Advies crosstrainer

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

Advies crosstrainer

Bericht door JOBA »

Hi, mijn vrouw heeft redelijk wat last van de rug en nek en ze moet haar spieren versterken. We hebben nu van de kine te horen gekregen dat een crosstrainer ideaal zou zijn om de nek/rugspieren wat extra te trainen zonder al te veel belasting.
Ik ken niks van crosstrainers, dus als iemand goede ervaringen heeft met een bepaald type of wat advies kan geven laat maar horen.

Ze zou minimum om de dag 20 minuten moeten trainen, en ik had al begrepen dat het ook niet slecht is als MTB'er om wat extra te trainen op zo'n ding :-). Dus we zoeken een goed toestel, moet niet het goedkoopste zijn, maar ook niet het duurste, ik heb vooral de categorie voor ogen tussen de 500 en 1000€. Ik veronderstel dat in die categorie wel een goed toestel te vinden is voor huis-tuin&keukengebruik :wink: .
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

Re: Advies crosstrainer

Bericht door JOBA »

Niemand heeft hier een crosstrainer blijkbaar...
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: Advies crosstrainer

Bericht door wim vanderzanden »

Even van onder het stof halen deze topic. Ik ben dus ook op zoek naar een crosstrainer zijn er hier mensen met tips of bevindingen van bepaalde modellen of merken? prijsklasse 500 à 1000 €. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Advies crosstrainer

Bericht door Ratchet »

Tijdje niet meer in deze hoek van het forum geweest...wij hebben een Kettler Unix PX. Fantastisch machien. Iets duurder maar de ellips beweging voelt heel natuurlijk en je hebt niet het gevoel dat je op iets mechanisch aan het trainen bent. Cardioprogrammas zitter erbij en werkt met Polar. Aanrader!
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Advies crosstrainer

Bericht door kazzz »

Ik heb een Schwinn spinningfiets gekocht.
Geen moment beklaagd. Je mag daar aan sleuren, trekken, stoempen, weet ik wat, die bougeert geen millimeter en maakt bijna geen geluid.
Staat naast de zetel terwijl vrouw naar de tv kijkt en de klein ligt te slapen. Geen enkel issue.

Je hebt dan wel geen programma's, maar op YT zijn er ontelbare spinning programma's te vinden, waarmee het lijkt dat je in de spinningsklas zit.

Ik persoonlijk vind dit veel beter dan een crosstrainer.
Plaats reactie