easy start belkin

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

easy start belkin

Bericht door BramDR »

Iemand onlangs een router van Belkin geïnstalleerd?
Omdat ik tevreden was van mijn oude belkin router opnieuw een belkin gekocht.
Een Belkin play N600, om deze te installeren heeft Belkin "easy start".
Gewoon de internetkabel van de modem in de router steken, de stekker insteken en via de cd-rom de installatie op de computer doen.
Normaal zou je dan na enkele minuten internet moeten hebben, maar bij mij is dit niet het geval.
Hij blijft zoeken en verschillende methodes proberen maar niets, heb zelfs al de gegevens van de router zelf ingevuld, maar dit werkte ook niet.
Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Heb zelf al gezocht op het internet maar nog niets gevonden.

Het is dit model: http://www.routercenter.be/product/1454 ... -n600.html
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Hoe is je computer verbonden met de Belkin router op het moment dat je easy start start? Via een kabel of wireless?

En wat bedoel je exact met "heb zelfs al de gegevens van de router zelf ingevuld" ?

Krijgt je computer een ip adres van de Belkin router? Je kan dit terugvinden via http://windows.microsoft.com/en-US/wind ... IP-address
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Er zat niets bij om de router met de pc te verbinden bij, draadloos dus.

De installatiewizard zei op een moment dat hij de modem niet zelf kon vinden en dat ik de gegevens zelf moest invullen.
Dat was ip, gateway, dns 1 en 2 en dan nog iets.
Die gegevens had ik van de telenet digicorder genomen, maar dat wil ook niet werken.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

ik heb net dezelfde router, heb zelfs niets moeten installeren.

Op de router zit een PC en PS3 met kabel en via Wifi nog een laptop en gsm

Stupid question misschien, maar deze router geeft standaard een beveiligd netwerk ,je moet de code invullen welke op een papiertje staat onderaan (in de voet) van de router .
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

rombaft schreef:ik heb net dezelfde router, heb zelfs niets moeten installeren.

Op de router zit een PC en PS3 met kabel en via Wifi nog een laptop en gsm

Stupid question misschien, maar deze router geeft standaard een beveiligd netwerk ,je moet de code invullen welke op een papiertje staat onderaan (in de voet) van de router .
Deze heb ik ingegeven.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

heb je het bij alle pc's, GSM's, ... of bij een enkele PC ? kwestie om de hardware aan de andere kant uit te sluiten.

Best gewoon nog eens resetten ,
kijk in je netwerk of je wel degelijk het netwerk ziet verschijnen (zelfs al kun je niet aanloggen) , je moet ergen netwerk "belkin... " zien verschijnen.

Je zit toch niet op het verkeerde netwerk in te loggen, tegenwoordig zie je op sommige plaatsen meerdere (tot zelfs 10 of meer) netwerken, je moet het uwe uitpikken met gepast paswoord.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Denk meer dat het probleem ligt bij de modem.
Wat ik kan afleiden tijdens de setup is dat de router de modem niet kan vinden.
Daarom vraagt hij volgens mij ook de modemgegevens ( ip, dns ... ).
Bij het netwerkcentrum op de pc zie ik de nieuwe router wel staan, maar er staat een gele driehoek met uitroepteken bij --> beperkte toegang --> geen internet.
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Montieken »

de utp steekt toch in de int poort van de router ? is nogal vaag hoe je het uitlegd. wat voor modem heb je van telenet ? een wm2.0 of 3.0 ?
als je deze hebt moet je zien dat ip van de modem van telenet en de router niet in dezelfde range zitten. 192.168.0.1 is de standaard range van telenet WM modems.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Montieken schreef:de utp steekt toch in de int poort van de router ? is nogal vaag hoe je het uitlegd. wat voor modem heb je van telenet ? een wm2.0 of 3.0 ?
als je deze hebt moet je zien dat ip van de modem van telenet en de router niet in dezelfde range zitten. 192.168.0.1 is de standaard range van telenet WM modems.
Steekt in de juiste poort ja, welke modem ik heb moet ik eens nakijken.
Ik weet dat we onze oude recent hebben moeten vervangen voor digitale tv van telenet te kunnen hebben.

Heb vandaag nog eens geprobeerd maar niets, ook niet wanneer ik de router reset.
De foutopsporing van mijn laptop zegt dat er iets mis is met de dns.
Vind het ook maar raar dat je de router zo moet installeren.
Met de oude stak je gewoon de internet kabel in en je had internet.
Dan een 192.......... adres intypen en je kon er een wachtwoord opzetten.


Met een andere computer kan het trouwens niet proberen.
De andere laptop is mee op vakantie en via de playstation 3 of smartphone gaat het ook niet lukken :d
cboetens
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 23 apr 2011 14:22
Rijdt met: BMC
Contacteer:

..

Bericht door cboetens »

Kan ook vanalles zijn zoals mijn collega hierboven zegt :-) aangezien je pc je router wel degelijk herkent kan je al uitsluiten dat er daar iets aan scheelt, dan moet je kijken hoe je router met de modem verbonden is, werkt deze verbinding wel goed? Eens je dit getest hebt kan je al eens beginnen kijken naar de instelling waar je eventueel zelf iets kan "misdaan" hebben. (Je kan natuurlijk heel de boel resetten dan is dit probleem ook al opgelost) en dan als dit alles goed werkt kan je terug opnieuw beginnen met installatiewizard heb je daar nog altijd hetzelfde probleem met de modem , dan zou ik toch iemand laten komen om eens naar de modem te kijken of de verbinding tussen router en modem. Want als je die instelling zelf gaat moeten aanpassen ga je in de problemen komen denk ik (ik weet natuurlijk niet wat je vaardigheden zijn :P) Naast dit wens ik je veel succes !
Plaats reactie