carbon race frame

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

carbon race frame

Bericht door zaskar72 »

Hallo ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets. Het is te zeggen het frame dan toch. Ik denk er aan om hem zelf samen te stellen ( goedkoper ?)
Ik zoek dus een carbon fram + vorke en het merk speelt geen rol. Vereisten zijn degelijke kwaliteit en licht, max 1500gr.
Ik twijfel ook nog tussen schijfremmen of velgremmen.
Het is een fiets die iets mag kosten maar die dan ook vlotjes 10j moet meegaan.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: carbon race frame

Bericht door _alain_ »

Mijn stalen race frame weegt 1480gr :lol:
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: carbon race frame

Bericht door zaskar72 »

Mijn huidige COLNAGO is alu & Carbon. Frame only weegt 1198gr. De vork weet ik niet. Gok op 300gr dus vandaar de 1500gr
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: carbon race frame

Bericht door KWBiker »

Alle grote merken zijn nu de omschakeling aan het doen van velgrem naar schijfrem. Ik rij zelf met schijfrem en ben erg tevreden over het comfort en prestaties. Voor mij wegen de nadelen van schijven niet door om nog voor velgremmen te gaan. Zeker wanneer je ritjes in de Ardennen en het hooggebergte wil gaan doen.

Ik erger me een beetje aan de testen om het verschil tussen velg en schijfremmen te meten. Altijd met nieuwe onderdelen. Als de onderdelen een half jaar oud zijn, dan wil ik die testen nog wel eens zien. Dan komt de schijfrem er stukken beter uit.

Koop je nu nog velgremmen, dan zit je dus binnen 3 jaar met een fiets voor het museum, zoals het verhaal van de 26 " en de 29 ".
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: carbon race frame

Bericht door Swannie »

volgens mij gaan de velgremmen er voor het 1st zeker nog niet uit gaan.
Ik heb overigens net ook een nieuwe koersfiets en ben voor velgremmen gegaan.
Het enige voordeel dat je ooit met disc op koersfiets kunt hebben is in de regen.
Maar als het regent zal ik wel gaan mtb'en :lol:
Ik vind dat er momenteel nog te veel nadeel aan disc is op koersfiets: gewicht, moeilijker af te stellen als disc op mtb, er is nog geen standaard ivm de assen, nog niet zo veel wielen om uit te kiezen, looks, ....
Ze proberen de profs ook richting disc te pushen, maar als het er op aankomt rijdt niemand van die mannen met schijven, al eens een wielwissel gezien, onlangs werd er zo nog een filmke rond gestuurd van ik denk Viani, hoe lang duurde dat man ](*,)
Ik heb in 2017 de Marmotte gedaan, en ik was verbaasd over hoeveel lawaai dat die schijfremmen maken op de koersfiets, man man, niet normaal.
De fietsen die in Alpe d'huez verhuurd worden zijn er ook met velgremmen, omdat volgens die mecano's er het voorgaande jaar te veel problemen geweest waren met hun verhuurfietsen, dus ook terug velgremmekes!
Plaats reactie