Waes VS Wauters

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Sidharta
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 11 okt 2005 14:18
Rijdt met: Trek 6300 2012 / Race: Specialized Roubaix Elite 2007

Re: Waes VS Wauters

Bericht door Sidharta »

Ook zien staan...

Er is duidelijk te zien dat achterwiel langs elke kant een kroontje heeft dus dat verklaard de snellere cadans van Wauters op de Hellingen. Waes zal soms de moeite niet genomen hebben om deze om te draaien, en ook de beelden zijn iets spectaculairder natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: Waes VS Wauters

Bericht door zwolle »

kawa schreef:
scaler60 schreef:Als waes zijne gps was uitgevallen (en wauters had er aan gedacht om nieuwe batterijen in te stoppen????????????) kwam hij in één keer uit een wei gekropen om dan toch zijne weg terug te vinden ](*,) . Das allemaal in scene gezet die stukken!
Da heb ik er vandaag nog ene horen vertellen...


Da is toch nie zo moeilijk om in te schatten wat er gebeurde he?

Er rijdt daar ook een cameraploeg mee he. Zou het niet kunnen dat 'm die terug is tegengekomen, daarvan wa batterijen kreeg... en zo ineens wist welke kant 'm op moest rijden? :-k


Sta er van te kijken hoeveel er alles in twijfel trekken, of zelfs beweren dat alles in scene is gezet en dat die mannen die rit niet hebben kunnen rijden.
Ik twijfel er niet aan dat ze hier en daar wel wat hulp hebben gekregen, zo zullen ze onder die vodden ook wel een degelijk fietsbroekske gedragen hebben. Ze kregen tenslotte ook ne regenjas he.

De Waes heeft al bewezen dat het ne straffe gast is... ik wil gerust geloven dat ze die afstand gereden hebben. Karakterkoppen zijn het.



Bij Eén en VTM zullen ze er niet van wakker liggen dat meer dan de helft niet wil geloven dat ze het gereden hebben.
1.800.000 kijkers, en een hoop discussies achteraf. Opdracht geslaagd.

Ik vind het alvast goeie TV.
gelijk heb je !
ThibautD
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 03 nov 2013 11:16

Re: Waes VS Wauters

Bericht door ThibautD »

Zou deze uitdaging eigenlijk te doen zijn voor een normale wielertoerist?

Ikzelf zou dit eventueel ook wel eens willen proberen, maar rij momenteel slechts beperkte ritten van 60-70 km MTB of Race.
Deze zou ik natuurlijk optrekken vanaf februari zodat ik toch ritten van 150-200 km kan doen na een paar maanden.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Waes VS Wauters

Bericht door RigolleM »

Dit gelezen op FB, gepost door een zekere Danny De Langhe:

Waes én blaas..... én dat er daar zelfs nog in geloofden !!

(mij bezorgd door een vriend)

Vorige maandag heb ik gekeken naar Wauters vs Waes en het was een tof programma maar het zat vol tegenstrijdigheden.

Iedere wielertoerist weet dat iemand die in zijn leven maximaal 75 km aan een stuk heeft gereden zoals Koen Wauters onmogelijk

2 x 300 km na elkaar aan zou kunnen koersen;

Ik heb aan de neef van mijn vrouw die cameraman is bij VTM gevraagd of hij er meer van wist en ziehier de feiten.

Het was een expeditie van 10 man en 2 vrouwen. Ze gebruikten 4 Mobilhomes waar W&W 2x hebben in geslapen.

Eens de scene gefilmd was waarin Waes in een telefooncel sliep , is hij verder gaan slapen in een Mobilhome.

Wauters kreeg na ongeveer 100 km krampen tot achter zijn oren zodat ze hem de volgende dagen enkel vanuit de mobilhome
dropten om wat opnames te maken en dan enkel op het vlakke omdat bergop( en tussen Bordeaux en Parijs kun je ze op 2 handen tellen)
Wauters onmiddellijk opnieuw krampen kreeg en het dus gewoon niet ging.
Dan filmden ze Waes hier en daar wat bergop om hem daarna ook telkens weer in de mobilhome te laten stappen.
De mobilhomes hebben zo op 4 dagen de 600 km afgehaspeld terwijl de moto's 1 regendag achteraan de mobilhomes werden geplaatst.
Ze hebben er 4 dagen over gedaan met verlies van een bijna complete dag door de hevige regenval.

Daardoor hebben ze 460 km en geen 600 km gereden die beweerd werden.
Wauters & Waes zouden dus met moeite zo'n 150 km hebben moeten fietsen om aan wat beeldmateriaal te komen.

De expeditie had 2 brommers mee om gemakkelijker te kunnen filmen. Normaal hadden ze Parijs rond 3 uur 's nachts moeten bereiken
maar dan konden de tv-kijkers de Eiffeltoren in de verre achtergrond niet zien.Ze hebben dan tot het licht was wat
geslapen in de Mobilhome.Ik wou het fijne weten over deze tv uitzending
omdat ik als ERVAREN en getrainde wielertoerist twijfel of ik dat zou aankunnen.Voilà bij deze weten jullie nu ook hoe
de vork in de steel zit en dat er enkel in de "cinema" ubermenschen zijn.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Waes VS Wauters

Bericht door freezy »

ThibautD schreef:Zou deze uitdaging eigenlijk te doen zijn voor een normale wielertoerist?

Ikzelf zou dit eventueel ook wel eens willen proberen, maar rij momenteel slechts beperkte ritten van 60-70 km MTB of Race.
Deze zou ik natuurlijk optrekken vanaf februari zodat ik toch ritten van 150-200 km kan doen na een paar maanden.
Tweejaarlijks zijn er vele wielertoeristen die dit doen, kijk maar eens op http://www.bordeauxparis.com/en/levenement/" onclick="window.open(this.href);return false;

Of op http://www.randonneurs.be/page/brm-2014" onclick="window.open(this.href);return false; , daar zie je verschillende 'kleinere' ritten (vooral 200 en 300km) waarmee je stilaan kan opbouwen naar een 400km en misschien zelfs een 600km-rit.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Waes VS Wauters

Bericht door kawa »

RigolleM schreef: Ik heb aan de neef van mijn vrouw die cameraman is bij VTM gevraagd of hij er meer van wist en ziehier de feiten.

blablabla....


omdat ik als ERVAREN en getrainde wielertoerist twijfel of ik dat zou aankunnen.Voilà bij deze weten jullie nu ook hoe
de vork in de steel zit en dat er enkel in de "cinema" ubermenschen zijn.[/i]
En deze bron moeten we dan wel geloven? :-k

Of zou het een gefrustreerde wielertoerist zijn die zijn twijfels hard wil maken met een roddel?
Als dit zou kloppen, dan denk ik dat er binnenkort wel ergens een nieuwsbericht zal verschijnen over een ontslagen cameraman... de neef van de vrouw van een vriend van Danny de Lange. :-D
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Waes VS Wauters

Bericht door J.E. »

Ik vind dit toch geloofwaardiger dan de, overigens zeer amusante, Tv uitzending.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Waes VS Wauters

Bericht door kawa »

J.E. schreef:Ik vind dit toch geloofwaardiger dan de, overigens zeer amusante, Tv uitzending.
Als je al die caféverhalen moet gaan geloven.... :-?




Ik geloof dat bericht niet. Als het effectief zo zou zijn gaat ge volgens mij geen enkele cameraman vinden die uit de biecht wil klappen.
Als je ziet welke contracten deelnemers van bv "the block" moeten ondertekenen om te voorkomen dat ze gaan praten... dan zal dat voor de crew ook wel zo zijn.

Het lijkt mij dus onwaarschijnlijk dat een cameraman z'n carrière bij VTM of Eén op spel wil zetten door te gaan roddelen.









Vind het straf dat zo'n opgeraapt verhaaltje wel geloofwaardig zou moeten zijn terwijl degene die het programma wel willen geloven naief genoemd worden.
Als men tegenwoordig maar negatief over alles kan zijn is 't goed he...
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Waes VS Wauters

Bericht door J.E. »

Heb je al eens 200km gereden? Heb je al eens 2 dagen na mekaar 200km gereden?

Ik vind dit toch geloofwaardiger dan de, overigens zeer amusante, Tv uitzending.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Waes VS Wauters

Bericht door kawa »

J.E. schreef:Heb je al eens 200km gereden? Heb je al eens 2 dagen na mekaar 200km gereden?

Ik vind dit toch geloofwaardiger dan de, overigens zeer amusante, Tv uitzending.
Zelf heb ik zo'n km's nog niet gereden nee.

De Waes heeft anders ook de marathon des sables gelopen, dat lijkt mij een veel straffere stunt.

Ze hebben die kilometers ook niet gekoerst he... ik gun hun het voordeel van de twijfel.
Op karakter is veel mogelijk.
Dat ze hier en daar wel wat hulp gekregen hebben, en dat het allemaal niet gegaan is zoals ze het op TV hebben getoond... daar denk ik dat we ook wel vanuit kunnen gaan.



Maar zo van die verhaaltjes geloven die ineens opduiken op één of ander facebook profiel... nee, daar geloof ik niks van.
Aandachtzoekerij... nie meer, nie minder.
Plaats reactie