Andere sporten

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Andere sporten

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Zijn er mensen die nog andere sporten combineren met MTB? Had vandaag echt geen zin om te gaan trainen maar wou niet stilzitten dus mijn loopschoenen nog eens bovengehaald voor een toerke met de vriendin en hond, eentje met de stiefzoon en eentje alleen dus toch km of acht vermoedelijk bijeen gejogd, moet toch zeggen dat je dan nadien andere spieren voelt dan bij het fietsen :D
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: Andere sporten

Bericht door Phille81 »

Ik speel volleybal (van aug. tot mei) en daarnaast ga ik dikwijls wandelen (samen met Bas, mijn trouwe viervoeter).
Soms ook geocachen met de mtb of te voet (samen met Bas).

Een dergelijk topic is ooit al aan bod gekomen : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=19&t=98792
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Andere sporten

Bericht door TaurineR »

Verleden zondagmorgen met het rotweer, ik ben een echte 'droogweerfietser', ook eens gaan joggen.
Gaat dat traag zeg....
Je gebruikt je spieren inderdaad op een ander manier,
'k Voel het nog altijd....
Gebruikersavatar
Dragunov
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: di 21 mei 2013 03:58
Rijdt met: TREK Elite 8.6

Re: Andere sporten

Bericht door Dragunov »

Vooral ook wandelen, naast het rijden
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Andere sporten

Bericht door eL Tee »

Naast 3 a 4 ritjes van een 30-tal km (al moet ik zeggen dat ik met pokkeweer al eens spijbel), ga ik 1 tot 2 keer per week 2 uur naar de aikido-training. Tevens ga ik wekelijks eens paardrijden...

Ik was scherpschutter en schootsonderrichter in het leger (ik ben luitenant, vandaar mijn nickname LT), en ik ben daarna blijven schieten in de burgerij. Dit is niet echt een duursport, wel een niet te onderschatten concentratiesport die écht wel training vergt indien je 't goed wilt doen (al zullen de meesten denken dat schieten geen sport is, wel iets voor cowboys: onbekend is onbemind).

Een andere, fysisch niet te onderschatten activiteit is off-road rijden (met 4x4). Ik heb meerdere Land Rovers, waarvan eentje bestemd voor het betere terreinwerk. Daar dit ding onder de categorie oud valt (anno '79), zitten daar geen snufjes op zoals stuurbekrachtiging. Ik garandeer je: daarmee off-road rijden is sporten! Spijtig dat off-roading als politiek incorrect wordt beschouwd, en dus de mogelijkheden daartoe steeds maar afnemen.

Tijdens de zomermaanden ga ik al eens golfsurfen en windsurfen. Vroeger was ik daarin fanatieker, nu is 't meer als toerist.

In de winter ging ik tot over enkele jaren meerdere keren op wintersport, hoofdzakelijk snowboarden (extreme carving). Doch na een klein valpartijtje van 300m in een ravijn gevolgd door 6 maanden rolstoel en nog een jaartje stappen als Herr Flick ben ik een beetje gekalmeerd.

'k Zou nog veel meer willen doen, alleen zijn 24 uren op een dag er me minstens 12 te weinig.
Laatst gewijzigd door eL Tee op do 04 jul 2013 08:51, 5 keer totaal gewijzigd.
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Andere sporten

Bericht door Bunga »

Buiten MTB, 1 keer per week lopen (20km) en als het kan ook nog eens zwemmen maar dat is dan meer recreatief met het gezin. Lopen en fietsen zijn inderdaad heel verschillend voor het bovenbeen. Ken de namen niet maar lopen gebruikt meer de voorkant van het bovenbeen en fietsen de achterkant. Lopen helpt wel bij het klimmen met de fiets. Eerst deed ik enkel training met het lopen, gevolg was met mtb ritten dat ik op het einde van de rit verzuurt zat in de achterkant van het bovenbeen en nog fris met de andere spieren. Nu ik ook beetje training doe met de fiets is dat terug in balans.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Andere sporten

Bericht door kenny »

Wandelen met den hond.
Kurt Dewelf
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: za 30 okt 2010 14:35
Rijdt met: Scott Scale RC 2013 (26")

Re: Andere sporten

Bericht door Kurt Dewelf »

Naast het mountainbiken probeer ik 1à 2 keer te lopen en speel ik nog tennis (Klass. C15/5). In de zomermaanden speel ik dan een paar tornooikes.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Andere sporten

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Bunga schreef:Buiten MTB, 1 keer per week lopen (20km) en als het kan ook nog eens zwemmen maar dat is dan meer recreatief met het gezin. Lopen en fietsen zijn inderdaad heel verschillend voor het bovenbeen. Ken de namen niet maar lopen gebruikt meer de voorkant van het bovenbeen en fietsen de achterkant. Lopen helpt wel bij het klimmen met de fiets. Eerst deed ik enkel training met het lopen, gevolg was met mtb ritten dat ik op het einde van de rit verzuurt zat in de achterkant van het bovenbeen en nog fris met de andere spieren. Nu ik ook beetje training doe met de fiets is dat terug in balans.
dus die looptrainingen zijn feitelijk goed voor het lopen tijdens een beklimming met de fiets, a la danseuse?

En wat met de stijfheid als je het gebruik van die spieren afwisselt? Kwestie van geen blessures te krijgen he
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: Andere sporten

Bericht door joske77 »

3x per week lopen, gecombineerd met 2x per week fietsen als het weer goed is.
Anders fiets ik op de rollen, maar geen 3 uur dan uiteraard...

ik heb de laatste tijd meer plezier in het lopen, en ik ga proberen in september eens een loopwedstrijd mee te pikken.
Niet om de snelste te zijn, maar meer voor de ervaring... diezelfde wedstrijd zou ik jaarlijks willen lopen om zo een evolutie te zien in mijn loopprestaties.
Plaats reactie