Apple- of Androidtablet?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Voor welke tablet kies jij?

iPad
37
51%
Samsung Galaxy
19
26%
Een andere tablet met Android besturingssysteem
17
23%
 
Totaal aantal stemmen: 73

Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Apple is slecht, kost teveel, is teveel show, je kan er niks mee , tralalala, ...

Al die apple haters hier,
ooit van een terminal gehoord?
En wat je daar mee kan doen?
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

Ja maar op een tablet ga ik niet snel een terminal openen.
Enige waar ik een terminal voor gebruik op mijn tablet is om de wifi adaptor een shot onder zen kont te geven als die kuren heeft.
Chimera
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 15 jun 2012 16:44
Rijdt met: Cube Acid (2011)

Bericht door Chimera »

_alain_ schreef:Apple is slecht, kost teveel, is teveel show, je kan er niks mee , tralalala, ...

Al die apple haters hier,
ooit van een terminal gehoord?
En wat je daar mee kan doen?
Ik denk dat SusXT daar niets aan heeft.. (Maar, hoewel je dat al wel zal weten, met Android gaat dat ook hoor).

Zoals ik al zei, moet SusXT maar eens bekijken waar hij behoefte aan heeft, bekijk beide app stores eens en zoek naar applicaties die je zou willen gebruiken, moest je dit al weten.
cboetens
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 23 apr 2011 14:22
Rijdt met: BMC
Contacteer:

Tablet

Bericht door cboetens »

Beiden (iPad en Samsung) hebben hun voordelen, maar ik opteer toch voor de samsung (of eender welke andere android tablet) omdat ik zelf in de informatica richting zit en ik kan veel creatiever omgaan met een android-tablet (reden hiervoor is al beschreven hiervoor omdat de android markt een open markt is), een android-tablet is (persoonlijk mening) veel makkelijker beheerbaar dan een iPad en 'pruttelt' (bij sommige installaties) ook minder tegen dan een iPad maar zoals ik al zei is dit een persoonlijke mening! :-D
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

ipad 2 + jailbreak :wink: geen geprul meer itunes en alle apps gratis.

enige nadeel is dat er geen usb aansluiting op zit.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

SPECI schreef:enige nadeel is dat er geen usb aansluiting op zit.
dat is voor mij DE reden om er geen te hebben
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

Nogthans een interresant product.
maar heel waarschijnlijk is die crash in senario gezet. Net zoals het befaamde filmpje er net onder.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Tablet

Bericht door RigolleM »

cboetens schreef:Beiden (iPad en Samsung) hebben hun voordelen, maar ik opteer toch voor de samsung (of eender welke andere android tablet) omdat ik zelf in de informatica richting zit en ik kan veel creatiever omgaan met een android-tablet (reden hiervoor is al beschreven hiervoor omdat de android markt een open markt is), een android-tablet is (persoonlijk mening) veel makkelijker beheerbaar dan een iPad en 'pruttelt' (bij sommige installaties) ook minder tegen dan een iPad maar zoals ik al zei is dit een persoonlijke mening! :-D
Een leek heeft geen prut aan open software policy! Het ding moet altijd werken: geen crashes, geen vastlopers, geen gesukkel met Wi-Fi, geen tijdverspilling om iets te openen (eender wat) of te installeren en hopen dat het werkt, etc. Het succes van Apple is de eenvoud waarmee ze omgaan met hard- & software, en vooral het feilloos verloop van hun produkten. De iPad is gewoon betrouwbaar, wil je meer customizen dan ben je beter af met een Android tablet.

Geen enkel produkt heeft zoveel accessoires als de iPad, want voor de producenten is het gemakkelijk: de design blijft minstens dezelfde voor 1 jaar en in het geval van de iPad2 -> iPad3 (of new iPad) hoeven ze zelfs niks aan te passen. Er zijn tientallen Android tablets, dus een producent zoals Belkin (om de bekendste eruit te pikken), gaat niet investeren een tiental modellen (van één Android model) zoals het bij de iPad het geval is.

Conclusie: met de aankoop van een iPad maakt je nooit de foute keuze! Is het dan toch niks voor U, kan je iPad altijd gemakkelijk kwijt op de tweedehandsmarkt, wat je met een Android toestel minder gaat lukken.
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Bericht door Palmboy »

Heb een Motorola Xoom gekocht. Tweedehands op de kop getikt nadat mijn Chinese Android van 80 euro het begeven had (of ik die er te veel aan geprutst had voor te flashen).
Was 2 weken oud, factuur er bij gekregen dat die gekocht was aan 520 euro en ik heb hem overgekocht aan 350 euro.
Supertevreden van met 3G van MV: surfen waar ik wil, video tutorials bekijken online via 3G, films bezien, magazines lezen via Zinio,... Het houdt me weg van de verveling als ik straks bijvoorbeeld voor een scan naar het ziekenhuis moet bijvoorbeeld :-)
Plaats reactie