Telenet TV vraagje

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

MC Tim schreef:
BramDR schreef:
MC Tim schreef: Zit je al voor je internet bij Telenet ?

In principe moet er gewoon een UTP-kabel van je modem naar je Digicorder lopen, meer niet. Zorg dat dat eerst al in orde is...
Het kan wel zijn dat ze 'in de centrale' moeten aanduiden dat je Digicorder interactief KAN zijn.

Wat ook kan zijn is het IP-adres van je digicorder. Ik heb er problemen mee gehad na overschakelen naar FiberNet. Als je in de Digicorder kijkt naar het IP-adres moet deze met een bepaald nummer beginnen, anders werkt het ook niet. De UTP hiervan moet rechtstreeks van de modem komen en niet via een switch/hub/router/...
Ik zit inderdaad voor alles bij telenet: internet, vaste telefoon en digitale tv.

Maar m'n kabel komt niet rechtstreeks van de modem, daarvoor is hij niet lang genoeg, dus komt hij van de router en dat is waarschijnlijk het probleem dan...
Heb je al FiberNet ?
Ja, ik heb de FiberNet shake.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

BramDR schreef:
MC Tim schreef:
BramDR schreef: Ik zit inderdaad voor alles bij telenet: internet, vaste telefoon en digitale tv.

Maar m'n kabel komt niet rechtstreeks van de modem, daarvoor is hij niet lang genoeg, dus komt hij van de router en dat is waarschijnlijk het probleem dan...
Heb je al FiberNet ?
Ja, ik heb de FiberNet shake.
Wees eerst zeker dat de netwerkverbinding aan je digicorder werkt. Sluit er een portable of pc op aan en kijk na of je kan surfen.

Dan zou ik zeker het ip-adres eens checken. Ik DACHT dat het IP-adres moest beginnen met 78 of toch ergens eens in deze range. Het mag zeker niet 192.xxx.x.xxx zijn.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

MC Tim schreef:
BramDR schreef:
MC Tim schreef: Heb je al FiberNet ?
Ja, ik heb de FiberNet shake.
Wees eerst zeker dat de netwerkverbinding aan je digicorder werkt. Sluit er een portable of pc op aan en kijk na of je kan surfen.

Dan zou ik zeker het ip-adres eens checken. Ik DACHT dat het IP-adres moest beginnen met 78 of toch ergens eens in deze range. Het mag zeker niet 192.xxx.x.xxx zijn.
Het begint met 192... #-o

Maar als ik de kabel van de digicorder rechtstreeks aansluit op de modem dan heb ik geen kabel meer voor de router ...
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Bericht door BGT »

BramDR schreef:Het begint met 192... #-o

Maar als ik de kabel van de digicorder rechtstreeks aansluit op de modem dan heb ik geen kabel meer voor de router ...
Ik heb ook voor de self starter box gekozen een paar jaar geleden. Toen ik mijn installatiepakket ging halen, kreeg ik er direct een kleine switch bij. Ik vroeg mij ook af waarom.
Deze switch moet je VOOR je router steken.

Zo moet je je aansluiting doen:
- kabel van de modem in deze switch steken.
- een kabel van deze switch naar je digicorder
- een kabel van deze switch naar je router

Op deze manier is je digicorder direct verbonden met de modem. Werkt bij mij perfect.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

MC Tim schreef:Wat ook kan zijn is het IP-adres van je digicorder. Ik heb er problemen mee gehad na overschakelen naar FiberNet. Als je in de Digicorder kijkt naar het IP-adres moet deze met een bepaald nummer beginnen, anders werkt het ook niet. De UTP hiervan moet rechtstreeks van de modem komen en niet via een switch/hub/router/...
Hub/Switch doet geen routing tss 2 netwerken (LAN/WAN), dus kan dit geen kwaad. Als er een router tussen steekt dan gaat het WAN IP adres 78.x.x.x zijn en het LAN IP adres meestal 192.168.x.x.
In de praktijk, er zit een switch tussen de digirecorder en telenet modem. De tweede poort gaat naar de router voor het LAN netwerk.
kimba
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 19 jul 2010 07:07
Rijdt met: Trek 6700 disc 2010

Bericht door kimba »

Als dit Afbeelding je telenet modem is, dan mag je de digibox er rechtstreeks aanhangen, andere heb je inderdaad een switch nodig
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Montieken »

alle zal ff wa uitleg geven....je ip van je digibox (corder) moet altijd een 10. ip zijn, te controleren via instellingen digibox, ip. indien een 78, 92, 94 ip, is het een probleem achterliggen bij tln, of provisionering is nog niet gebeurt (self starter) of is niet completed. je box mag nooit achter een eigen router staan vermits je dan een 192 ip gaat krijgen.
heb je powerlines, zorg dan dat deze beveiligd zijn en dat deze altijd rechtstreeks in een stopcontact steken in de muur, nooit in een stekkerblok met bliksembeveiling. indien niet anders kan in een stekkerblok als EERSTE waar de elctriciteits kabel ingaat. dus als je een fibernet modem hebt, rechtstreeks van modem naar box, (4poorten beschikbaar op modem. heb je geen wireless modem, maar ook int van telenet, moet je eerst van modem naar switch van switch naar box en je router ook na de switch plaatsen. wat kun je met interactiviteit doen. 1(box) films bestellen tvgids 14dagen ipv 2dagen. wat info en beperkt surfen, emails raadplegen. 2 boxen kun je op al je boxen die INTERACTIEF zijn je betaalzenders bekijken, heb je 2 hdcorders kun je ook opnames delen, een filmpje huren beneden en boven deze verder bekijken bvb. nog vragen shoot !
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Montieken »

oja oppassen als je bvb 2 modems hebt staan en een selfstarter hebt, dan moet je zeker uitkijken dat je de juiste modem kiest en daar idtv op activeert, dit is makkelijk te controleren als je op je box een 172ip krijgt.
Gebruikersavatar
Flea
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 18 jan 2006 10:07
Rijdt met: RockRider

Re: Telenet TV vraagje

Bericht door Flea »

MC Tim schreef:Onlangs nieuw model gaan halen met 3 tuners. Supermodelleke: deze maakt echt geen lawaai meer, véééél sneller, energiezuiniger en 3 tuners dus 2 posten opnemen en 3de bekijken.
Vorige moest idd regelmatig worden gereset.
Heb je je oude digicorder gewoon mogen wisselen voor een nieuwe? Of was er sprake van een defect?
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Re: Telenet TV vraagje

Bericht door MC Tim »

Flea schreef:
MC Tim schreef:Onlangs nieuw model gaan halen met 3 tuners. Supermodelleke: deze maakt echt geen lawaai meer, véééél sneller, energiezuiniger en 3 tuners dus 2 posten opnemen en 3de bekijken.
Vorige moest idd regelmatig worden gereset.
Heb je je oude digicorder gewoon mogen wisselen voor een nieuwe? Of was er sprake van een defect?
Bij mij was de oude defect (tuner flipte totaal). Bij omruiling heb ik gevraagd naar het nieuwe(re) toestel en heb deze mogen meenemen...
Plaats reactie