kwaliteit afmontage koersfiets

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

kwaliteit afmontage koersfiets

Bericht door Crowns »

Ik ben op zoek naar een 2e hands koersfiets, om wat bij te trainen. En wie weet ga ik het buiten het bos ook nog leuk vinden :-) . Ik heb niet echt een budget maar probeer rond de 1000 Euro te landen omdat ik niet weet hoe vaak ik ga fietsen met deze.

Ik ben niet echt op de hoogte van de kwaliteit van de groepen.

Hoe zit het met colnago Centaur of Shimano 105. Is dit kwalitatief ok, of toch beter een stapje hoger gaan?

Ik heb nu onderstaande fiets gevonden. Lijkt me wel iets, is met Centaur afgemonteerd.

http://www.tweedehands.nl/fietsen/fiets ... &start=451" onclick="window.open(this.href);return false;

Of als iemand iets staan heeft, laat me gerust iets weten.

Tnx,
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: kwaliteit afmontage koersfiets

Bericht door kawa »

Een 105 groep is meer dan voldoende, zeker voor wat jij 'm wil gebruiken.


Welke maat heb je nodig? Ik heb nog een fietske in nieuwstaat te koop staan dat een heel stuk minder kost dan 1000€
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: kwaliteit afmontage koersfiets

Bericht door Crowns »

kawa schreef:Een 105 groep is meer dan voldoende, zeker voor wat jij 'm wil gebruiken.


Welke maat heb je nodig? Ik heb nog een fietske in nieuwstaat te koop staan dat een heel stuk minder kost dan 1000€
Ik zou maat 58 moeten hebben.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: kwaliteit afmontage koersfiets

Bericht door _alain_ »

Ik heb van iemand gehoord dat de middenrange bij Campagnolo niet zo denderend goed is,
dat je in de middengroepen beter bij Shimano of sram blijft.
En ik trek die persoon zijn ervaring daarin niet in twijfel.. Hij werkt er dagelijks mee op pro basis.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: kwaliteit afmontage koersfiets

Bericht door Wacky-S »

Ik rij (training op de weg en regelmatig een langer ritje) nu al meer dan 12 jaar met dezelfde Shimano 105 groep. Op de tandwielen en ketting (remblokjes ook :roll: ) na nog niets moeten vervangen of laten herstellen. Werkt nog steeds perfect zelfs na een paar valpartijen 8-[
(naven kan ik niets over roepen omdat er toen een compleet Ultegra wielsetje in de aanbieding stond waarvan ik trouwens ook super tevreden van ben).
Voor mij is dit dus meer dan voldoende voor een trainingsfiets.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: kwaliteit afmontage koersfiets

Bericht door joske77 »

ik vind de shifters bij Campa dan weer veel fijner dan de shimano's.
Ik heb jaren gereden met een Campa veloce groep en die voldeed voor mij perfect, natuurlijk was het een entry level groep, maar zeker dik oke, altijd vlot schakelen en qua duurzaamheid ook heel goed.

Op de baan blijf ik campa verkiezen boven Shimano...
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Re: kwaliteit afmontage koersfiets

Bericht door chrissie »

een nieuwe canyon roadlite 6.0?
105 enz
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3073" onclick="window.open(this.href);return false;
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: kwaliteit afmontage koersfiets

Bericht door Crowns »

chrissie schreef:een nieuwe canyon roadlite 6.0?
105 enz
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3073" onclick="window.open(this.href);return false;
Had ik nog niet aan gedacht, maar is inderdaad ook geen slechte optie.

Maar dan zou ik eerder voor de SL gaan, voor de kleur dan. Maar van sram Apex heb ik nog nooit gehoord, zelfde kwaliteit als 105 neem ik aan?
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: kwaliteit afmontage koersfiets

Bericht door Crowns »

Ik ben deze ook nog tegen gekomen. Lijkt me ook niet slecht, iemand een idee of de prijs in verhouding is?

http://nl.kapaza.be/limburg/giant-carbo ... 534865.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: kwaliteit afmontage koersfiets

Bericht door Headshot »

Crowns schreef:
chrissie schreef:een nieuwe canyon roadlite 6.0?
105 enz
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3073" onclick="window.open(this.href);return false;
Had ik nog niet aan gedacht, maar is inderdaad ook geen slechte optie.

Maar dan zou ik eerder voor de SL gaan, voor de kleur dan. Maar van sram Apex heb ik nog nooit gehoord, zelfde kwaliteit als 105 neem ik aan?

ge kunt de 6.0 ook in dezelfde kleuren krijgen als de Sl hoor, klik maar eens op kleur :wink:
Plaats reactie