sluiting ford

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Bericht door need for speed »

cyclon schreef:
need for speed schreef: da belgie het op 1 na het duurste is niet de schuld van de stakers doppers
want wat 1 dopper per jaar verdiend = het maandloon van 1 polletieker
want wat 1 dopper per jaar verdiend = is het halvemaandloon van ne euro polletieker
het betekent dat heel veel mensen in vlaanderen en vooral wallo-bruxelles van de sociale zekerheid afhankelijk zijn zeker? en hoe komt dat? zijn we hier meer ziek of zo?

maar het klopt wel dat je zegt, in die zin dat bij ons de lonen en loonkosten niet te hoog zijn, ze zijn veeleer elders te laag, het zijn de rijken (tientallen miljoenen) en vooral de ultra-rijken (honderden miljoenen en biljoenen) die met teveel (productiviteits)winsten gaan lopen, zo'n economisch systeem moet wel in de soep draaien, het is onhoudbaar...

dus beide partijen hebben gelijk: rechts (ze zijn te hoog) en links (ze zijn niet te hoog)

Afbeelding
wa ik wil zeggen is dat er te veel geld uitgaat naar de polletieke wereld
ze zijn daar met veel te veeel
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Bericht door need for speed »

Stalen Worm schreef:wa een gezeik over de Ford, ja de fabriek gaat dicht, in 2014, dus das nog 2 jaar WERKZEKERHEID? en na die 2 jaar krijgen ze weet ik hoeveel 10duizenden € om niet meer bij de ford te komen werken...

ik ben net onslagen op mijn werk, laatste man bijgekomen, eerste man weg, en wete wa ik krijg?? ne dikke middenvinger en met een beetje geluk 1000€ stempelgeld maar da krijge die vd ford OOK als het zover is!! en!! BEGELEIDING in het zoeken naar een nieuwe job.. waarom krijg ik da allemaal ni????

te oud om ander werk te vinden? of te tam om het te zoeken??
als ge WILT werken, hebde binnen de 2 weken ander werk, maar ge moet WILLEN, en ge zult jammer genoeg heel waarschijnlijk moeten inleveren op uw loon (afgelopen week 3 gesprekken, en hoger dan 12€/u kwam ik nergens, terwijl ik op mijn vorige werk 16€ + ploegenpremie +MC 7€/dag) klaag ik?? nee, want ik WIL werken.

en ja, der zulle der nu zijn die tegen hun schenen gestampt zijn, gebruikt mss een deeltje van uw weet ik hoeveel 10duizenden€ om een plakkerke te kopen!!
da klopt
als belgié de euro richtlijn moest volgen zouden de ontslagen zoals jij ipv 15 werkdagen er 21 KRIJGEN ,?? maar dan zijn onze polletieke vrienden minderd intersant om da op de agenda te zetten
Gebruikersavatar
iddi
Mountainbiker
Berichten: 546
Lid geworden op: di 01 jan 2008 15:32
Rijdt met: anti diefstal bike

Bericht door iddi »

Ik vind ook dat er belachelijk veel politiekers zijn in België, daarom stem ik al jaren voor de PVDA, die willen terug naar één regering. Geen gezeik meer over Vlaanderen, Wallonië, een paar Brusselaars en nog een handvol duitssprekenden.
Dan kunnen we het doen met slechts 1/5 van de politiekers die we nu hebben, waardoor er meteen een heleboel onkundige knoeiers terug in de privé kunnen gaan werken.

En nee, ik ga niet met heel hun programma akkoord, maar geen enkele politieke partij heeft een programma waar ik met alles akkoord ga en stemmen moeten we toch dus...

Hopelijk is het drama van Ford het laatste, maar ik denk dat iedereen wel beseft dat er nog héééél veel zullen volgen en dat we dringend zullen moeten leren om met minder tevreden te zijn. Emigreren kan ook, maar dan moet het al bijna naar China, India of consoorten zijn vrees ik.
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Bericht door Jakke »

Stalen Worm schreef:wa een gezeik over de Ford, ja de fabriek gaat dicht, in 2014, dus das nog 2 jaar WERKZEKERHEID? en na die 2 jaar krijgen ze weet ik hoeveel 10duizenden € om niet meer bij de ford te komen werken...

ik ben net onslagen op mijn werk, laatste man bijgekomen, eerste man weg, en wete wa ik krijg?? ne dikke middenvinger en met een beetje geluk 1000€ stempelgeld maar da krijge die vd ford OOK als het zover is!! en!! BEGELEIDING in het zoeken naar een nieuwe job.. waarom krijg ik da allemaal ni????

te oud om ander werk te vinden? of te tam om het te zoeken??
als ge WILT werken, hebde binnen de 2 weken ander werk, maar ge moet WILLEN, en ge zult jammer genoeg heel waarschijnlijk moeten inleveren op uw loon (afgelopen week 3 gesprekken, en hoger dan 12€/u kwam ik nergens, terwijl ik op mijn vorige werk 16€ + ploegenpremie +MC 7€/dag) klaag ik?? nee, want ik WIL werken.

en ja, der zulle der nu zijn die tegen hun schenen gestampt zijn, gebruikt mss een deeltje van uw weet ik hoeveel 10duizenden€ om een plakkerke te kopen!!
tja Stalen Worm dat jij 'Dat' ( wat 'Dat' ook mogen wezen) niet krijgt kan ik ook niet helpen,
maar betekend dat dan dat anderen 'Dat' ook niet moeten krijgen.
Hoe egoïstisch kan je zijn , moet ik en de rest van de bijna exFord arbeiders maar verkondigen dat we ook 'Dat' niet willen
want er zijn eikels die het ons niet gunnen omdat zij 'Dat' ook niet gekregen hebben.

Jij weet precies al hoe het verder moet , wij ( de bijna exFord arbeider) weten nog altijd van niks.
Die verdomde Wet Renauld is ook een ellendig geschenk want we behoren te wachten op 'Dat' maar is er wel een 'Dat' (volgens die Stalen Worm wel).

Moet ik ander werk zoeken ?? Maar ik ben nog niet afgedankt.... maar wel technisch werkeloos.
Maar volgens die Stalen Worm (ajaa die weet immers alles al) heb ik nog werk tot 2014???? Welk werk??
Dit jaar ( 2012) moeten er amper nog 6 werkdagen volbracht worden en dan zijn we weer technisch werkeloos tot half januari 2013 en dan????

De geruchten gaan dat er 165 dagen technische werkloosheid voor 2014 aan gevraagd zijn bij de RVA , maar dit zou geweigerd zijn ,
misschien kan Stalen Worm eens informeren ,die zijn info is precies waarheids getrouw.

Maar waar maak ik me toch druk om ik heb toch werk tot 2014 ( volgens Stalen Worm)
en dat Ford Europa beloftes gedaan hebben voor werkzekerheid tot 2020 is bijzaak.

Maar waar maak ik me toch druk om(2) de wereld vergaat toch 21 december 2012 zeker.

Maar waar maak ik me toch druk om(3) zolang er egoïstische eikels zoals Stalen Worm zijn krijgen we wel de volledige waarheid te horen zeker.
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

LOL!! ga nog wa staken!! da helpt, (ik weet het beter looooooooool)
alleen die vd ford tellen, al de rest weet het beter!!
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Bericht door Jakke »

Stalen Worm schreef:LOL!! ga nog wa staken!! da helpt, (ik weet het beter looooooooool)
alleen die vd ford tellen, al de rest weet het beter!!
Ik heb nog altijd niet gestaakt (er is zelfs nog altijd niet gestaakt) ben jammer genoeg nog altijd technisch werkeloos ,
alweer een geweldige waarheid van de enige echte Stalen Worm . #-o
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

o allerheersende Jakke, das waar, er is nog niet gestaakt bij Ford Genk, sorry, ik, en heel de media hebben het mis, nimeer werken, de poort sluiten, niks nimeer laten vertrekken is niet staken!! das euh...
en het niet laten vertrekken van afgewerkte (en dus wss bestelde wagens door mensen die daar een voorschot voor betaald hebben, en verder niks met Ford te mmaken hebben) is ook een fabeltje waarschijnlijk!

trouwens: die dagen technisch werkloos krijgde ni betaald zeker?? komaan he, da zal idd een pak minder zijn dan het gemiddelde uurloon, maar zowiezo meer dan de 40€ per dag die ge krijgt als ge gaat doppen!! dat ge ni weg kunt bij Ford is ook maar om 1 reden: als ge weg gaat, loopt ge uw riante ontslagpremie mis... dus ge zou dom zijn om weg te gaan!!

ik vind het jammer dat jij en uw collega's hun job kwijt zijn, maar ge zijt ni de enige, er zijn nog mensen die zonder pardon aan de deur gezet worden! maar wel de enige die zulk een ontslagpremie mee naar huis nemen, en voor mijn part mag dat, ik had ook bij ford kunnen solliciteren in een vorig leven, wie weet had ik dan nu naast u staan staan voor de poorten vd fabriek.dan had ik daar nu mss ook iets van gehad, maar da gezeik van en wat nu?? waar kunnen wij nog gaan werken? wat moeten wij nu beginnen met onze lening?, daar loop ik de muren van omhoog!! ik heb ook een lening lopen die moet afbetaald worden, de KBC gaat mij horen afkomen als ik om uitstel/herberekening/hulp kom vragen wegens geen werk nimeer! ik meen ergens gelezen/gezien te hebben dat de banken JULLIE willen helpen in tijden van crisis: http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 854982.htm

met uw ontslgpremie, die volgens knack: http://www.knack.be/nieuws/belgie/ford- ... 227802.htm kunde redelijk wa overbruggen denk ik zo, ZELFS NA DE BELASTINGSAFTREK!!

dees was mijne laatste post in dit topic, ik ga morgen wa fietsen na 6 weken verplichte platte rust (waardoor ik overigens mijn job verloor!!)

SUcces op de Ford met het binnenrijven van een zo dik mogelijke ontslagpremie, SUcces met het vinden van een nieuwe job (binnen een dik jaar), ik hoop dat ge mij dat ook kunt wensen (nu op deze moment)!!
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Bericht door Jakke »

Stalen Worm schreef:o allerheersende Jakke, das waar, er is nog niet gestaakt bij Ford Genk, sorry, ik, en heel de media hebben het mis, nimeer werken, de poort sluiten, niks nimeer laten vertrekken is niet staken!! das euh...
en het niet laten vertrekken van afgewerkte (en dus wss bestelde wagens door mensen die daar een voorschot voor betaald hebben, en verder niks met Ford te mmaken hebben) is ook een fabeltje waarschijnlijk!

trouwens: die dagen technisch werkloos krijgde ni betaald zeker?? komaan he, da zal idd een pak minder zijn dan het gemiddelde uurloon, maar zowiezo meer dan de 40€ per dag die ge krijgt als ge gaat doppen!! dat ge ni weg kunt bij Ford is ook maar om 1 reden: als ge weg gaat, loopt ge uw riante ontslagpremie mis... dus ge zou dom zijn om weg te gaan!!

ik vind het jammer dat jij en uw collega's hun job kwijt zijn, maar ge zijt ni de enige, er zijn nog mensen die zonder pardon aan de deur gezet worden! maar wel de enige die zulk een ontslagpremie mee naar huis nemen, en voor mijn part mag dat, ik had ook bij ford kunnen solliciteren in een vorig leven, wie weet had ik dan nu naast u staan staan voor de poorten vd fabriek.dan had ik daar nu mss ook iets van gehad, maar da gezeik van en wat nu?? waar kunnen wij nog gaan werken? wat moeten wij nu beginnen met onze lening?, daar loop ik de muren van omhoog!! ik heb ook een lening lopen die moet afbetaald worden, de KBC gaat mij horen afkomen als ik om uitstel/herberekening/hulp kom vragen wegens geen werk nimeer! ik meen ergens gelezen/gezien te hebben dat de banken JULLIE willen helpen in tijden van crisis: http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 854982.htm

met uw ontslgpremie, die volgens knack: http://www.knack.be/nieuws/belgie/ford- ... 227802.htm kunde redelijk wa overbruggen denk ik zo, ZELFS NA DE BELASTINGSAFTREK!!

dees was mijne laatste post in dit topic, ik ga morgen wa fietsen na 6 weken verplichte platte rust (waardoor ik overigens mijn job verloor!!)

SUcces op de Ford met het binnenrijven van een zo dik mogelijke ontslagpremie, SUcces met het vinden van een nieuwe job (binnen een dik jaar), ik hoop dat ge mij dat ook kunt wensen (nu op deze moment)!!
Awel ik hoop echt dat jij en knack gelijk hebben en ik ne vette premie binnen rijf liefst een pak meer dan 77000€ netto
(want dat is dan natuurlijk weer bruto hé ) dan haal ik me direkt zo een Epic 650b

http://www.google.be/imgres?um=1&hl=nl& ... ,s:0,i:300

Het kan der af dan hé , want ik wil werken en dan is er volgens u geen probleem om werk te vinden.
Ik voel me nu wel echt een pak beter je hebt me echt wel gerust gesteld, bedankt.
ATI
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: do 22 jul 2010 20:32

Bericht door ATI »

Hij heeft wel gelijk ,bij die autofabrieken ford,opel,renault daar zitten ze altijd pak geld aan te geven,maar die mensen bij carrefour jaar geleden kregen niks,ja ne stamp onder hun kont en daag.

Het is altijd groot nieuws bij opel ,ford ,maar over al die andere fabrieken dat al over de kop zijn gegaan word niks gezegd en die krijgen zo geen premie's.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Bericht door need for speed »

ATI schreef:Hij heeft wel gelijk ,bij die autofabrieken ford,opel,renault daar zitten ze altijd pak geld aan te geven,maar die mensen bij carrefour jaar geleden kregen niks,ja ne stamp onder hun kont en daag.

Het is altijd groot nieuws bij opel ,ford ,maar over al die andere fabrieken dat al over de kop zijn gegaan word niks gezegd en die krijgen zo geen premie's.
het juist door die verdeeldheid onders de mensen dat die bedrijven handelen in europa < is niet 1,wat ze hier nie goedkoop krijgen gaan ze naar spanje die grote spelers spelen met ons
een als ik die ford mensen was nie wachten op die premie die staat bij jullie op de parking allemaal ne nieuwe auto een naar huis ermee :wink:
dat ze bij de courfour de andere winkels nie hebben mee gestaakt, daarom dat ge niks krijgt , als morgen ne trambestuurder in elkaar slagen wordt er wel gestaakt dus daar is er meer samenhang
weet ge nog de koolputters staakten da is staken
Gesloten