welke smartphone...

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

welke smartphone heb jij?

Peiling eindigde op wo 31 dec 2014 15:26

iPhone
39
31%
HTC
10
8%
SONY
7
6%
SAMSUNG
35
28%
HUAWEI
3
2%
NOKIA
13
10%
LG
2
2%
MOTOROLA
4
3%
BLACKBERRY
5
4%
andere
8
6%
 
Totaal aantal stemmen: 126

Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: welke smartphone...

Bericht door _alain_ »

Iphone is overrated en veel te duur 'voor hetgeen het is' stuk hardware waar je ook mee kan bellen.
Net daarom heb ik eentje :lol: , en de volgende zal er komen als ze bij 20+ zitten..
Laatst gewijzigd door _alain_ op vr 27 dec 2013 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: welke smartphone...

Bericht door henkdetank »

ik heb een windows phone ondanks ik hem in het begin vervloekte wil ik nu niet anders meer, heb een samsung ativ S iets meer als 200euro 16gb en doe alles wat ik wil
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: welke smartphone...

Bericht door BertG »

Ik heb nog niet veel dingen ontdekt die mijn vrienden met hunne iphone meer of sneller kunnen dan ik met mijne Samsung s3. Vastgelopen is dat ding ook nog niet.
Maar ja, ik kan dan wel niet uitpakken met het feit dat ik nen iphone heb natuurlijk.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: welke smartphone...

Bericht door rubber-12 »

Heb een Nokia Lumia 620 gekocht na een lange zoektocht. Geen last mee, nx vastlopers. Wel iets minder apps beschikbaar voor Windows Phone, maar dat wordt stilaan bijgetrokken. Content van.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: welke smartphone...

Bericht door Edlisjas »

Hier ook niets anders dan apple meer... zelf gebruik ik een iPhone 5. Wat velen vergeten is dat die apple dingen hun waarde zeer goed houden en ze doen wat ze moeten doen.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: welke smartphone...

Bericht door kazzz »

BertG schreef: Maar ja, ik kan dan wel niet uitpakken met het feit dat ik nen iphone heb natuurlijk.
Belachelijke opmerking.. Het is al niet meer hip sinds de iPhone 4 trouwens... En als je daarvoor zoveel moet betalen, lol =D> goeie marketing van Apple :)
Gebruikersavatar
Mr H.
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 03 aug 2007 23:18
Rijdt met: Santa Cruz Blur CC 2019 custom ,Specialized Tarmac Elite 2011, Specialized S-Works M5 29er 2013

Re: welke smartphone...

Bericht door Mr H. »

Hier een tevreden gebruiker van een Samsung Galaxy Xcover 2, water en shockproof :-D
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: welke smartphone...

Bericht door rombaft »

hier een tevreden "android" gebruiker , nu met samsung...

voordelen android ?

- wil je later een ander toestel, enorm veel keuze in alle prijscategorieën en je acount(s) blijven allemaal netjes hetzelfe, bij apple zit je muurvast en gekluisterd aan hun overdreven prijzen
- wil je later uitbreiden met tablet ? veel meer keuze in veel meer prijscategorieën
- android telefoons zijn veelal uitbreidebaar met een geheugenkaartje
cboetens
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 23 apr 2011 14:22
Rijdt met: BMC
Contacteer:

Re: welke smartphone...

Bericht door cboetens »

RigolleM schreef:Motorola Moto G: naakte Android (Kit Kat) voor rond de € 200, momenteel beste toestel voor low budget ;-)

Wil je beter dan heb je de Nexus 5... high-end toestel zonder bloatware zoals Samsung Galaxy, HTC One, Sony Xperia,... voor € 399
Ik steun RigolleM, Ik heb zelf altijd een nexus gehad. Ik ben erbij vanaf de nexus 2 en ik ben er nu nog steeds bij.

Je zal inderdaad misschien bij Apple meer gebruikersgemak vinden, maar Apple kent ook zijn limieten en soms zijn die er zelfs meer dan bij Android. Android daarentegen is een vrij besturingssysteem, wat wil zeggen dat in principe jan en alleman er wijzigingen (met wijzigingen bedoel ik manipulaties van andere toestellen, dit is bij Apple niet (zo) gemakkelijk) aan kan doen, daarom is Android ook veel meer kwetsbaar voor allerhande schadelijke software. Dat Android gebruikersonvriendelijk is raar om te zeggen aangezien er bij tijden meer Android-gebruikers zijn dan Apple-gebruikers (alhoewel dit ook is omdat Android gewoonweg goedkoper is - smartphones en tablets).

Nu goed, prestaties. Qua prestaties gaat het voor beiden een beetje gelijk op. De tablets/smartphones van Apple zijn (soms) beter dan die van Android (om het even welk merk) en omgekeerd. Maaaarrr, opnieuw komt hier de Nexus naar voor, indien je naar een smartphone op zoek bent die qua prestaties heel wat high-end toestellen achter zich laat, en dat dan ook nog eens voor een veel lagere prijs (nexus 4: 299 geloof ik en de vijf die NET uit is 499) ja dan zou ik inderdaad kiezen voor de Nexus, aangezien bij Apple de prijzen vrolijk de lucht in schieten. Ik heb de nexus 2 nog altijd (die dateert van 2009 normaal gezien) en daar is nog niets aan, nooit problemen met gehad en loopt lekker als een bus. Onlangs heb ik als tablet de nexus 7 2013 aangekocht, 270 euro (tablet alleen) en met zijn prestaties overklast hij de Ipad mini (322 euro) en misschien zelf nog andere Ipads (nog niet nagekeken!). Nexus smartphones zijn in sommige gevallen precies hetzelfde als de tablets (prijs-kwaliteit).

Om tot volgende conclusie te komen. Als je het budget ervoor wilt uitnemen en er niet zo veel mee wilt doen, ja koop dan maar een Ipad/Iphone. Die dingen zijn ideaal voor te leren hoe een tablet/smartphone nu eigenlijk ineen zit. Maaarr, als je er meer mee wilt doen dan enkel en alleen op internet zitten en heel af en toe eens het weer te checken, dan zou ik toch nog eens goed overwegen om misschien naar de Androidzijde te gaan. Goedkoper en (soms) beter (in het geval van de Nexus-lijn van Google!). Ben je op zoek naar stijl/design/klasse dan moet je dan weer naar Apple, want toegegeven die mannen zijn experts in het design van hun toestellen. Zoals je ziet, er zijn voordelen en nadelen aan iedere zijde. Ikzelf ben een grote fan van Android (en meerbepaald de nexus-series). Android is vrij makkelijk bewerkbaar voor mij, autonomie van mijn toestellen is top, prestaties zeker en zo kan ik je nog wel een aantal voordelen vertellen. Nadeel is misschien dat het niet zo makkelijk is om ermee te leren aan de slag gaan.

Aan jou de keuze! Jij moet een smartphone/tablet kopen waarbij je je goed voelt en die je wilt gebruiken voor een langere periode!
Veel succes (tenzij je hem al gekocht hebt natuurlijk, dan is dit advies eigenlijk voor niets geweest haha (o) )

PS: Ikzelf studeer nmct aan de Howest in Kortrijk. Ik heb voor mijn studies een Macbook Pro gekocht en de nexus 7 en de 2 had ik al, kwestie van beide kantjes eens te smullen. hehe (o)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: welke smartphone...

Bericht door kawa »

Ik heb ne HTC Desire X om mee te doen met de massa.

Kost +/- 200€ en dat is zowat het maximum dat ik wil uitgeven aan een ding waar ik enkel mee bel, sms, instagram en wa mails check.
Ik zal het nooit begrijpen dat er anderen zijn die +500-600€ uitgeven om hetzelfde te doen.
En zeker niet omdat zo'n Iphone (of dure Samsumg/HTC/...) het op die dingen echt niet (veel) beter zullen doen dan mijn 200€ kostende Desire.


Dat zo'n duur toestel meer kan dan mijn Desire zal wel zijn, en maar goed ook. Het zou maar erg zijn als men 400€ extra zou betalen alleen voor de show. :-D


Maar ieder zijn ding he... ik steek die 400€ wel in andere dingen. (o)
Plaats reactie