Wat vinden jullie van Panamarenko?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Wat vinden jullie van Panamarenko?

Bericht door The OM »

Hallo

Ik ben Tom Desmaele, laatstejaarsleerling wetenschappen-wiskunde op het Materdei-instituut in Sint-Pieters-Woluwe. Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een eindwerk over Panamarenko. Om eens na te gaan wat de gemiddelde Vlaming over hem weet en denkt, heb ik dit bericht op verschillende fora gepost. Uiteraard is niemand verplicht om te antwoorden. Als je graag op bepaalde vragen reactie wil geven, maar niet op allemaal, is dat natuurlijk ook geen probleem. Elke reactie is welkom, zolang ze inhoudelijk relevant zou kan zijn.

Denkt u dat de werken van Panamarenko correct zijn? Met andere woorden, zijn het toestellen die kunnen werken?
Kunt u hem in enkele woorden omschrijven?
Is hij een kunstenaar, een wetenschapper, allebei of misschien nog iets helemaal anders?
In hoeverre kent u Panamarenko? (welke tentoonstellingen heb u gezien, artikels gelezen, foto’s van zijn werken gezien, boeken gelezen,…)
Vindt u de werken van Panamarenko boeiend/spreken ze u aan? En waarom?
Vindt u het belangrijk dat zijn ontwerpen kunnen werken? Of vindt u andere zaken belangrijker?

Tenslotte zou het ook fijn zijn als u er enkele persoonlijke gegevens bij kon vermelden zoals uw geslacht, leeftijd en beroep (of voor jongeren/studenten de richting die ze studeren).
Mensen die liever persoonlijk antwoorden kunnen mij ook steeds bereiken op het emailadres tdesmaele@yahoo.co.uk.
Omwille van de privacy zal ik uiteraard ook geen persoonlijke gegevens in mijn eindwerk vermelden. Ze dienen voor mij louter om een beeld te creëren van de personen die gereageerd hebben.

Ik hoop op veel reactie,
Alvast bedankt,
Tom Desmaele
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Ik vind zijn kunstwerken facinerend. Vorige maand heb ik nog een les in een 6de leerjaar gegeven over zijn werken.
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Bericht door cuby »

Panamarenko kan je omschrijven als een wetenschapper die zich uitdrukt in kunsttaal. Hij bedenkt zeer interessante concepten ivm met voortbewegen maar het interesseert hem hoegenaamd niet om deze dingen ook te onderwerpen aan de zeer lange en intensieve testperiode die noodzakelijk is om alle foutjes eruit te halen. Niettegenstaande wordt hij door vele wiskundigen enorm gerespecteerd.
Plaats reactie