discovery stopt ermee...

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Nicoow201
Mountainbiker
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 jan 2006 21:52
Rijdt met: Kenosha Calgary / SRAM x.9 / Suntour XCP L-O
Contacteer:

Bericht door Nicoow201 »

EL_NOPPES schreef:
MARTINI schreef:Man toch sory dat ik zou uithaal maar wie verziekt er de sport?

Dat zijn jullie.

Als je onschuldige mensen schuldig maakt zonder bewijzen en enkel op basis van geruchten dan verkakken jullie de sport.

Het is door zo'n mensen dat het allemaal misloopt.

De wielersport is Veruit de meest gecontroleerde sport, in andere sporten zitten er ook rotte appels.

Maar beschuldig en verpest niemands leven op basis van geruchten.

Als jullie het toch zo goed weten, word dan 1 van de beste renners in de wereld en begeef niet onder de druk, Veel succes!

Het is dus een erg jammere zaak dat deze ploeg stopt...
RIGHT ON!!!
ik ging eerst niets zeggen op dit waardeloos topic omdat het toch alweer hetzelfde is
maar iedereen die comment heeft op gelijk wie, zelf op de dopingzondaars, mag voor mijn part es wedstrijden beginnen rijden
de mondjes zullen rap kleiner worden, sorry voor mijn stravve reactie, voor mijn part mogen de mods dit aanpassen, er gaan er wel een paar het gelezen hebben, maar ik vindt dat sommigen veel zegt over iets waar ze wss niet vele van af weten
Ik sluit me hier volledig bij aan ..
Soms krijg ik echt de indruk dat de 'jeugd' helderder denkt dan sommige 'volwassenen' die bij 't minste gerucht direct paniekeren ...
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

als een ploeg als discovery al geen sponsor meer vindt, dan zou in principe geen enkele ploeg meer een sponsor mogen vinden, en dan is het professioneel wielrennen morsdood, boeken dicht

en vertel me niet dat bruyneel niet alles geprobeerd heeft en dat we zijn verhaaltje moeten geloven dat hij niet meer verder wil, hij heeft zelfs in china gezocht

ik denk echter niet dat het zo erg is

tweede mogelijkheid: bruyneel en zijn ploeg zijn, in tegenstelling met bvb. quickstep en rabo (toch tot voor kort) totaal verbrand door de vele dopingverhalen rond basso, contador en eerder armstrong en zijn (wegens dopinggebruik effectief veroordeelde) 'exen' (hamilton, landis, heras,...)

vandaar dat geen bedrijf er zich nog mee wil associëren

wat mij betreft is het voor 80% eigen schuld dikke bult, iemand die basso en een wegens de fuentes/liberty seguros zaak lichtjes verbrande contador binnenhaalt, vraagt erom

vandaar ook dat contador nu eindelijk uitpakt met straffe anti-doping verklaringen: hij heeft geen andere keuze meer

ik vind het goed dat bruyneel ermee stopt, hij is imho een rotte appel, van de oude dopinggarde, zijn vertrek past in de pijnlijke zuiveringsoperatie die aan de gang is

hopelijk komt contador terecht bij csc (al zou het anderzijds spijtig zijn dat hij rijdt met andy schleck), als er één ploeg is met anti-doping credentials, is het csc (ondanks riis' verleden), het is, imo, de beste manier voor hem om zich te ontdoen van die zeer begrijpelijke dopinggeruchten
Gebruikersavatar
EL_NOPPES
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: za 29 jul 2006 22:41
Rijdt met: Wilier Solitario, Zhi Z1 (trial)

Bericht door EL_NOPPES »

Nicoow201 schreef: Ik sluit me hier volledig bij aan ..
Soms krijg ik echt de indruk dat de 'jeugd' helderder denkt dan sommige 'volwassenen' die bij 't minste gerucht direct paniekeren ...

of het aan de generatie ligt, ik weet het niet, maar je zal ALTIJD wel iemand horen zeggen: kwist het wel, of dit of dat
de mensen moeten zich gewoon van niets aantrekken en heel dat circus laten passeren en zelf wat meer biken in plaats van alles te zoeken en te zeggen over doping en dergelijke gevallen, dat kan goed zijn dat discovery stopt vanwege een van de reeds vermelde redenen begin pagina 1
maar wat hebben wij daar nu mee te maken, NIETS,NADA, (idd)NOPPES!
not just my 2 cents, maar dit zijn de gedachten van een hele hoop mensen over heel de wereld, normaal ging ik hier geen woord posten in dit topic totdat MARTINI mij in gang zette, en ik ben content dat hij dat gedaan heeft, want nu zullen er volgens mij een paar hier niets posten .
doping en bedrog en liegerij zullen er ALTIJD, maar dan ook ALTIJD EN OVERAL zijn, en niets of niemand kan daar iets aan doen, zelf niet de uci of de aso of dergelijke instanties, het probleem ligt bij de supporters en de pers die een te grote druk leggen op de schouders van de wielrenners, het zijn begot ook maar mensen
en zo worden de renners gedwongen van een leuke sport , het meest serieuze geval uit hun leven te maken, ik heb ng eens beelden gezien van de tour de france van vroeger, de renners "moosjten" meer dan dat ze aanvielen
want toen was wielrennen maar een sport , net als voetbal, tennis,... en niet het mediacircus van vandaag waar iedereen denkt iets in te zeggen heeft, weet je wie da baas is in de koers? de renners zelf, jammer genoeg hebben ze dit niet door en laten ze zicht opjutten door iedereen en alles, zelf door de stomsten ezel.
als ik hoor dat er WEERAL ene gepkat is op doping , denk ik gewoon, aja, meer niet, het is de moeite niet waard van u energie in te steken, zelf al neemt een renner doping, blijf ik supporteren ervoor, want die mensen moeten dan ng altijd achteraf leven met DE fout en de consequenties achteraf waar dan weer iedereen zich in moeit, mss een stom voorbeeld, maar op dit forum waren er enorm veel mensen die zeiden over fillip meirhaeghe dat ze het verstonden dat hij de druk van de olympische spelen "slecht verwerkte" en daarom dopeerde, maar als ze dan praten over vinokourov, denk ik dat ze over de duivel zelf bezig zijn, natuurlijk heb ik zelf ook ng slechte dingen gezegd over dopingzondaars, maar nooit de mens zelf proberen af te breken, ondertussen heb ik mijn hart gelucht en ga ik gaan slapen om morgenvroeg te gaan werken, iedereen een goede nachtrust
:wink:
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

amaai El Noppes! Schoon betoog!

De mens mag inderdaad niet afgebroken worden! Dat heb ikzelf hier ook nog niet gedaan! Het is begrijpelijk dat sommigen plooien onder de druk van de menigte. Het is niet goed te keuren, maar wel te verstaan...

Meer heb ik er ook niet aan toe te voegen...

Maar wat Martini zegt, dat wij de sport verzieken? [-X [-X [-X

Er worden nu ook gewoon grappen over gemaakt, zoals over vanalles wat in de media komt op den duur... No offence but... als je daar niet tegen kan, sorry hoor... Je zal al die dingen wel nog leren relativeren... Da is dan misschien wel het voordeel van iets ouder te zijn... :roll:
Gebruikersavatar
EL_NOPPES
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: za 29 jul 2006 22:41
Rijdt met: Wilier Solitario, Zhi Z1 (trial)

Bericht door EL_NOPPES »

Rock Rider schreef:amaai El Noppes! Schoon betoog!
positief bedoeld?

Rock Rider schreef: Maar wat Martini zegt, dat wij de sport verzieken? [-X [-X [-X
maar dat zeg ik niet é
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

MARTINI schreef:Man toch sory dat ik zou uithaal maar wie verziekt er de sport?

Dat zijn jullie.
toch wel nopke
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

EL_NOPPES schreef:het probleem ligt bij de supporters en de pers die een te grote druk leggen op de schouders van de wielrenners, het zijn begot ook maar mensen
Volgens mij is het probleem gewoon geld, niks meer of niks minder.
Om de fout in de schoenen van de supporters en/of de pers te schuiven is héél eenvoudig, maar de schuld ligt gewoon bij die éne renner (of die éne ploeg) die begint met te doperen en zo de potentieel zuivere renners bijna verplicht om ook naar doping te grijpen (als ze nog eens een podium van dichtbij willen zien tenminste).

Het "nobele" aan de wielersport is naar mijn mening al lang verdwenen, en winstbejag en een ongezonde eerzucht zijn in de plaats gekomen.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

EL_NOPPES schreef:
Rock Rider schreef:amaai El Noppes! Schoon betoog!
positief bedoeld?

zeer zeker mate!
Rock Rider schreef: Maar wat Martini zegt, dat wij de sport verzieken? [-X [-X [-X
maar dat zeg ik niet é

da weet ik zunne... zei ik ook nie hé :wink:
Gebruikersavatar
EL_NOPPES
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: za 29 jul 2006 22:41
Rijdt met: Wilier Solitario, Zhi Z1 (trial)

Bericht door EL_NOPPES »

Rikske schreef:
EL_NOPPES schreef:het probleem ligt bij de supporters en de pers die een te grote druk leggen op de schouders van de wielrenners, het zijn begot ook maar mensen
Volgens mij is het probleem gewoon geld, niks meer of niks minder.
Om de fout in de schoenen van de supporters en/of de pers te schuiven is héél eenvoudig, maar de schuld ligt gewoon bij die éne renner (of die éne ploeg) die begint met te doperen en zo de potentieel zuivere renners bijna verplicht om ook naar doping te grijpen (als ze nog eens een podium van dichtbij willen zien tenminste).

Het "nobele" aan de wielersport is naar mijn mening al lang verdwenen, en winstbejag en een ongezonde eerzucht zijn in de plaats gekomen.
daar heb je ook enorm veel gelijk in, maar hoe komt het dat er zoveel geld aan te pas komt? winnen is publiciteit en publiciteit is op zich dan weer geld voor de sponsors die dan weer de druk hoger leggen op de renners
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

Dummy schreef:dit is geen goeie zaak volgens mij
er verliezen altijd een hoop mensen, die compleet niets met doping te maken hebben, hun job
hiervan is de doping de oorzaak!
Plaats reactie