sven nys

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Putteke
Mountainbiker
Berichten: 929
Lid geworden op: do 10 mei 2007 16:51
Rijdt met: MTB: Granville Pulse

Bericht door Putteke »

Ik zou hem toch niet zo maar afschrijven. Sven is nog altijd in topconditie en gewoon een beetje vermoeid. Als hij mischien een weekje rust kan hij nog altijd iets betekenen op het wk.
snellebeentjes
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:54

Bericht door snellebeentjes »

Volgens mij ziet meneer Mourey dit even anders :-D Ik denk dat hij vooral de 6000 euro startpremie voor een Wereldkampioen voor hem ziet! En ik ben er zeker van dat als ie WK wordt dat we hem volgend jaar veel meer aan het werk zullen zien dan dit jaar, precies om die reden!
Als je het zo kan, Wereldkampioen worden, waarom niet? We zien hem inderdaad heel weinig, maar vergeet vooral niet dat Mourey in 2007 een Giro heeft gereden en vooral, Mourey heeft dit jaar (2007 -2008) al 13 crossen gewonnen en al 6 keer op een crosspodium heeft gestaan! Mourey zit heus niet op z'n gat terwijl anderen de 'belangrijke' crossen (althans belangrijk voor Sporza, VT4, en de vlamingen) rijden! Ik weet wel dat dit klassiekers in de cyclocross wereld zijn, maar toch er zijn elders in Europa ook A crossen, terwijl Nys en andere Wellensen op de koppenberg ,in Gavere en Diegem crossen! Weliswaar met mindere goden aan de start maar voor de UCI een A cross waardig!
En een laatste punt dat nie uit het oog verloren mag worden, Mourey won de generale repetitie in Treviso vorig jaar in de fameuze mm-sprint! En sindsdien is Mourey maar met één ding meer bezig WK worden in Treviso!
Mourey is dus heus geen pieker of kampioenschapsrenner ala Vervecken, zoals velen denken! Maar Mourey ziet het veldrijden niet als z'n enige doel ook Giro of Tour staan op z'n verlanglijstje om die mee te rijden en das nog het grootste verschil met andere crossers!
snellebeentjes
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:54

Bericht door snellebeentjes »

Putteke schreef:Ik zou hem toch niet zo maar afschrijven. Sven is nog altijd in topconditie en gewoon een beetje vermoeid. Als hij mischien een weekje rust kan hij nog altijd iets betekenen op het wk.
Dat denk ik ook! Maar toch hou ik enorm veel rekening met Mourey :-)
steffenson
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: za 15 okt 2005 12:03
Rijdt met: Merida carbon flx team

Bericht door steffenson »

Ik weet niet hoor maar moest hij echt geen kracht in de benen hebben (of het gevoel) dan ree em nie omhoog op da stukske "loodrecht" denkek. En om dan bijna evenrap te gaan fietsen op een plaats waar Boom een stevig tempo loopt? Het zou dus best wel eens toneel geweest kunnen zijn.
Maar anderzijds om in een wereldbeker-croos buiten de top 10 te gaan rijden...
Gebruikersavatar
patje
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
Rijdt met: specialized epic - stumpjumper

Bericht door patje »

Voor mij is hij gewoon nog in topform , en heeft wat komedie gespeelt, wat psychologisch is voor zijn concurenten.

Zie naar Wellens en Niels Albert die zogezegd ziek waren voor het Belgisch kampioenschap en dan de top 3 rijden.

Volgens mij gaan ze allemaal goed verschieten van de Sven
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

plonsita schreef:iemand die na zo een zware wedstrijd, zo een interview kan doen en zo kan babbelen over "bijna" krampen en niet kunnen aanzetten en sterven heel de tijd

en in dat interview wat dus DIRECT na de finish werd genomen, hoor ik hem niet één keer naar adem happen en was het aan zijn taal gebruik te horen netalsof hij in ne zetel zat...
Alleen al hiervoor moet hij ne oscar krijgen, sterk staaltje toneel
Het is nu niet dat hij de laatste strook voor de finish nog een sprint uit zijn mouw heeft moeten schudden hé, hij was al 100 m voor de eindstreep aan 't uitbollen, dan zal hij (ook al gaat het niet goed) wel al een beetje gerecupereerd zijn hoor.
de vallende mountainbiker schreef:als het een toneeltje was dat hij opvoert....ocharme zijn fans dan die toch met enkele bussen komen om voor hem te supporteren...
Tja, als fan kan je het wel aan dat jouw favoriet eens 2 of 3 crossen minder presteerd, niet ? (zelfs al zou het komedie zijn) Er zijn supporters die veel meer moeten slikken van hun favoriete renners (bijv. een héél seizoen meerijden voor net in de top 10 te raken, en dan de laatste 2 weken voor het WK top 3 finishen), dat moet je als fan ook maar leuk vinden.
Antonio's pizza schreef:Van iemand die enkele jaren geleden deed alsof zijn been gebarsten was (om dan de week erop in Hoogstraten zeker te gaan winnen :roll: ) kan je alles verwachten. Ik geloof er niets van, als hij echt ziek is, zoveel te beter dan :lol:
Man, met u ben ik nog eens in een dicussie verwikkeld geraakt, wat voor kul jij hier allemaal uit uw botten slaagt, tssss.... Blijkbaar is een lang verblijf in de states ook niet zonder gevolgen. Het kan allemaal goed zijn dat je geen fan bent van Nys, maar om dan zo'n onzin te gaan neerpennen. Die barst in Nys zijn heup (heup, niet been zoals jij, ook weeral foutief, zegt) was er wel degelijk, hier zijn röntgenfoto's van genomen waarop dit duidelijk zichtbaar was. Als we toch die onsportieve toer opgaan, moeten we dan misschien eens een boompje opzetten over die renners die een héél seizoen niet meekunnen en nu plotseling wel, de meeste crossliefhebbers die ik gesproken heb denken hier allemaal hetzelfde over (en dan heb ik het niet over het feit dat ze héél goed zouden kunnen pieken, maar wel over iets minder natuurlijke dingen).

En uw laatste opmerking (als hij echt ziek is, des te beter) toont volgens mij echt wat voor persoon jij bent, ik begon de laatste tijd zelfs een beetje te hopen op een regenboogtrui voor Bart Wellens (in het geval dat Nys zijn "normale" wk zou rijden), maar ik krijg meer en meer zin in een Lars Boom als wereldkampioen, spijtig om als Belg zoiets te moeten zeggen, maar zo voel ik het wel aan (en ook hier sta ik zeker niet alleen in).

Ondanks het feit dat Nys nu niet meer top-favoriet is kan hij toch weeral alleen maar verliezen. Als hij op het WK even slecht presteerd als de laatste 2 crossen zal hij de trui zeker niet kunnen winnen, als hij toch goed presteerd, dan maken ze hem weer uit voor komediant of leugenaar. Het zal weer leuk worden achteraf :roll: .

Ik vrees een beetje dat hij inderdaad véél te lang al op hoog niveau aan het rijden is, en het mountainbiken zal hier zeker geen goed aan gedaan hebben (dus al die mensen die op Nys zijn kap zaten dat hij niks overhad voor het moutainbiken, het zou dus best wel eens kunnen dat hij net door het mountainbiken zijn klassementen in gevaar gebracht heeft).

Enfin, in een week tijd kan er nog veel gebeuren, maar ik vrees dat het voor Nys weeral geen regenboogtrui zal worden dit jaar. Ik hoop ergens dat hij komedie speelt, maar ik heb van iemand uit zijn direkte omgeving gehoord dat Nys écht wel in de knoei zou liggen met zijn conditie (om van 't koppeke nog maar te zwijgen). Maar misschien zit de persoon waarvan ik dit gehoord heb wel bij in het "komedie-complot", wie weet.
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Bericht door cavani »

ik begon de laatste tijd zelfs een beetje te hopen op een regenboogtrui voor Bart Wellens (in het geval dat Nys zijn "normale" wk zou rijden), maar ik krijg meer en meer zin in een Lars Boom als wereldkampioen, spijtig om als Belg zoiets te moeten zeggen, maar zo voel ik het wel aan (en ook hier sta ik zeker niet alleen in).

Rikske,knap hoe je vol passie Sven Nys verdedigd,en met recht!
Maar hetgeen je soms anderen verwijt doe je nu zelf,nl. de typische Belg/Vlaming uithangen: liever een buitenlander dan een gouwgenoot zien winnen. #-o
Laat ons hopen dat het niet uit frustatie is. :wink:
Ik heb ook mijn voorkeur hoor,maar blijf een Vlaming,geen Nederlander of Fransman e.d. .
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

cavani schreef:
ik begon de laatste tijd zelfs een beetje te hopen op een regenboogtrui voor Bart Wellens (in het geval dat Nys zijn "normale" wk zou rijden), maar ik krijg meer en meer zin in een Lars Boom als wereldkampioen, spijtig om als Belg zoiets te moeten zeggen, maar zo voel ik het wel aan (en ook hier sta ik zeker niet alleen in).

Rikske,knap hoe je vol passie Sven Nys verdedigd,en met recht!
Maar hetgeen je soms anderen verwijt doe je nu zelf,nl. de typische Belg/Vlaming uithangen: liever een buitenlander dan een gouwgenoot zien winnen. #-o
Laat ons hopen dat het niet uit frustatie is. :wink:
Ik heb ook mijn voorkeur hoor,maar blijf een Vlaming,geen Nederlander of Fransman e.d. .
Ik weet het hoor, ik pleit schuldig :oops: .

Ik gun Bartje Wellens de wereldtitel wel hoor, maar de kul dat sommige mensen hier neerpennen doet de belgische ploeg geen goed hoor, spijtig omdat we nu net achter héél de ploeg zouden moeten staan :( .
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Pffff, ik treed Rikske bij. Na Nys is toch Lars Boom de beste van het seizoen, naar mijn mening. Nationaliteit doet er niet toe, alhoewel 'k wel moet zeggen dat 'k een Fransman niet wil zien winnen.....

En idd, als je je al moet richten op dat WK, dat uurtje crossen, waar zijn we dan mee bezig, is dat sport ? Sport is ervoor gaan, telkens weer, en af en toe op je voetjes komen, al dan niet bij een belangrijke wedstrijd...
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

pvandebe schreef:En idd, als je je al moet richten op dat WK, dat uurtje crossen, waar zijn we dan mee bezig, is dat sport ? Sport is ervoor gaan, telkens weer, en af en toe op je voetjes komen, al dan niet bij een belangrijke wedstrijd...
Wie zegt dat je enkel daar op moet richten ? Het is gewoon de belangrijkste cross, het is toch logisch dat je daar naar moet pieken ?
Dat wil niet zeggen dat je daarvoor alle klassementen moet laten vallen zoals iemand hier beweerd #-o Een beetje logisch plannen en niet TE veel hooi op zijn vork nemen, dat moet Nys doen. Ik hoop dat hij nu beseft dat hij geen superman is en dat ook zijn motorke kan tegensputteren.
Gesloten