Jongen (14) in levensgevaar na val op Beringse mijnterril

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

_alain_ schreef:Ook met een helm kan je levensbedreigend gewond geraken bij een val.
Dat weet ik helaas uit eigen ervaring...
Tja als je uit een vliegtuig springt met een parachute dan kan je ook gewond raken bij een val. Maar zonder een parachute weet je zeker dat je gewond raakt.

Wel of geen helm is inderdaad een discussie van niks want zeker op zulke terreinen moet je gewoon een helm opdoen. Valt dus niks over te discussiëren :lol: Of voldoet zo een helm niet aan het schoonheidsideaal wat veel jonge mannen tegenwoordig belangrijk vinden?

Hoe dan ook, veel beterschap aan dit mannetje, hij heeft het natuurlijk niet expres gedaan.
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Bericht door MC Staf »

Tuurlijk da als gijlen 14 waart en wa ging crossen met uw maatjes allemaal nen helm aanhad..
Shit happens; hopelijk komt hij erdoor..
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

en gelukkig was die jongen niet ALLEEN aan het fietsen en was er iemand bij die de hulpdiensten kon verwittigen.
Hopen dat hij er heelhuids zonder blijvend letsel doorkomt, mijn zoon is ook 14, mag er niet aan denken.....
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Bericht door zwolle »

yajop schreef:en gelukkig was die jongen niet ALLEEN aan het fietsen en was er iemand bij die de hulpdiensten kon verwittigen.
Hopen dat hij er heelhuids zonder blijvend letsel doorkomt, mijn zoon is ook 14, mag er niet aan denken.....
zou jij het dulden dat uw zoon van 14 gaat biken zonder helm?

ik heb een dochter van 12 en die vertrekt nooit zonder helm (en ze zal ook nooit gaan rijden zonder hoor).

hoop voor die jongen dat hij erdoor komt zonder schade
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Bericht door Christ D. »

MC Staf schreef:Tuurlijk da als gijlen 14 waart en wa ging crossen met uw maatjes allemaal nen helm aanhad..
Shit happens; hopelijk komt hij erdoor..
Ik was van plan om ongeveer hetzelfde te zeggen. Op die leeftijd denk je daar niet aan.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Christ D. schreef:
MC Staf schreef:Tuurlijk da als gijlen 14 waart en wa ging crossen met uw maatjes allemaal nen helm aanhad..
Shit happens; hopelijk komt hij erdoor..
Ik was van plan om ongeveer hetzelfde te zeggen. Op die leeftijd denk je daar niet aan.
You have a point. In mijn tienerjaren heb ik ook stoten uitgestoken met de BMX, zonder helm. Maar toen werd je daar nooit attent op gemaakt. Maar Beringen is ook wel iets anders dan van een schanske van 50 cm springen...

Nu rijd ik zelf met de fiets en mijn dochter van 5 MOET altijd haar helm opzetten, ook al rijdt ze in de tuin wat toerkes. Je moet maar eens tegen 3 km/u verkeerd vallen en je zal het wel weten...
Ik heb het gisteren nog mogen ondervinden. Had ik toen geen helm opgehad dan had ik dit vandaag zeker niet kunnen posten.

En btw: vroeger was een helm (als er toen al over gesproken werd) niet 'modieus' of 'nie cool', maar dit is tegenwoordig toch serieus wat anders, niet ?
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Bericht door tek-zotic »

zwolle schreef:
yajop schreef:en gelukkig was die jongen niet ALLEEN aan het fietsen en was er iemand bij die de hulpdiensten kon verwittigen.
Hopen dat hij er heelhuids zonder blijvend letsel doorkomt, mijn zoon is ook 14, mag er niet aan denken.....
zou jij het dulden dat uw zoon van 14 gaat biken zonder helm?

ik heb een dochter van 12 en die vertrekt nooit zonder helm (en ze zal ook nooit gaan rijden zonder hoor).

hoop voor die jongen dat hij erdoor komt zonder schade
waarschijnlijk niet, maar toen ik 14 was had ik ook nooit een helm op, nu vertrek ik niet meer zonder.
Gebruikersavatar
thomasmb
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: do 07 dec 2006 12:27
Rijdt met: Sx-trail II, Jackal

Bericht door thomasmb »

Te hopen dat het allemaal goedkomt.
Helmen zijn nog steeds 'niet cool', vooral in het bmx wereldje.
Wij verplichten dan ook minimum een helm op 7trails in Lichtaart.
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Bericht door MC Staf »

thomasmb schreef:Te hopen dat het allemaal goedkomt.
Helmen zijn nog steeds 'niet cool', vooral in het bmx wereldje.
Wij verplichten dan ook minimum een helm op 7trails in Lichtaart.
Idd, hoewel ik in gent wel zie dat er veel bmx-ers en fixie-rijders een helm dragen, zie ik er hier bij ons in Ninove op het skatepark ook backflips maken.. zonder helm..
Bij het snowboarden zie je dat ook; maar daar ook is een helm in veel skigebieden verplicht als je op het funpark wil gaan..
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Bericht door GW »

Iemand die weet hoe het met die jongen afgelopen is?
Plaats reactie