Zonnepanelen

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

132 m2 kelder (moeten we omdat we met slechte grond zitten, palen waren een andere optie, kosten iets minder maar dan heb je een pak beton in de grond waar je totaal niets aan hebt.

132 m2 meter gelijkvloers

96 m2 verdiep en 60m2 zolder (ruimte voor de ventillatie).

ramen laten vallen is geen optie omdat het e-peil enorm gaat stijgen, de oververhitting zou te groot zijn en ze redeneren dat we dan een airco gaan nodig hebben dat zeer energie onzuinig is...
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

jocca schreef:132 m2 kelder (moeten we omdat we met slechte grond zitten, palen waren een andere optie, kosten iets minder maar dan heb je een pak beton in de grond waar je totaal niets aan hebt.

132 m2 meter gelijkvloers

96 m2 verdiep en 60m2 zolder (ruimte voor de ventillatie).

ramen laten vallen is geen optie omdat het e-peil enorm gaat stijgen
Da's al geen bescheiden huis meer he... #-o
Zeker al niet als dit netto binnenruimtes zijn...

Hier is het heel wat minder.... en ik loop echt nog niet tegen de muren.. :wink:


Ramen laten vallen was geen opmerking naar u toe, maar naar gidonhanger. Ik ga ervan uit dat hij een woonklaar huis kocht en dat hij de ramen wil vervangen.

Hij kan dus wel wachten en eerst die panelen leggen. :wink:
vienne
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 04 sep 2010 16:09
Rijdt met: VR46.IT

Bericht door vienne »

kawa schreef:
jocca schreef:132 m2 kelder (moeten we omdat we met slechte grond zitten, palen waren een andere optie, kosten iets minder maar dan heb je een pak beton in de grond waar je totaal niets aan hebt.

132 m2 meter gelijkvloers

96 m2 verdiep en 60m2 zolder (ruimte voor de ventillatie).

ramen laten vallen is geen optie omdat het e-peil enorm gaat stijgen
Da's al geen bescheiden huis meer he... #-o
Zeker al niet als dit netto binnenruimtes zijn...

Hier is het heel wat minder.... en ik loop echt nog niet tegen de muren.. :wink:

Net wat ik ook dacht, en ik heb drie kids lopen...
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

vienne schreef:
kawa schreef:
jocca schreef:132 m2 kelder (moeten we omdat we met slechte grond zitten, palen waren een andere optie, kosten iets minder maar dan heb je een pak beton in de grond waar je totaal niets aan hebt.

132 m2 meter gelijkvloers

96 m2 verdiep en 60m2 zolder (ruimte voor de ventillatie).

ramen laten vallen is geen optie omdat het e-peil enorm gaat stijgen
Da's al geen bescheiden huis meer he... #-o
Zeker al niet als dit netto binnenruimtes zijn...

Hier is het heel wat minder.... en ik loop echt nog niet tegen de muren.. :wink:

Net wat ik ook dacht, en ik heb drie kids lopen...
ik heb 2x95m² en geen kelder, dus kom ik nog minder duur uit met zonnepanelen dan uw heel huis :lol:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Headshot schreef:
vienne schreef:
kawa schreef: Da's al geen bescheiden huis meer he... #-o
Zeker al niet als dit netto binnenruimtes zijn...

Hier is het heel wat minder.... en ik loop echt nog niet tegen de muren.. :wink:

Net wat ik ook dacht, en ik heb drie kids lopen...
ik heb 2x95m² en geen kelder, dus kom ik nog minder duur uit met zonnepanelen dan uw heel huis :lol:
Hier twee volwaardige verdiepingen, gelijkvloers van 78.5m² , verdieping van 66.5m²(buitenmaat) en de zolder is te verwaarlozen...dakhelling van 35°

Da zal dan een kruipkot zijn he... :drunk:

Maar goed, voor ons is 't groot genoeg, kost niks tov jocca zijn minimumprijs, kleine lening, dus veel ruimte voor belangrijke dingen. 8)
gidonhanger
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 10 mei 2010 20:35
Rijdt met: selfmade

Bericht door gidonhanger »

ga ook maar eens men meters moeten bestuderen :-D!
wou voor de vensters eerst gaan omdat dat nog van die oude houten enkel beglazing is met veel gaten,tocht en lawaai en dan zo een deel op stookkosten besparen....voor de rest eigenlijk niet zo goed geinformeerd

als ge dan al een lenig lopen hebt en ne hoop kosten dan is ne mens nie geneigd om(groen of nie)er nog één bij te nemen.... :-?
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

zonder mij te moeten verantwoorden over oppervlaktes en dergelijke
die 132 m2 gelijkvloers is wel incl. inpandige garage, dus effectieve opp is een stuk kleiner, ook zijn dit buitenmaten. dus woonoppervlakte is een pak minder. :wink:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

gidonhanger schreef:
als ge dan al een lenig lopen hebt en ne hoop kosten dan is ne mens nie geneigd om(groen of nie)er nog één bij te nemen.... :-?
Akkoord, maar een lening die zichzelf terugbetaald, plus een extra cadeau van een paar duizend euro per jaar (die 40% verdeeld over 2-3 jaar).... ik weet het nie.... :wink:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

jocca schreef:zonder mij te moeten verantwoorden over oppervlaktes en dergelijke
Niemand moet zich verantwoorden...;


Maar ga er dan ook niet vanuit dat het de normaalste zaak is dat je 420000€ moet spenderen aan een huis en dat je het maximum moet gaan lenen.. :wink:
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

hier kelder van 170m²
gelijkvloers van 150m²
bovenverdieping van 150m²

en ook 4800kwp zonnepanelen...
Plaats reactie