Waes VS Wauters

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
darrigade
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: do 20 jan 2005 22:21
Rijdt met: Gary Fisher

Re: Waes VS Wauters

Bericht door darrigade »

scaler60 schreef:Men vergeet hier dat het maar zo een 6graden was (en nat) en ja mensen kunnen de dodentocht uitwandelen op karakter, maar die zijn kapot en dees 2 hadden der maar weinig last van.
Dat kan je echt niet vergelijken; ik heb zowel de dodentocht gedaan als Parijs-Brest-Parijs. Vergeleken met de dodentocht was ik na PBP zo fris als een hoentje.
Ik ben maar een middelmatige WT'er maar voor lange afstand fietsen heb je echt geen super conditie nodig, zolang je maar niet boven je mogelijkheden gaat fietsen. Grootste probleem is zitvlak en andere perikelen door lang in dezelfde houding te zitten.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Waes VS Wauters

Bericht door Jemp »

Ik vind het eenerzijds ook moeilijk te geloven, maar anderzijds is faken ook erg onwaarschijnlijk.

Misschien moeten we het niet te ver zoeken. Het enige dat er gebeurd is, is een leugentje om bestwil en om het wat meer cachet te geven, namelijk, ze kenden de uitdaging goed van te voren en hebben er ook naar kunnen trainen. Dit zou verklaren waarom ze als niet fietsers op zo'n zadel kunnen blijven zitten en ook die prestatie hebben kunnen neerzetten.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Waes VS Wauters

Bericht door TaurineR »

In regenweer met die wollen kledij rijden lijkt me het lastigste.
Ik vraag me wel af of ze ook een onderbroek uit die jaren hadden....
Ik zou direct een koersbroek onder die ouderwetse broek doen, want op deze plaats zou ik de meeste problemen verwachten, zeker voor Koentje.
Gebruikersavatar
scaler60
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: zo 05 okt 2008 14:01
Rijdt met: specialized 29er

Re: Waes VS Wauters

Bericht door scaler60 »

Als waes zijne gps was uitgevallen (en wauters had er aan gedacht om nieuwe batterijen in te stoppen????????????) kwam hij in één keer uit een wei gekropen om dan toch zijne weg terug te vinden ](*,) . Das allemaal in scene gezet die stukken!
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Waes VS Wauters

Bericht door kawa »

scaler60 schreef:Als waes zijne gps was uitgevallen (en wauters had er aan gedacht om nieuwe batterijen in te stoppen????????????) kwam hij in één keer uit een wei gekropen om dan toch zijne weg terug te vinden ](*,) . Das allemaal in scene gezet die stukken!
Da heb ik er vandaag nog ene horen vertellen...


Da is toch nie zo moeilijk om in te schatten wat er gebeurde he?

Er rijdt daar ook een cameraploeg mee he. Zou het niet kunnen dat 'm die terug is tegengekomen, daarvan wa batterijen kreeg... en zo ineens wist welke kant 'm op moest rijden? :-k


Sta er van te kijken hoeveel er alles in twijfel trekken, of zelfs beweren dat alles in scene is gezet en dat die mannen die rit niet hebben kunnen rijden.
Ik twijfel er niet aan dat ze hier en daar wel wat hulp hebben gekregen, zo zullen ze onder die vodden ook wel een degelijk fietsbroekske gedragen hebben. Ze kregen tenslotte ook ne regenjas he.

De Waes heeft al bewezen dat het ne straffe gast is... ik wil gerust geloven dat ze die afstand gereden hebben. Karakterkoppen zijn het.



Bij Eén en VTM zullen ze er niet van wakker liggen dat meer dan de helft niet wil geloven dat ze het gereden hebben.
1.800.000 kijkers, en een hoop discussies achteraf. Opdracht geslaagd.

Ik vind het alvast goeie TV.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: Waes VS Wauters

Bericht door need for speed »

ik weet nie , maaar in de zomer vertrekken er jaaarlijk scouts en chiro met de fiets naar hun kamp
hun fietsen bollen minder goed hebben geen koersbroek aan en zijn nie getraind
en hebben soms ook nog wa vanalles op hunne velo hangen
ben zo is ne groep tegengekomen kwamen van zee en gingen ergens in eupen hun kamp opslaan
of zo ooit in eupen aangekomen weet ik nie , hunne bevoorading was wel goed stonden aan het frietkot
allemaal ne smos te eten
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Waes VS Wauters

Bericht door BertG »

need for speed schreef:ik weet nie , maaar in de zomer vertrekken er jaaarlijk scouts en chiro met de fiets naar hun kamp
hun fietsen bollen minder goed hebben geen koersbroek aan en zijn nie getraind
en hebben soms ook nog wa vanalles op hunne velo hangen
ben zo is ne groep tegengekomen kwamen van zee en gingen ergens in eupen hun kamp opslaan
of zo ooit in eupen aangekomen weet ik nie , hunne bevoorading was wel goed stonden aan het frietkot
allemaal ne smos te eten
Das waar, wij reden indertijd ook met de fiets naar ons kamp in de Ardennen, een kleine 200 km grotendeels op en neer met krakkemikkige fietsen en allemaal gasten/meisjes die niks van sport deden (behalve cafésporten ](*,) ). In groep rijden scheelt ook natuurlijk.
Woestijnvalk
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 27 okt 2009 00:57
Rijdt met: Bulls Slx Edition

Re: Waes VS Wauters

Bericht door Woestijnvalk »

Ik heb dat ook ooit gedaan met de jeugdbeweging, bijna 200km, maar...
De meeste chiro/scouts rijden wel geen 600km op twee dagen....

Iedereen die al aan een tv-programma meegewerkt heeft weet dat alles in een script staat dat gevolgd wordt, strikt zelfs, en dat leidt vaak tot het meermaals opnemen van dezelfde scene, ook in programma's als W vs W.

Ik denk dat zo'n inspanning best mogelijk is, maar geloof niet dat dat hier (helemaal) gebeurd is. Ik vond het acteerwerk, vooral dan de geveinsde vermoeidheid niet bijzonder overtuigend. De volgende keer maar echte acteurs gebruiken.

Gelukkig is de doorsnee kijker naïef genoeg om er zich geen vragen bij te stellen.

Leuke TV? Ja, maar had toch liever wat meer over de historische achtergrond en techniek te weten willen komen, ipv dat slechte acteerwerk.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Waes VS Wauters

Bericht door kawa »

Woestijnvalk schreef: Ik vond het acteerwerk, vooral dan de geveinsde vermoeidheid niet bijzonder overtuigend. De volgende keer maar echte acteurs gebruiken.

Gelukkig is de doorsnee kijker naïef genoeg om er zich geen vragen bij te stellen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
iddi
Mountainbiker
Berichten: 546
Lid geworden op: di 01 jan 2008 15:32
Rijdt met: anti diefstal bike

Re: Waes VS Wauters

Bericht door iddi »

Op Velofollies kon je het fietsje dat ze gebruikten bewonderen(!), je kan dit echt niet vergelijken met een fiets van meer dan 100 oud hoor, integendeel, weegt veel minder dan vele mountainbikes....
Plaats reactie