Vraag voor racefiets kenners.

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Vraag voor racefiets kenners.

Bericht door Edlisjas »

Ik heb een Canyon Endurace van 2016. Er zit een Ultegra DI2 groep op. Momenteel zit deze fiets in mijn Wahoo Kickr Core/Kickr Climb combinatie. Enkele welen geleden na een half uurtje fietsen kon ik niet meer schakelen, dacht dat de batterij leeg was maar na het inhouden van de shifters ging geen lampje branden op de junction box. Toch maar ingestoken om te laden maar er gebeurde niets.

Fiets binnengebracht bij mijn FM, hij deed een software update en de batterij deed het weer. Thuis weer de fiets in de Wahoo gezet, na een uurtje fietsen kon ik weer niet schakelen. Opnieuw naar de FM, hij stuurde de batterij naar Shimano en ik kreeg een nieuwe onder garantie. Afgelopen woensdag de fiets gaan halen, alles terug geïnstalleerd en net na 2 km fietsen hetzelfde probleem. Weet iemand raad?
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Vraag voor racefiets kenners.

Bericht door Erik.B »

Misschien eens kijken als je buiten fiets als je hetzelfde probleem hebt?
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Vraag voor racefiets kenners.

Bericht door dirkdierickx »

meestal is het ergens een connectieprobleem, alle kabeltjes eens nakijken, uittrekken & terug insteken, kijk ook contact na (niet vuil, niet vochtig?) indien zowel voor als achter niet schakelen alle kabels van de 'junction box' nakijken. indien nog steeds schakelproblemen moet je diag software van shimano de di2 aan je pc via usb hangen (app kan je ergens op de shimano website downloaden), pasop, je hebt hier wel extra modulle voor nodig, meeste fietsmerken leveren die niet mee, maar ik zou aannemen dat je lbs die wel heeft en de fout kan uitlezen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Vraag voor racefiets kenners.

Bericht door Mister No Chaïn »

Als je veel op de rollen rijdt misschien de kabels in je shifters eens in een andere poort steken, als daar zweet/zout aan geraakt kan het niet gezond zijn.
Gewoon via de lader kan je tegenwoordig ook al erg veel doen via de 'E-tube' va shimano. Instellingen veranderen, updaten etc. Maar als de fm dit gedaan heeft ga je daar vermoedelijk niet veel mee oplossen.

Ik heb ook al wel is zo'n di2 probleem moeten oplossen en dan is de beste oplossing er een 2e fiets bijhalen. Enkel de voorderailleur van fiets 2 aansluiten op fiets, enkel de achterderailleur, shifters etc. En zo zien wanneer hij wel werkt en wanneer niet. Als het probleem zich soms pas na een half uur voordoet is het wel echt merde :-?
Zo heb ik eens gehad dat het aan de interne junction lag waar de 4e kabels in toekomen. Zoiets kan in principe niet kapot (denk je dan), maar toch lag daar het probleem.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Vraag voor racefiets kenners.

Bericht door Headshot »

wel mooie setup van wahoo, even ter zijde. met welke software rij je hierop?
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Vraag voor racefiets kenners.

Bericht door Edlisjas »

Headshot schreef:wel mooie setup van wahoo, even ter zijde. met welke software rij je hierop?
Ik rij via Zwift.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Vraag voor racefiets kenners.

Bericht door Edlisjas »

Bedankt voor de reacties. Ik heb het doorgegeven aan mijn FM.

Mijn FM dacht aan een stroomlek, batterij gedemonteerd maar deze was nog vol, dus geen lek.
De contactpunten van de interne junctionbox zuivergemaakt en voorzien van wat contactspray. Gisteravond een dikke uur getest op de Wahoo en voorlopig werkt het nog.

Veel vertrouwen heb ik niet meer in het Di2 verhaal, stel dat je op een buitenlandse fietsvakantie bent en je krijgt dit voor dan is het einde verhaal... ](*,)
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Vraag voor racefiets kenners.

Bericht door Flip FSR »

Electronisch schakelen is super!! Zo lang het werkt... :drunk:
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Vraag voor racefiets kenners.

Bericht door kenny »

Edlisjas schreef:Veel vertrouwen heb ik niet meer in het Di2 verhaal, stel dat je op een buitenlandse fietsvakantie bent en je krijgt dit voor dan is het einde verhaal... ](*,)
Als ik niets zou vertrouwen waar ik ooit brokken mee gehad heb mag ik thuisblijven. En dan nog...
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Vraag voor racefiets kenners.

Bericht door i-Mac »

Neem eens contact op met Canyon. Ze hebben een service center in Holsbeek.
Plaats reactie