200€ op jaarbasis besparen, het vermogen zou gelijk blijven.
Bij een vermogens tuning gaat het van 140pk naar +/- 180pk, en het koppel van 320 naar 400nm.
Eerlijk gezegd, f@ck verbruik en geef mij maar rijplezier.
Dan koop ik wel een fiets minder per 20 jaar
Re: Nieuwe auto...
Rijplezier is ver zoek deze tijd..._alain_ schreef: Eerlijk gezegd, f@ck verbruik en geef mij maar rijplezier.
Ik kijk dus wel naar 't verbruik, 't is tegenwoordig zo druk op de baan dat het mij eigenlijk gene fuck meer uitmaakt met wat voor auto ik op de baan ben. En dan mag het wel ene zijn die een paar liter minder pakt.
Vroeger keek ik er ook niet naar, de PU zat op 13l, mijn MR2 ging ook vlot over de 10l.... en nu doe ik mij content met een Franse Ferrari die een stuk onder de 6l blijft.
Gelukkig bestaan er nog moto's.
- Marc Vde
- Mountainbiker
- Berichten: 331
- Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
- Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace
Re: Nieuwe auto...
Ahwel, vorig jaar heb ik een 2de hands CR-V 2.2 diesel gekocht, pracht van een wagen maar toch ook minpuntjes: verbruik 8.5 l/100, er zit 6 liter vol synthetische olie in de motor wat de onderhoudsprijs doet stijgen en dan heb ik de 2 versnellingsbakken nog niet meegeteld.
4 nieuwe banden 720 euro , kortom, een heel fijne wagen en heel goeie service bij Honda, maar prijzig, zeker als ik vergelijk met onze oude Civic van 14 jaar.
Voordeel: je hebt altijd wel ergens parking op de toertochten vanwege de grotere bodemspeling.
4 nieuwe banden 720 euro , kortom, een heel fijne wagen en heel goeie service bij Honda, maar prijzig, zeker als ik vergelijk met onze oude Civic van 14 jaar.
Voordeel: je hebt altijd wel ergens parking op de toertochten vanwege de grotere bodemspeling.