welke smartphone...

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

welke smartphone heb jij?

Peiling eindigde op wo 31 dec 2014 15:26

iPhone
39
31%
HTC
10
8%
SONY
7
6%
SAMSUNG
35
28%
HUAWEI
3
2%
NOKIA
13
10%
LG
2
2%
MOTOROLA
4
3%
BLACKBERRY
5
4%
andere
8
6%
 
Totaal aantal stemmen: 126

Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: welke smartphone...

Bericht door zaskar72 »

Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: welke smartphone...

Bericht door saiko »

Als je enkel belt,smst en wat of facebook zit, dan is een telefoon van 200 euro zeker en vast genoeg.
Ik heb een HTC One X ondertussen al 2 jaar en ik doe er toch iets meer mee als enkel bellen etc.
Op het werk is mijn arm bijna vergroeit aan mijn telefoon, snel een RDP openen naar een server om iets te checken terwijl ik met de headset aan het bellen ben, even een RSA token generen en aanmelden op een citrix omgeving doormiddel van een NFC tag,...
Niet altijd dingen die gaan op een telefoon van 200 euro, thuis ligt de gsm echter gewoon op de tafel en kijk ik er bijna niet naar om.

een Iphone 5S 64gb kost 899 euro
voor die prijs koop ik een Android toestel met 64 gb (sd),nfc support, Dual Sim, verwisselbare batterij,...
En een Android tablet met Retina spec scherm, 3g,wifi, GPS, 32GB, ....
En dan houd ik nog 400 euro over .....
Bovenstaande opties zijn wel niet voor iedereen weg gelegd en zou ik ook niet aanraden als je niet veel met die dingen bezig bent. Maar ik wil maar even aanduiden hoe hoog de prijs is van een Iphone.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: welke smartphone...

Bericht door kawa »

zaskar72 schreef:wat denken jullie hiervan?....

http://www.decathlon.be/quechuaphone-5- ... ype=intcmp

Zou da niet doen... quechua is best ok, zo lang het kleren zijn. Mijn gedacht.


Zie dat de HTC Desire X dual sim in promo is, met gratis 16GB micro sd kaartje.
http://www.smartphoneshop.be/product/38 ... l-sim.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: welke smartphone...

Bericht door RigolleM »

kawa schreef:
zaskar72 schreef:wat denken jullie hiervan?....

http://www.decathlon.be/quechuaphone-5- ... ype=intcmp

Zou da niet doen... quechua is best ok, zo lang het kleren zijn. Mijn gedacht.


Zie dat de HTC Desire X dual sim in promo is, met gratis 16GB micro sd kaartje.
http://www.smartphoneshop.be/product/38 ... l-sim.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch al een idee in welke prijsklasse TS zoekt, bekijk deze eens: http://www.smartphoneshop.be/product/40 ... oto-g.html" onclick="window.open(this.href);return false;, bij MM lag hij in de rekken voor € 199, qua specs gaan er niet veel deze kunnen kloppen voor die prijs.
Gebruikersavatar
Glennvh
Mountainbiker
Berichten: 575
Lid geworden op: do 04 aug 2011 22:36
Rijdt met: verandert graag eens
Contacteer:

Re: welke smartphone...

Bericht door Glennvh »

Ik zelf heb nu zelf een iphone 5 sinds een 7tal maand, super tevreden van, meestal ben ik mijn gsm's na een paar maand al beu of zijn ze al een pak trager in reageren dan in het begin, bij iphone blijft alles gewoon super draaien, was eerst niet zo een fan van de ios 7, maar na een tijdje werd ik die wel gewoon,
prijsklasse tussen de 200- 250 euro, ga voor een samsung s3 mini, mijn schoonbroer heeft die nu al een dik jaar een half, en is er nog steeds tevreden van, vorig jaar daar een locale tracker voor ons snowboard routes en snelheden op te zien gedownload en alles werd mooi en duidelijk weergegeven via zijn gps.
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: welke smartphone...

Bericht door Pashley 24Mhz »

Voor de dingen die je ermee wil doen moet dat volgens mij niet veel zijn.

Ik gebruik de mijne om te bellen, sms'en, internetten, strava... en dat is een Samsung Galaxy Gio van 150euro. Ik heb dat ding nu bijna 2 jaar, en hij doet nog steeds wat hij moet doen... Ik persoonlijk mag er niet aan denken om een gsm van 700+ euro bij me te hebben gezien de keren dat zoiets valt. Maar dat is persoonlijk aangezien ik ook niet zo gadgetminded ben.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: welke smartphone...

Bericht door BramDR »

Om geen nieuw topic te moeten openen:

Ik heb mijn samsung galaxy s3 nu een klein twee jaar.
Onlangs heeft mijn scherm het domweg begeven.
Had een kleine barst door hem te laten vallen waardoor het glas waarschijnlijk minder sterk geworden is.
Daardoor zit er nu een gigantische barst in doordat ik tegen mijn zadel duwde met mijn gsm toen hij in mijn achterzak zat.
Je kan dit natuurlijk laten maken maar na 2j vind ik het tijd voor een ander model.

Toen ik deze gsm in kocht was ik er direct van overtuigd dat de volgende terug 1 van de galaxy reeks werd.
Dat zou de galaxy s5 dus zijn.
Maar voor je zo'n groot bedrag uitgeeft kan je maar beter eens deftig rondkijken wat de high end toestellen van de concurrentie is.
Ik wil het beste toestel en daarbij speelt het merk mij niet echt een rol bij.
Al blijf ik toch het liefst bij android, dus daarmee valt de iphone 5s af omdat ik de vrijheid van android wil behouden.
Dan kom je bij htc, sony,lg...

Bij lg heb je de LG G Flex wat de naam al doet vermoeden is dat deze licht buigbaar is.
Maar of dit een grote meerwaarde heeft? Ik vind dat ze hierdoor vooral inboeten op andere functies.
Zou is het scherm een pak minder scherp en heeft hij maar android 4.2 ( mijn huidige heeft zelfs al 4.3 ), al zal hier waarschijnlijk wel nog een update voor komen.

Dewelke mij naast de S5 het meest aanspreekt is de HTC one m8.
Het uiterlijk doet er natuurlijk ook toe en deze vind ik de knapste.
Maar bij de specs staat dat deze maar een 5 megapixel camera heeft ( dual camera ).
De megapixels alleen bepalen niet de camera maar dit is toch echt weinig?
De dual camera zorgt ervoor dat je achteraf foto's kan scherpstellen maar de s5 kan dit ook met maar 1 camera.
Uit reviews blijkt dat dit zelfs nog niet echt super werkt bij de htc.
Boomsound is wel een leuke meerwaarde voor een mooi geluid, dat ik nu wat mis bij de s3.

Dan heb je de Sony Xperia Z2 nog, maar liefst 20.7 megapixels dus 4 keer zo veel als de htc.
Deze is van aluminium wat toch wat robuuster aanvoelt dan het plastic van samsung.
Daarnaast zou de camera van sony smartphones echt goed zijn.
Wat voor mij toch wel belangrijk is.

Waarvoor ik mijn smartphone het vaakst gebruik:
- Foto's trekken
- Gps
- Internetbrowser
- sociale media
- gebruik van mobiel internet (mobile vikings)

Naar ervaringen kan ik moeilijk vragen aangezien deze modellen pas in april uitkomen.
Maar heeft er iemand toch wat goede raad :lol: .
Qua prijs zitten deze allemaal rond de 700 euro. Al ga ik wachten tot de eerste prijsdaling ( als deze niet te lang op zich laat wachten).
Natuurlijk veel geld voor een smartphone maar ik gebruik deze dan ook intensief en dit vervang veel andere toestellen voor mij.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: welke smartphone...

Bericht door RigolleM »

In gans uw vergelijk ben je één toestel vergeten en dat is de Nexus 5 van LG.
Wat mij het meeste stoort aan bovenstaande modellen is de shell die er bovenop ligt en al de bloatware rommel die dit met zich meebrengt. Rooten heb ik geen zin in, daarom liever een naked Google voor € 399!
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: welke smartphone...

Bericht door saiko »

wat heb je aan 16 megapixels op een plastieken lens?
HTC gaat sinds de one anders om met de megapixel race.
ze hebben een grotere sensor erin waardoor je betere foto's zou moeten kunnen maken bij minder licht.
Ik vond de camera van de one een beetje tegenvallen waarschijnlijk ook wel omdat ze de verwachtingen hoog hadden gelegd.
Maar hier moet zeker niet onder doen voor de rest (buiten nokia)

Persoonlijk vind ik de afwerking van HTC veel hoger als die van samsung en LG en er is/komt ook een een HTC one M8 met een 'vanilla' android zonder Sense/blinkfeed.
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: welke smartphone...

Bericht door NetWave »

IK heb een Nokia Lumia 820 met daarop Windows Phone 8. Zeer tevreden van.

Microsoft bashers zullen er altijd zijn, maar een Windows Phone werkt echt prima en is niet meer te vergelijken met de ondingen die ze vroeger uitgebracht hebben.

Regelmatig laat ik iPhone/Android gebruikers even met m'n telefoon 'spelen'. De meeste zijn aangenaam verrast en reageren enthousiast.

Het eco-systeem is nog niet zo groot als iPhone of Android, maar de verschillen worden steeds kleiner.
Plaats reactie