Heeft iemand route van Zaventem naar Hoeilaart

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Heeft iemand route van Zaventem naar Hoeilaart

Bericht door ikke met de fiets »

Hello,

als oriëntatie-oefening heb ik de ietwat kleinere weggetjes van Zaventem (thuishaven) naar Hoeilaart gedaan (via Wezembeek - Tervuren - Jezus Eik). heen & terug zo'n 38 km. toch, een beetje teveel vaste wegen naar mijn goesting.
ik zie dan onderweg constant wel van die pijltjes met fietsen-indicaties, maar 't zijn allemaal verschillende.
heeft er iemand misschien (met zijn gps ofzo) een mtb-route op papier ?

alvast vooraf mijn dank.
Gebruikersavatar
medguy
Mountainbiker
Berichten: 969
Lid geworden op: di 24 okt 2006 14:22
Rijdt met: piept en rijdt niet vanzelf.

Bericht door medguy »

Je kan van Zaventem naar Tervuren rijden (mss ken je daar al weggetjes) en vanaf Tervuren, kan je het Zoniënwoud induiken (eerst park van Tervuren) tot aan de Dumberg (Met het Rusthuis v. Hoeilaart) en je zo laten afdalen tot Hoeilaartcentrum.

Je kan ook een stuk bos doen in Tervuren, dan naar "Eizer" (toch min of meer) via de Ketelheide (afdaling), dan naar de Koningsberg tot in Overijse-centrum. Aan CC Den Blank vaste MTB route even volgen tot aan Sporthal, daar naar Hagaard fietsen, Hagaardbos doorfietsen tot Jozef-Kumpsstraat en daar een klein weggetje in tot aan Ten Trappen en daar de Molenstraat (noemt anders ma wij thuis zeggen altijd Molenstraat) tot in Hoeilaartcentrum.

De benamingen zeggen je misschien niets maar ik kan wel een .gdb kaartje maken indien gewilt. :-)

~Medguy
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

medguy schreef: De benamingen zeggen je misschien niets maar ik kan wel een .gdb kaartje maken indien gewilt. :-)

~Medguy
euh, 't is écht van de "gewild" want mijn oriëntatie bij wijze van spreken "trekt nog op niks" :-? voor de dingen die ik wél kan volgen, ziet het er wél interessant uit !
een kaartje om visueel te kunnen meenemen op de fiets zou ten zeerste ge-apprécieerd worden.
thanks.
ikke.
Gebruikersavatar
medguy
Mountainbiker
Berichten: 969
Lid geworden op: di 24 okt 2006 14:22
Rijdt met: piept en rijdt niet vanzelf.

Bericht door medguy »

http://www.bikely.com/maps/bike-path/ikke-met-de-fiets

Even uitleg voor het stuk aan het Paardewater.
Je gaat onder de brug in en rijdt de straat door, aan je rechterkant (juist na een huis) ga je opeens een kasseiweg op zien lopen, volg deze tot aan het stuk veld aan de autostrade (gans boven), rij rond dat veld (naar beneden) richting autostrade (niet door het veld!), je zal ineens een padje zien dat het bos ingaat, volg dit pad (je zal een riviertje (dat normaal droogligt) over moeten) totdat je aan een andere tunnel uitkomt, neem daar links (dus niet de tunnel in) en volg de route...

--> Dit stuk kan er slecht bijliggen als het heeft geregent maar is het enige mtb-alternatief, tenzij je door het veld gaat aan de Jozef-Kumpsstraat (maar ik weet niet of dit altijd open is???)

Er zijn nog schone paden (door het veld) tussen Huldenberg en Duisburg maar daar ken ik mijn weg niet zo goed #-o


~Medguy
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Baaldag

Bericht door ikke met de fiets »

Hello,

bedankt @medguy voor de tips. zal het is op papier zetten die route.
blijft die op die link beschikbaar, want ben pas maandag terug op kantoor ?

vandaag een poging ondernomen om de vorige aanbevolen route te nemen ... met over 30°C, een geblokkeerde bovenrug (tot nek) en een deadline time for return in mijne kop was da dus ni lachen geblazen.

'k heb er halverwege de brui aan moeten geven, want 'k moest nog terug, en kon m'n hoofd ni meer een kwart draaien. langs de baan dan maar, rustig dacht ik. amai rustig, na bijna 3 keer van de weg te zijn gereden, staat die "fiets-toeter" nu als pioriteit op het aankooplijstje :evil:
eigenlijk wél spijtig, zo vervroegd moeten stoppen, maar 'k veronderstel dat dit nog wel eens zal gebeuren, en dat het beter is om een slechte dag over te slaan inplaats van gedégoutteerd thuiskomen & fiets aan de haak hangen.

Bon, eerstvolgendemogelijke poging, zonder deadline, zal voor zondag zijn. dan zouden die fckng rug-nek-klachten toch moeten voorbij zijn ...

Groetjes,
ikke
Gebruikersavatar
Bro-st
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 19:38
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Bro-st »

je kan van aan het asiecentrum 127bis naar overijse biken langs de veldwegen en bijna geen asfalt hebben.Heb deze route op ngi uitgezocht voor een enduro rit die ik uitstippelde.
Gebruikersavatar
Bro-st
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 19:38
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Bro-st »

je kan van aan het asiecentrum 127bis naar overijse biken langs de veldwegen en bijna geen asfalt hebben.Heb deze route op ngi uitgezocht voor een enduro rit die ik uitstippelde.
Plaats reactie