Naar welke autoraces?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Naar welke autoraces?

Bericht door rubber-12 »

Na alle F1 wedstrijden in Europa bezocht te hebben, 24u races en vorig jaar naar de Daytona 500, zijn m'n maat en ik op zoek naar weer iets anders.

- er moet veel ambiance rond zijn (dus niks kleinschalig)
- veel lawaai van motoren
- liefst nog wat brokken (maar hoeft niet echt)
- er moet geracet worden
- in het buitenland

Eén van de ideeën is old-timer races, maar daar is maar een beperkt aanbod in dat de moeite is, en we kennen er niet genoeg van.

Suggesties?
Gebruikersavatar
mani
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 00:21
Rijdt met: cannondale f600+ cube ams 110 race

Bericht door mani »

Europees rallycross kampioenschap.
Ambiance verzekerd,veel volk en lawaai en er word niet gekeken op een tik meer of minder.
:-D
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

1 antwoord rally!! :bounce: :bounce:

Op gebied van spektakel en sfeer en brokken kan circuit racen niet tippen aan rally. Ik volg al jaren het belgisch kampioenschap en kan niet wachte tot waneer het seizoen weer van start gaat. Eind februari is het de ledgends of spa die welis waar niet mee telt voor het BK. De top van belgie en daar buiten en old timers met een geweldige sfeer,vooral bij de avond ritten.

Als het buitenland een voorwaarde is kan ik de WRC (world rally championship) over gans de wereld met de beste (duurste) rally wagens. Of in europa het IRC (international rally championship) met de super 2000 (zonder turbo) wagens. Beide kampioenschappen komen op prachtige plaatsen,de WRC komt 10 keer in europa zoals in duitsland,finland,... voor de kalender: http://specialstages.be/2011/06/04/wrc- ... nte-carlo/

Ook rallycross is zeer leuk en kan je zowel op europees,belgisch of lokaal niveau bezichtigen.

Kortom een beiden een aanrader!! =P~ =P~ :drunk:
Laatst gewijzigd door ***G*** op wo 04 jan 2012 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Snackman
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 21 jun 2011 20:27
Rijdt met: Cube Reaction

Bericht door Snackman »

goodwood festival of speed!

ETA : als het op twee wielen mag zijn: Northwest 200, Skerries, Southern 100, Scarburough gold cup,...
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Bericht door bartike »

rally cross is idd zeker de moeite waard!

veel verschillende reeksen op 1 dag en ze rijden bijna over u tenen op sommige parcours :-D
Gebruikersavatar
Kresj
Mountainbiker
Berichten: 872
Lid geworden op: wo 26 nov 2008 19:14
Rijdt met: Kona Dawg dlx

Bericht door Kresj »

drag races?
Gebruikersavatar
jelleken
Mountainbiker
Berichten: 665
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 18:11
Rijdt met: CUBE Ltd Comp
Contacteer:

Re: Naar welke autoraces?

Bericht door jelleken »

rubber-12 schreef: Eén van de ideeën is old-timer races, maar daar is maar een beperkt aanbod in dat de moeite is, en we kennen er niet genoeg van.

Suggesties?
Jullie kennen er inderdaad duidelijk niet genoeg van, want dan zou je weten dat er wel degelijk een RUIM aanbod aan old-timer races/rally's is, die ZEKER de moeite zijn met voor kenners zeer veel waardige deelnemers! :wink:
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Re: Naar welke autoraces?

Bericht door ***G*** »

jelleken schreef:
rubber-12 schreef: Eén van de ideeën is old-timer races, maar daar is maar een beperkt aanbod in dat de moeite is, en we kennen er niet genoeg van.

Suggesties?
Jullie kennen er inderdaad duidelijk niet genoeg van, want dan zou je weten dat er wel degelijk een RUIM aanbod aan old-timer races/rally's is, die ZEKER de moeite zijn met voor kenners zeer veel waardige deelnemers! :wink:
spreek voor je eigen he :wink: :wink:

Heb deze trouwens vernoemd en nee niet in detail want ik kende hun kalender niet maar hierbij http://www.historicrally.be/kalender/home.htm

Let hierbij op de BE achter de plaats en datum,als ik me niet vergis 21 keer in belgie. Altijd spektakel met de achterwiel aangedreven historics. Als ik naar de rally ga is het na het eerste deel met de wrc's al wachten op de eerste historics
:drunk: :drunk:
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Naar welke autoraces?

Bericht door rubber-12 »

jelleken schreef:
rubber-12 schreef: Eén van de ideeën is old-timer races, maar daar is maar een beperkt aanbod in dat de moeite is, en we kennen er niet genoeg van.

Suggesties?
Jullie kennen er inderdaad duidelijk niet genoeg van, want dan zou je weten dat er wel degelijk een RUIM aanbod aan old-timer races/rally's is, die ZEKER de moeite zijn met voor kenners zeer veel waardige deelnemers! :wink:
Vertel dan als kenner eens waar we naartoe moeten :roll: ?

Dragraces is idd ook nog een idee.

Rallycross en rally hebben we ook al gedaan, vergeten te vermelden in de beginpost. Maar wel nog geen oldtimer rallys :wink: .
Gebruikersavatar
jelleken
Mountainbiker
Berichten: 665
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 18:11
Rijdt met: CUBE Ltd Comp
Contacteer:

Re: Naar welke autoraces?

Bericht door jelleken »

***G*** schreef:
jelleken schreef:
rubber-12 schreef: Eén van de ideeën is old-timer races, maar daar is maar een beperkt aanbod in dat de moeite is, en we kennen er niet genoeg van.

Suggesties?
Jullie kennen er inderdaad duidelijk niet genoeg van, want dan zou je weten dat er wel degelijk een RUIM aanbod aan old-timer races/rally's is, die ZEKER de moeite zijn met voor kenners zeer veel waardige deelnemers! :wink:
spreek voor je eigen he :wink: :wink:

Heb deze trouwens vernoemd en nee niet in detail want ik kende hun kalender niet maar hierbij http://www.historicrally.be/kalender/home.htm

Let hierbij op de BE achter de plaats en datum,als ik me niet vergis 21 keer in belgie. Altijd spektakel met de achterwiel aangedreven historics. Als ik naar de rally ga is het na het eerste deel met de wrc's al wachten op de eerste historics
:drunk: :drunk:
Ik viel u, en niemand anders ook, toch niet aan?

Maar, in een zin zeggen dat je er niet veel van kent en dat er niet veel te doen is in België/grenslanden vraagt toch om reactie é! #-o

En, ja idd, er is heel veel spannends te doen in ons land en omstreken op dit gebied, je moet het alleen weten te vinden!

Voor al deze foto's ben ik niet verder geweest dan België en Duitsland...
http://www.gasolinephoto.be
Plaats reactie