Hageland Classic(Wielertoeristen)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

En hoe lange is de 'kortere afstand' bart?
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Bericht door Strikybart »

SjoerieMoerie schreef:En hoe lange is de 'kortere afstand' bart?
Ik geef de voorkeur aan de 135km.
Niet dat ik 160 nie wil probere maar ik rij liever iets harder op wa minder dan diep te moete gaan op iets wa te veel is ;)

Grtz
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Of iets trager en iets langer :-D

135 is goed voor mij als ik kan :-)
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Strikybart schreef:Niet dat ik 160 nie wil probere maar ik rij liever iets harder op wa minder dan diep te moete gaan op iets wa te veel is ;)
Daarom dat ik vraag of er nog mensen zijn die willen meerijden.Als we in groep kunnen gaan,maken we er een mooi intervalletje van:afwisselend koptrekken en wat spelen!Ik denk dat een gem. van 30km/u haalbaar moet zijn.
Gebruikersavatar
fennek
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:46
Rijdt met: Thompson Mach 5

Bericht door fennek »

Genius schreef:
XC-SjoerieMoerie schreef: En ik ben het met strikybart eens .. koersfietsen voorbij gaan op de baan als ge aant trainen zijt met de mtb is lache 8)
Veel hangt wel af van de mensen die op die koersvelo zitten hé. Oude bompakes die altijd tegen hetzelfde tempo hun toertje op zondag afmalen zal je idd altijd voorbij steken. Maar de rest? :roll:
Weet je wat ik vaak grappig vind? Als er tijdens een herstelrit of D1-training zo een zot op een MTB voorbij komt gereden met zijn tong uit zijn bek, maar wel een gelukzalige glimlach omdat ze een baanjeanet voorbij rijden. Een hele prestatie! :lol:

Dient een koersfiets niet voor on-road en een MTB om off-road te rijden? Of rijden jullie ook met jullie MTB op de piste?
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

$mokeyJoe schreef:
Strikybart schreef:Niet dat ik 160 nie wil probere maar ik rij liever iets harder op wa minder dan diep te moete gaan op iets wa te veel is ;)
Daarom dat ik vraag of er nog mensen zijn die willen meerijden.Als we in groep kunnen gaan,maken we er een mooi intervalletje van:afwisselend koptrekken en wat spelen!Ik denk dat een gem. van 30km/u haalbaar moet zijn.
Rijdt gij met de koersfiets?

Ik gaan iig achter baanbandjes zien om te legge op den mtb

In groep rijdt altijd makkelijker natuurlijk :-)
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Bericht door Strikybart »

$mokeyJoe schreef:
Strikybart schreef:Niet dat ik 160 nie wil probere maar ik rij liever iets harder op wa minder dan diep te moete gaan op iets wa te veel is ;)
Daarom dat ik vraag of er nog mensen zijn die willen meerijden.Als we in groep kunnen gaan,maken we er een mooi intervalletje van:afwisselend koptrekken en wat spelen!Ik denk dat een gem. van 30km/u haalbaar moet zijn.
Inderdaad, in groep ist altij plezanter!!
Kheb vandaag nog een trainingske op de weg gedaan en ik denk dat een avg van 30km/h wel haalbaar is.

Het enigste probleem dat ik bij mezelf voorzie is mijn drankvoorraad.
Ik twijfel dat ik met 2 busse van 75cl 135km ga toekomen :-?
Maar hopen op goeie bevoorradingen he ;)

Ik rij dus al zeker mee!

Grtz
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Die heuvelkes daar zien der leuk uit (16 & 18%) ^^
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

SjoerieMoerie schreef:Rijdt gij met de koersfiets?
Dat had ik wel gedacht ja.Met de MTB is het ook te doen.Ik heb hier nog wel baanbandjes liggen,maar het is de bedoeling met de koersfiets.

@Strikybart: Heb jij je training met de koersfiets gedaan of met de mtb?
En mag ik er vanuit gaan dat je toch de 160km gaat doen?

Wat drankvoorraad betreft,dat gaat meevallen.Nog wat gegevens betreft de 160km:
*Zwaar heuvelachtig parcours. (1180 meter hoogteverschil)

*Er zijn 4 bevoorradingen voorzien, één in Tielt-Winge, één in Lubbeek, één in Molenbeek-Wersbeek en één in Diest.

*Inschrijving van 7h00 tot 10h00.

*In dit parcours dienen 27 hellingen beklommen te worden

Als jullie voor de 160km kiezen,hebben jullie een gedacht om welk uur af te rijden?Ik dacht rond 8u te vertrekken(als het goed is)
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Bericht door Strikybart »

160km zal et voor mij zeker niet zijn.

Mijn training vandaag was 76km on-road met MTB, veel wind en hier en daar stukken zwaar off-road gegaan. Avg 29km/h.

Als ik dus zaterdag ga rijden in Mol zal het 135km zijn met MTB (ik heb geen koersfiets) maar zeker niet meer.
Ik heb zonet de cols es bekeke die we voorgeschoteld krijgen en die zullen het mij er zeker niet makkelijker op maken.

Vertrekuur speelt mij een rol, ik moet maar 5 mins rijde tot ad inschrijving.

Grtz
Plaats reactie