Welke dakkoffer/skibox ?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Welke dakkoffer/skibox ?

Bericht door KWBiker »

Hallo,

We hebben Thule dakdragers gekocht en zijn nog aan het bekijken welke dakkoffer we zouden kopen. Is het interessanter een skibox te kopen ? Het voordeel lijkt wel dat je een fietsdrager ernaast kan zetten. Of toch eerder een brede koffer en proberen daar de fietsdrager nog naast te krijgen ?

Iemand erg tevreden over een bepaald type of een bepaalde (web)winkel ?

Graag jullie reacties ...
Gebruikersavatar
ditCh
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: di 22 apr 2008 19:20
Rijdt met: Cannondale Flash Alloy 29'er 1 • On-One Inbred 26"

Bericht door ditCh »

Wij hebben de Thule Atlantis 780 gekocht, enorm tevreden van en enorm veel ruimte. Gebruik hem in combinatie met een fietsdrager op trekhaak.

Gekocht bij SW Nautica in Dilsen-Stokkem (van Leuven tot daar gereden wanwege de erg scherpe prijs, dakrails werden zelfs ter plaatse gemonteerd)
willem6
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 10:27
Rijdt met: cannondale

Bericht door willem6 »

Wel op letten naar de topsnelheid van de dakoffers,thule is Max 140 en sommige maar 130.
Ik heb zo eentje gekocht,max 200 km/u.verschillende kleuren en maten.
http://www.surfbox.de/de/a_160-Nederland.htm
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

ditCh schreef:Wij hebben de Thule Atlantis 780 gekocht, enorm tevreden van en enorm veel ruimte. Gebruik hem in combinatie met een fietsdrager op trekhaak.

Gekocht bij SW Nautica in Dilsen-Stokkem (van Leuven tot daar gereden wanwege de erg scherpe prijs, dakrails werden zelfs ter plaatse gemonteerd)
zelfde opstelling en winkel ...scherpste prijs die ik toen kon vinden ...
Gebruikersavatar
Lust
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: za 11 nov 2006 12:33
Rijdt met: Scott Racing Team custom build & Scott Spark 40
Contacteer:

Bericht door Lust »

Ik heb de mijne op 2dehands.be gekocht en veel geld in mijne zak gestoken.

Ik zou eerder opteren om uw fiet(sen) op een fietsendrager op de trekhaak(als ge die hebt) te vervoeren ipv op uw dak, zeker voor lange afstanden.
Zo kunt ge ook iets breder gaan voor uw dakkoffer.

Wat betreft de dakkoffer zelf: letten op waterdichtheid (Thule is echt wel de betere op dat vlak), gebruiksgemak kwa montage en beladen alsook de vergrendeling van uw box, liefst 6-punts bevestiging.

En wat betreft die topsnelheid, 200kmph, komaan hé... Als ge op de autostrade 120 kmph gaat en 't waait 80kmph wind opkop...
Ik heb daar mijn vragen bij, maw verkoperspraatjes...

Alvast succes!
willem6
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 10:27
Rijdt met: cannondale

Bericht door willem6 »

Lust schreef:En wat betreft die topsnelheid, 200kmph, komaan hé... Als ge op de autostrade 120 kmph gaat en 't waait 80kmph wind opkop...
Ik heb daar mijn vragen bij, maw verkoperspraatjes...

Alvast succes!
Vooraleer ze zoiets schrijven hebben ze dit zeker getest,100% zeker van.
Ik zeg totaal niet dat Thule slecht is, verre van Thule is Top, heb zelf de dragers van thule, trekhaak, fietrek, juist een dakkoffer van een ander merk, waarom, omdat ik een witte wou en de snelheid waar de koffer tegen kan.
Plaats reactie