Snowboarden

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
KOTH
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 28 okt 2008 12:11
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Snowboarden

Bericht door KOTH »

Was hier vroeger niet ergens een topic over/van wintersporters??

Waar gaat de trip dit jaar heen jongens en meisjes???

Wij gaan in januari 4 dagen boarden in Serfaus, heeft iemand ervaring met dat gebied?? :bounce:

Greetz
Wiem
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 jun 2011 17:48
Rijdt met: C'dale F1

Re: Sowboarden

Bericht door Wiem »

Dit jaar met allerheiligen al in stubai gezeten, morgen richting fiesch. Krokus waarschijnlijk kronplatz en pasen zal traditiegetrouw Livigno worden :bounce:

geen ervaring met serfaus helaas...
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Sowboarden

Bericht door kevx »

jaja dat onderwerp heb ik hier ooit es aangehaald http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... owboarders

Ondertussen al 3x gaan boarden en waaw, zalig! Aan iedereen die het nog nie gedaan heeft--> zeker nie probere, ge gaat u nen hoop geld besparen :-D neenee echt de moeite maar verslavend....

2x in Oostenrijk in Mayerhofen geweest. Knap en veelzijdig skigebied, goeien après, met de superskipass van het Zillertal toegang tot een mega groot gebied. Bijna 600km pistes......en den 'Harakiri', 78% hellingsgraad =; Aanrader hotel Brücke, prijs/kwaliteit kunde nie veel beter vinde denk ik.

1x in Zwitserland in Zermatt geweest. Bij de Matterhorn. Beste vakantie tot nu toe, beste skigebied maar ook het duurste. Denk da we iets van een 360euro hebben betaald voor ne skipas voor 7 dagen :roll: das de reden waarom we er niet meer teruggaan. Zillertal was +/- 180euro, wel 6 dagen.

In februari zijn we terug weg, we zijn nog aant nadenken over Andorra Soldeu, Oostenrijk Solden of Italië Kronplatz. Als het prijsverschil te groot is gaan we terug voor Oostenrijk.
Gebruikersavatar
KOTH
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 28 okt 2008 12:11
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Re: Sowboarden

Bericht door KOTH »

kevx schreef:jaja dat onderwerp heb ik hier ooit es aangehaald http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... owboarders

Ondertussen al 3x gaan boarden en waaw, zalig! Aan iedereen die het nog nie gedaan heeft--> zeker nie probere, ge gaat u nen hoop geld besparen :-D neenee echt de moeite maar verslavend....

2x in Oostenrijk in Mayerhofen geweest. Knap en veelzijdig skigebied, goeien après, met de superskipass van het Zillertal toegang tot een mega groot gebied. Bijna 600km pistes......en den 'Harakiri', 78% hellingsgraad =; Aanrader hotel Brücke, prijs/kwaliteit kunde nie veel beter vinde denk ik.

1x in Zwitserland in Zermatt geweest. Bij de Matterhorn. Beste vakantie tot nu toe, beste skigebied maar ook het duurste. Denk da we iets van een 360euro hebben betaald voor ne skipas voor 7 dagen :roll: das de reden waarom we er niet meer teruggaan. Zillertal was +/- 180euro, wel 6 dagen.

In februari zijn we terug weg, we zijn nog aant nadenken over Andorra Soldeu, Oostenrijk Solden of Italië Kronplatz. Als het prijsverschil te groot is gaan we terug voor Oostenrijk.
Solden is een ABSOLUTE aanrader, van alle gebieden waar we al geweest zijn steekt dit er met kop schouders bovenuit!! Zeer mooie pistes, geweldigen apres enz...

Zillertal is inderdaad ook de moeite.
Frankrijk:
La Bresse (men moet ergens beginnen he :oops: )
3 Vallees (super maar erg groot gebied)
La Plagne (schitterend)
Les Arcs (mega voor boarders)

Oostenrijk:
St Ankton (pistes vond ik persoonlijk iets minder, maar den apres :drunk: :drunk: :drunk: )
Solden (absolute topper)
Zillertal (super)
Serfaus (hopelijk [-o< [-o< super)

gr
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Sowboarden

Bericht door tipi »

kevx schreef:1x in Zwitserland in Zermatt geweest. Bij de Matterhorn. Beste vakantie tot nu toe, beste skigebied maar ook het duurste. Denk da we iets van een 360euro hebben betaald voor ne skipas voor 7 dagen :roll: das de reden waarom we er niet meer teruggaan. Zillertal was +/- 180euro, wel 6 dagen.
Inderdaad, vroeger zeker 20 keer geweest en dit is the real thing! Skieën op 4000m hoogte en de grens overhoppen naar Italie met dezelfde skipas :drunk: Nu kan mijn portemonnee dat niet meer trekken en ga ik naar Oostenrijk, voor de prijs van een appartement voor 1 week in Zermatt heb ik een week half pension voor 2 personen in een 4*hotel in Tirol 8-[
Wimmeke76
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 21:04
Rijdt met: Scandal 29er
Contacteer:

Re: Sowboarden

Bericht door Wimmeke76 »

Hoeveel procent van de skiers/boarders draagt tegenwoordig eigenlijk een helm?

Bij ons is het al bijna 5 jaar geleden dat we nog op wintersport geweest zijn en toen zag je dat bijna nog niet. Nu gaan we met het krokusverlof nog eens een week op de latten staan en voor mij en mijn dochter hebben we al een helm gekocht, maar mijn vrouw is niet echt happig om met een helm te skien.

Ik heb bijna alle excuses ondertussen al wel horen passeren: niet mooi, niet makkelijk, ik ski zelf toch nooit hard, te warm/koud,...
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Sowboarden

Bericht door MaC'Red »

Snowboarden is niks voor mij en hou het dus liever bij twee latten onder mijn voeten, 5 jaar terug pas leren skiën in het Franse Les deux Alpes, gekregen als cadeau voor de feestdagen en verjaardag en amaai sindsdien blijven gaan elk jaar.
Allez 1 keer in 2 Alpes en dan richting Oostenrijk gegaan zijnde Zell am See - Kaprun al heb ik de piste's in het laatste dorpke nooit gezien wegens de busverbinding die niet meteen op elkaar was ingespeeld.
Dan vorig jaar en dit jaar eens naar Italië geweest in Val di Sole, Hotel Sporting Ravelli en zuster hotel Palace Ravelli was mijn verblijfplaats in het dorpke Mezzana aan de skilift. Heel veel keuze ook aan piste's met de super skirama met uitlopers tot in Tonale en Peio.
Voor volgend jaar is het Sölden geworden, al veel vrienden zijn er geweest en steeds goede comments van vernomen dus kan niet misgaan als ik de bovenstaande reacties lees ook natuurlijk.
Mijn keuze aan pistes is vooral rood en enkele zwarte, Madonna di Campiglio een gelijkaardige gedaan dan de harakiri zijnde met 73% naar beneden en dat was wel kicken en zeer tevreden als ge heelhuids beneden geraakt.

Mijn beperkte ervaring
Frankrijk : 2 Alpes => mooi groot skigebied van 1600 tot 3600 meter en steeds goed geprepareerde pistes. ( Wik ik zeker nog eens terug gaan )
Oostenrijk : Zell am See => Mooi skigebied maar niet te groot, ben niet verder dan Zell geraakt wegens de busverbinding Fusch naar Kaprun.
Oostenrijk : Sölden => aan de reacties hier te lezen kan dat niet misgaan
Italië : Val di Sole => Marilleva 1400, vanaf deze hoogte kon ge overal heen met de super skirama, voor Tonale en Peio moet ge wel de bus nemen, twee keer geweest en ga er zeker nog eens terug want er komen steeds nieuwe regio's bij.

@ Wimmeke76 : Voor vrouwen hebben ze intussen ook al heel schoon helmen hoor, het is vooral nuttig als gij/zij onderuit gaat en uwe achtervolger u niet kan ontwijken dat ge een ernstig hoofdtrauma kunt uitsluiten. Ik draag ook sinds 3 jaar een helm en het is toch warmer dan een muts alleszins

MaC'Red
Gebruikersavatar
KOTH
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 28 okt 2008 12:11
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Re: Sowboarden

Bericht door KOTH »

Wimmeke76 schreef:Hoeveel procent van de skiers/boarders draagt tegenwoordig eigenlijk een helm?

Bij ons is het al bijna 5 jaar geleden dat we nog op wintersport geweest zijn en toen zag je dat bijna nog niet. Nu gaan we met het krokusverlof nog eens een week op de latten staan en voor mij en mijn dochter hebben we al een helm gekocht, maar mijn vrouw is niet echt happig om met een helm te skien.

Ik heb bijna alle excuses ondertussen al wel horen passeren: niet mooi, niet makkelijk, ik ski zelf toch nooit hard, te warm/koud,...
Vanaf mijn eerste wintervakantie heb ik steeds de helm op op de pistes!
En alhoewel ik "gene grote jan" maar ook "gene kleine man" ben, heeft mijn helm mij toch minstens al 1 maal van een (waarschijnlijk) zeer ernstige blessure, of erger, gered!! (achtewaarts op mijn hoofd gevallen op een ijsplek)
Zodus zoals op de bike : STEEDS HELM OP
gr en veel sneeuwpret!
Gebruikersavatar
Glennvh
Mountainbiker
Berichten: 575
Lid geworden op: do 04 aug 2011 22:36
Rijdt met: verandert graag eens
Contacteer:

Re: Sowboarden

Bericht door Glennvh »

3 Jaar geleden leren snowboard, volgende week Vrijdagavond zetten we koers richting Oostenrijk Zillertal, lees hier al paar positieve punten, zal natuurlijk niet kunnen vergelijken met andere gebieden, hoop alleen dat het super meevalt, ondertussen weer 2 maand geleden dat ik op men board heb gestaan, maar moet zeggen dat ik landgraaf en een beetje van het funpark al redelijk baas kan :) vallen hoort er wel nog steeds bij :oops:
Señor Soldano
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 31 okt 2008 01:47
Rijdt met: Trek 8500

Re: Sowboarden

Bericht door Señor Soldano »

Wimmeke76 schreef:Hoeveel procent van de skiers/boarders draagt tegenwoordig eigenlijk een helm?

Bij ons is het al bijna 5 jaar geleden dat we nog op wintersport geweest zijn en toen zag je dat bijna nog niet. Nu gaan we met het krokusverlof nog eens een week op de latten staan en voor mij en mijn dochter hebben we al een helm gekocht, maar mijn vrouw is niet echt happig om met een helm te skien.

Ik heb bijna alle excuses ondertussen al wel horen passeren: niet mooi, niet makkelijk, ik ski zelf toch nooit hard, te warm/koud,...
Als hardwareverantwoordelijke voor oa. alle snowboardmateriaal bij UBX kan ik uit ervaring zeggen dat de helmverkoop enorm gestegen is. Steeds meer mensen zijn zich bewust van de gevaren dat wintersport met zich meebrengt. Alle excuses die uw vrouw aanhaalt zijn onterecht en kunnen makkelijk weerlegd worden:
- niet mooi: persoonlijk, maar tegenwoordig zijn er zoveel verschillende modellen in zeer veel kleuren en uitvoeringen
- niet makkelijk: door al die verschillende modellen en pasvormen is er voor elk hoofd wel een perfect passende helm. Vaak met zeer makkelijke sluitingen en aanpasbare banden/kussentjes.
- ik ski zelf toch nooit hard: Heeft uw vrouw er al eens bij stil gestaan hoeveel mensen op de piste wél hard skiën? En hoeveel daarvan géén 100% controle over zichzelf of hun ski's hebben? Of door een een bultje of ijsplek toch de controle verliezen? Al sta je zelf stil, dagelijks worden mensen per ongeluk onderuit geskied, en als je dan achterover valt komt de zijkant van een ski / snowboard even hard en scherp aan als een slag van een bijl...
- te warm/koud: Er zijn modellen met veel of weinig ventilatie, en met schuifregelaars om de ventilatie op elk moment naar wens aan te passen.

Aan iedereen die (binnenkort) op wintersport vertrekt, veel plezier!
Plaats reactie