Alleycat races in belgie

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Alleycat races in belgie

Bericht door schuppe »

Heeft er iemand een idee of deze races worden georganiseerd in belgie/nederland? Volgens mij kan zo een race makkelijk georagniseerd worden mits ondertekening van een blad waarop staat: "als organisator zijn we niet verantwoordelijk voor..."
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: Alleycat races in belgie

Bericht door Jeroen D »

Zoek eens op BOTReycat ;-)
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Alleycat races in belgie

Bericht door Headshot »

Wat houdt dit in? Nooit van gehoord...
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Alleycat races in belgie

Bericht door TimW »

Alleycat races zijn eigenlijk ontstaan bij fietskoeriers als ik het goed voorheb. Zij organiseren wedstrijden waar je om ter snelst wat checkpoints moet passeren in een stad.

Gunther van bikepacking.be heeft daar zijn eigen versie van gemaakt, de Botreycat aan de signal de Botrange. In december, in de kou, met veel hoogtemeters! Niet te onderschatten... Ik begin er niet aan, ben geen held in de koude.

Vorig jaar heeft hij ook de “Alphabetrace” georganiseerd. Starten in Laroche en zoveel mogelijk selfies maken aan plaatsnaamborden. De eerste letter van de plaats krijgt x-aantal punten en degene met de meeste punten is gewonnen.
Enfin, dat winnen is eigenlijk bijzaak. Ik heb toen 160km gefietst met de MTB rond Laroche en alle boerengaten daar in de buurt, en ben op plaatsen beland waar ik anders nooit zou komen. Daar gaat het om.

Geweldig toch, zo’n concepten!
denmusti
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 29 mar 2021 17:44

Re: Alleycat races in belgie

Bericht door denmusti »

Sinds 2017 organiseren we in Knesselare (Aalter) jaarlijks een Alleycat op de zondag voor Kerstmis.
2 à 3 uur checkpoints zoeken aandoen en zo rap mogelijk terugkeren , goed voor een afstand van 50 tot 70 km.

de info van de vorige editie 2020 staat op onze site https://pecora.cc/kalender/alleycat2020.html

De zomereditie zal er ooit een van komen maar door Corona is die terug uitgesteld.
Wintereditie 2021 staat wel al in de steigers.
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Alleycat races in belgie

Bericht door PeterG »

Falco fietsbar in Halle organiseert ook dergelijke ritten. Op hun FB komen de events op
jonathan.bil89
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 14 jun 2021 10:37

Re: Alleycat races in belgie

Bericht door jonathan.bil89 »

I've never heard of it either. Very interesting.
Plaats reactie