SPINNING

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
NAT
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 09 nov 2004 14:39
Rijdt met: Cannondale

Bericht door NAT »

'k Heb inderdaad hetzelfde voor. Na het eerste uurtje spinning deden al mijn spieren pijn, vooral dan kuiten en hamstrings. Ik denk ook dat het aan de houding ligt. Ik krijg die fiets niet afgesteld als mijn eigen fietsen omdat ik nogal klein ben (164cm) en ik noodgedwongen het zadel nogal ver boven mijn trapas moet schuiven. Bovendien passen mijn Look-schoenen niet in het shimano-systeem.#-o
Na een paar sessies gaat het echter al veel beter ...
Beta
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 02 feb 2005 16:25
Rijdt met: Cannondale Taurine, Cannondale SE2000, Pinarello Prince, Cannondale CAAD3 road

Bericht door Beta »

Ik heb het een paar keer gedaan en het was leuk, maar bepaald afgepeigerd was ik niet. Ik ga wel naar een fitnesscentrum, maar hoofdzakelijk om met gewichten te trainen. Eén keer om de twee weken doe ik er ook een conditietraining in de winter. Of eens extra als het ook in het week-end slecht weer is. Als het droog is, rijd ik toch het liefst gewoon buiten.
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

ik doe het ondertussen ook een maandje of 2 bij 4bikes indoor cycling, ik ga 2 keer per week een uur basicspinnen, woensdag en vrijdagavond, ik vind het gewoon leuk, dat het goed is voor de conditie is goed meegenomen.

De eerste keer zat ik er compleet door na een goei half uur, maar na een paar keer gaat het redelijk goed, alleen het spurten en "jumpen" gaat me niet af, klimmen, joggen, frezen, block, laat maar komen, maar de spurts moet ik toch regelmatig passen...

Verder is het sociaal contact toch wel enorm leuk, vorige vrijdag nog blijven plakken tot dik 1 uur, was gezellig!!

Ik denk wel dat ik dit, zeker in de wintermaanden, ga blijven doen.
wat mij betreft een aanrader.

grtz

Nico
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Ik ben een keertje gaan proberen bij sportopolis in Diepenbeek en het is me eigelijk goed meegevallen. Het lijkt me ideaal om de wintermaanden door te komen wanneer je niet door de dag kan gaan fietsen. Maar toen ze daar over de prijzen begonnen te spreken bij Sportopolis ging mijn goesting toch een beetje over. Weet er iemand nog andere sportzaken in de buurt rond Zonhoven waardat de prijzen niet zo astronomisch hoog zijn?
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

scelter schreef:Ik ben een keertje gaan proberen bij sportopolis in Diepenbeek en het is me eigelijk goed meegevallen. Het lijkt me ideaal om de wintermaanden door te komen wanneer je niet door de dag kan gaan fietsen. Maar toen ze daar over de prijzen begonnen te spreken bij Sportopolis ging mijn goesting toch een beetje over. Weet er iemand nog andere sportzaken in de buurt rond Zonhoven waardat de prijzen niet zo astronomisch hoog zijn?
mag ik even weten wat je ginder betaald??
bij 4bikes is het 7 € per les, of 10 lessen 60 €
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Ik weet de exacte bedragen niet meer, maar als ik een individuele les wou meedoen kostte dat 17 euro ! Er was ook een administratieve kost van 125 euro! Die zou wel gehalveert worden als ik onmiddellijk besliste een abonnement te nemen (marketing bullshit dus). Ik denk dat een jaarabonnement op meer dan 500 euro neerkwam. Als je 2 a 3 keer per week gaat rijdne komt dat per les niet op zoveel geld neer, maar ik ben van plan enkel in de winter te rijden. En dan enkel wanneer ik niet buiten kan gaan rijden.
Gebruikersavatar
BEASTY
Mountainbiker
Berichten: 733
Lid geworden op: za 30 jul 2005 15:01
Rijdt met: ne flanders grinta alu/carbon
Contacteer:

Bericht door BEASTY »

yep,

Ik spin nu ook al een maand ( iedere vrijdagavond een uurke) en ik moet zeggen its fun =P~ , den eerst keer was voor mij niet zo lastig, ik heb alles meegedaan maar dan niet op zo een zware weerstand, en heb dus ook mijn eerste spin beurt goed doorgekomen........maar dan de tweede man man man ik zei iki ga ne keer alles geven en kijken oever ik kom en jahoor het volle uur vollebak klimmen, sprinten, recht staan, rechtstaan en voorovergebogen, en dan rechtstaan en enkel met de vingertoppen aan het stuur en na 20 sec loslaten en evenwicht zoeken niet gemakkelijk maar het gaat na een tijdje.
Dan was het uurke voorbij nog ne keer goed stretchen en naar huis.
zaterdag niets en dan de zondag morgen aiaiai kon niet uit mijn bed ik kon zelf niet hurken om mijn veters te knopen of om iets op te rapen laat staan gewoon op de wc gaan zitten #-o #-o
.
Nu zijn we twee weken verder en nergens meer last van =D> =D> en als we er echt conditie voordeel uithalen doen we verder :drunk:

oh ja voor de geinterseerden ik doe dat ik sportcenter deerlijk
10 beurten kaar kost daar 48€ en een enkele beurt weet ik niet.


gr

THE BEAST
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Tevreden van dat sportcenter? Ik zoek ook nog iets voor de vrijdagavond. Moet je tijdig reserveren?
Gebruikersavatar
BEASTY
Mountainbiker
Berichten: 733
Lid geworden op: za 30 jul 2005 15:01
Rijdt met: ne flanders grinta alu/carbon
Contacteer:

Bericht door BEASTY »

yep,


ik ben er tevreden tot nog toe.

het is best dat je gewoon ne keer afkomt en dan vraagt aan marnix (de hoofd spinner #-o ) wanneer je ne keer kunt proberen en/of je inschrijven

spinning de woensdag van 5.45 2x 50min
spinning de vrijdag en ik denk van 19uur ot 22 uur

gr

THE BEAST
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

Bij de vorige 2, nogal duffe spinningsessies dacht ik: dat kan veel dynamischer, met betere, opzwepende muziek, disco lichten, etc.
Dat is exact wat ik vandaag, bij een andere instructeur, voorgeschoteld kreeg.

De bedoeling was niet boven mijn overslagpols van 173 te gaan... Ben er, meegesleept door de muziek en de bende, maar liefst 6 keer boven geweest, met een piek van 196, terwijl mijn maximale hs (in labo) 193 is en ik in het veld nooit boven de 185 ga. Ga het in het vervolg toch trachten te beperken tot één piek boven de overslagpols en pas laat in de lente, na een paar maanden ext. duurtrainingen, voluit gaan (maar of ik daar ook ga in slagen is een andere vraag).

En nu afwachten hoe de spieren en de pezen een en ander gaan verwerken :-?
Plaats reactie