zelfstandigen op 't forum?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
cherryman
Mountainbiker
Rijdt met: Giant Reign 2, TBR Custom
Contacteer:

Bericht door cherryman »

Dickie schreef:doe liever meer uren dan onder een baas te gaan werken voor hetzelfde loon, dus wil met niets ruilen.
Dit begrijp ik toch niet helemaal, maar heb wel enorm veel respect voor mensen die in deze tijden nog zelfstandig willen zijn/worden. Ik zou in geen 100 jaar willen ruilen met jullie. Hier op mijn werk kan ik soms gewoon de dag zelf een halve dag nemen om in de namiddag eens te biken.

Heb ook enorm veel vrijheid (soms te veel) en het meeste dat me tegenhoud aan zelfstandig worden zijn toch wel de uren. Met vrouw/vriendin schiet er bij jullie toch bijna niets vrije tijd over dan?
iddi
Mountainbiker
Rijdt met: anti diefstal bike

Bericht door iddi »

veel hangt natuurlijk af van de sector waarin je werkt. Ik doe mijn job wel graag, maar ik heb niet de 40 dagen congé of veel vrijheid in mijn uren of in de job. Ik zou bv geen ambtenaren job willen enkel omdat ik dan 40 dagen verlof heb.
Werken kan ook plezant zijn, dus met uren kloppen heb ik nooit problemen gehad.
Waar ik wél mee inzit is vooral alles kwijt raken wat ik in de loop van de jaren heb opgebouwd. En ik niet alleen, maar ook mijn vriendin, die me overigens volledig steunt..
Langs de andere kant, van nog eens 35 jaar tussen de lijntjes te kleuren ga ik wss ook niet echt gelukkig worden, en dat is uiteindelijk toch ook wel belangrijk hé..
Hemd
Mountainbiker
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Het grootste voordeel vind ik nog dat je geen last meer hebt van de interne keuken van een bedrijf. Ik ergerde me dood aan verkeerde keuzes door het bedrijf etc...Als ik het nu beu ben op een bepaalde werkplek, tja, dan ga ik op een ander. Ik vind het op alle gebied een verrijking. Ik doe mijn job nu ook wel heel graag.
freezy
Mountainbiker
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Mijn ouders zijn zelfstandig, hebben al 33 jaar een café. Dat is echt een sector waarin je heel stevig moet staan om nog iets te beginnen. Ikzelf heb er een tiental jaar in meegewerkt, eerst toen ik nog op school zat, later terwijl ik nog een andere fulltime job deed. Ik heb er genoeg van gezien... zou het zelf niet echt kunnen opbrengen om die zaak verder te zetten.
ES64F4
Mountainbiker
Rijdt met: 2009 Radon QLT Team Transalp summitrider x12 27.5

Bericht door ES64F4 »

flupke73 schreef:ambtenaar: 40dagen congé, no further comment
:bounce: :bounce: :bounce:
jocca
Kerstman
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

zelfstandige in bijberoep, in de voormiddag werken bij een patron.
Het is dankzij mijn bijberoep dat ik nog werk in mijn sector. Het tussen de lijntjes kleuren werkt voor mij te beperkend. Full time zelfstandig beginnen is een te groot risico op dit moment (net bezig met nieuwbouw) en bovendien zit ik in een sector die ferm van de crisis last heeft (reclame ...).

al sluit ik niet uit dat ik binnen hier en 5 jaar wel de stap ga nemen.

combi bijberoep en vast werk heeft mij op financieel gebied wel de rust die ik nu nodig heb en ik steek niet onder stoelen of banken dat ik mooi geld verdien. Hier staan natuurlijk wel werkdagen van zeker 10 à 15 uur tegenover.

De luxe die ik mij wel kan veroorloven is als ik (en de madam) eens een namiddag brugge willen doen de dinsdag dit geen probleem is (werk altijd van thuis uit en op afspraak).

terug zelfstandig beginnen?? direct :wink:
KVDB
Mountainbiker
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Re: zelfstandigen op 't forum?

Bericht door KVDB »

iddi schreef:nu ik zo dichtbij ben breekt het koude zweet me langs alle kanten uit!
Koud zweet, bang ?

Begin er dan maar niet aan want in je beginjaren zal het koude zweet nog veel vloeien. Als je daar niet bestand tegen bent ga je onherroepelijk onderuit. Als je als werknemer een fout maakt komt het financiële ervan toch maar op de nek van je werkgever, nu komt dat op jouw nek. En wees er zeker van dat in de beginjaren de profiteurs gaan langskomen (zij die specifiek zoeken naar beginners) waar je veel tijd zal insteken en niks aan verdient. Stress ;)
iddi
Mountainbiker
Rijdt met: anti diefstal bike

Bericht door iddi »

't koud zweet is terug weg hoor. Ik kan er terug op een realistische manier door zien en ik sta nu al zo ver dat ik het helemaal zie goedkomen. Profiteurs zijn altijd welkom, eens zien wie dan de beste is :-D
KVDB
Mountainbiker
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Bericht door KVDB »

iddi schreef:'t koud zweet is terug weg hoor. Ik kan er terug op een realistische manier door zien en ik sta nu al zo ver dat ik het helemaal zie goedkomen. Profiteurs zijn altijd welkom, eens zien wie dan de beste is :-D
That's the spirit ! =D>
Plaats reactie