Snowboarden

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Wimmeke76
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 21:04
Rijdt met: Scandal 29er
Contacteer:

Re: Sowboarden

Bericht door Wimmeke76 »

Señor Soldano schreef:Alle excuses die uw vrouw aanhaalt zijn onterecht en kunnen makkelijk weerlegd worden:
Ik weet ook wel dat al haar excuses makkelijk weerlegd kunnen worden, maar je blijft uiteindelijk wel met een vrouw discussieren. Dan is logica en gezond verstand soms ver te zoeken.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Re: Snowboarden

Bericht door Willy D »

Van alle skigebieden waar ik al geweest ben, was La Cluzas het strafste gebied. Wat ze daar als rood aangeven gaat in het gemiddelde Oostenrijks gebied als zwart door het leven. In elke afdaling zitten er zeer steile stukken in, wel leuk om te doen, maar vermoeiend :-) .

Alpe d'Huez is zwaar overroepen en teert op zijn hondstrouwe Hollanders / Engelsen. Skiën tussen de bomen is kwasi onmogelijk. Alleen de afdalingen van de Pic Blanc (naar het schijnt, want daar ga ik niet af :-? ) zouden formidabel zijn.

Kwa sfeer kan er wel niets aan Oostenrijk tippen, maar de pistes in Frankrijk zijn een pak sportiever. Saalbach - Hinterglemm - Leogang is een absolute aanrader. Wel (te) laag gelegen, maar prachtig skigebied!

Helmdracht, awel, zou moeten verplicht worden. Dient vooral om u beschermen tegen zichzelfcatapulterende zatte flurken, meer dan tegen uw eigen valpartijen.

ps: geen snowboards hier, ik hou het bij 2 latten.
Señor Soldano
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 31 okt 2008 01:47
Rijdt met: Trek 8500

Re: Sowboarden

Bericht door Señor Soldano »

Wimmeke76 schreef:...maar je blijft uiteindelijk wel met een vrouw discussieren. Dan is logica en gezond verstand soms ver te zoeken.
:lol: Misschien moet je zeggen dat ze mét helm er slanker uitziet :lol:
Wimmeke76
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 21:04
Rijdt met: Scandal 29er
Contacteer:

Re: Sowboarden

Bericht door Wimmeke76 »

Señor Soldano schreef:
Wimmeke76 schreef:...maar je blijft uiteindelijk wel met een vrouw discussieren. Dan is logica en gezond verstand soms ver te zoeken.
:lol: Misschien moet je zeggen dat ze mét helm er slanker uitziet :lol:
Ze heeft er ondertussen eentje gekocht.

We zijn afgelopen vrijdag naar Landgraaf gaan skiën en daar waren er vele mensen die een helm op hadden. Toen ze zag dat er zelfs veel mensen op een indoorpiste een helm opzetten is ze toch beginnen nadenken en zijn we voor haar ook een helm gaan halen.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Re: Sowboarden

Bericht door Willy D »

Wimmeke76 schreef:
Señor Soldano schreef:
Wimmeke76 schreef:...maar je blijft uiteindelijk wel met een vrouw discussieren. Dan is logica en gezond verstand soms ver te zoeken.
:lol: Misschien moet je zeggen dat ze mét helm er slanker uitziet :lol:
Ze heeft er ondertussen eentje gekocht.

We zijn afgelopen vrijdag naar Landgraaf gaan skiën en daar waren er vele mensen die een helm op hadden. Toen ze zag dat er zelfs veel mensen op een indoorpiste een helm opzetten is ze toch beginnen nadenken en zijn we voor haar ook een helm gaan halen.
Zeer verstandig. Wij zijn donderdagavond geweest en inderdaad, ook indoor is het dragen van een helm ingeburgerd.
Gebruikersavatar
KOTH
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 28 okt 2008 12:11
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Re: Snowboarden

Bericht door KOTH »

Net terug van een 4-daagse snowboardtrip in Serfaus en ik moet zeggen dit was het beste gebied waar ik al ben geweest. Werkelijk alles perfect!!
Super vakantie gehad!
gr
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Snowboarden

Bericht door eL Tee »

Ik ski al van m'n 6 jaar, en snowboarden van m'n 16 (extreme carving - lang asymmetrisch board en hardboots)... Ik ben er ondertussen 42...

We gingen een keer of 2 per jaar op wintersport, en ik denk dat ik zowat elk mogelijk zichzelf repecterend skigebied in Frankrijk, Oostenrijk en Italië gezien heb... Zwitserland nog nooit gedaan.

In 2000 is 't echter verkeerd gegaan bij 't snowboarden: de kilomètre lancé van Les Arcs op een minder katholieke manier afgekomen, met 6 maanden rolstoel, 2 maanden revalidatie en ruim een jaar nog met eerst krukken daarna een stok gelopen als resultaat. En een hoop ijzer in mijn lijf...

De fun is er een beetje af, zei het dat we nog wel eens gaan, maar dan euh... een beetje braver...
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Snowboarden

Bericht door freezy »

Willy D schreef:Van alle skigebieden waar ik al geweest ben, was La Cluzas het strafste gebied. Wat ze daar als rood aangeven gaat in het gemiddelde Oostenrijks gebied als zwart door het leven. In elke afdaling zitten er zeer steile stukken in, wel leuk om te doen, maar vermoeiend :-) .

Helmdracht, awel, zou moeten verplicht worden. Dient vooral om u beschermen tegen zichzelfcatapulterende zatte flurken, meer dan tegen uw eigen valpartijen.

ps: geen snowboards hier, ik hou het bij 2 latten.
Idd, ook 2 keer naar La Clusaz geweest en ferm skiën daar. Verder al eens Sestriere (paasvakantie en eerste 3 dagen amper sneeuw op de lagere pistes) en Vars-Risoul (met een paar dagen ijzige koude en zicht van 5m...) gedaan. Intussen zo'n 10 jaar geleden dat ik op de latten gestaan heb, vooral door gebrek aan kennissen die gebeten zijn door de ski-microbe. Heb me al voorgenomen om dit jaar eerst nog eens een paar keer indoor te gaan vooraleer ik nog eens de bergen in ga.

Persoonlijk wil ik gaan voor het sportieve, niet om me iedere avond lam te zuipen op één of andere après...
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Re: Snowboarden

Bericht door sliekske »

Begin deze maand een weekje gaan snowboarden.
Locatie: Obergurgl, Oostenrijk
Super veel sneeuw en van een goede kwaliteit.
En een rustige periode :bounce: net voor het verlof.
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Snowboarden

Bericht door Bunga »

In Vars gezeten met de krokus. Super gebied, niet echt groot maar toch goed gevarieerd en met aansluiting naar Risoul. Alles is daar mogelijk offpiste en ze hebben een schoon funpark en ook nog een piste waar het snelheidswereldrecord op gehaald is. Dacht iets van een 250KM/u :drunk: . Nadeel is wel dat het ver rijden is maar met de bus hebt ge daar geen last van. Had daar niet het massa tourisme gevoel maar dat is misschien ook wel omdat de vakantie niet samenviel met frankrijk. De mensen waren daar relaxed. Tijdens de zomer ook eens gaan kijken voor te biken :)
Plaats reactie