Veldrijden 2011-2012

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
moaner
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: di 17 feb 2004 16:17
Rijdt met: kona kula supreme
Contacteer:

Bericht door moaner »

tis lang goe weer geweest he vant jaar, ze vlogen allemaal, wete nog?
nu ist echt crossweer en wa ziede? het wordt moeilijk om te winnen tegen nys.
en wa nog? de kampioenschappen komen eraan ze willen die truitjes. terwijl ze voor elke overwinning moeten gaan! dan zullen ze zulke papieren kunnen voorleggen, papieren zoals die van nys.
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

Dat klopt, en ik gun hem deze overwinning.. maar hoe hij kan afgeven als er een paar collega's zijn die een race voorbij laten gaan is niet nodig.
Ik heb steeds, en blijf daarbij, gezegd dat zijn uitlatingen na de koers soms op het randje van het fatsoen zijn.
Als je als crosser een mindere dag hebt, mag je dan niet thuis blijven om je lichaam te laten rusten of moet je jezelf dan opblazen en je kansen op een latere overwinning hypoticeren?
En moet je dan als Nijs zijnde zo'n uitspraken voor de camera doen als zouden je collega's onreglementaire rust inlassen om zich toe te leggen op het WK en BK?
De beste mag en zal wel winnen, daar ben ik van overtuigd, maar afgeven op je collega's is not done.
Gebruikersavatar
alexi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 22:08
Rijdt met: rockrider limited edition

Bericht door alexi »

Nys wint voor de 11e maal op 13 z'n eigen cross op 1 januari :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

wat een demostratie van nys.
ook goed gereden van pauwels en bart wellens die terug zijn vorm krijgt =D> =D>
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

hy

Bericht door need for speed »

heuveltje schreef:we leven in een wereld"everything has its price"
maar als dat het waard is.
als men ziet hoe sommige BV ,gast optreden voor een handelzaak vragen
ammaaai.....,een of ander boekse reclame maken.

de vraag is ....BLIJFT HET DUREN .
GRT heuveltje.
nee da blijft nie duren als nijs een bart stoppen
een de goeie hollanders die nu bij de jeugd rijen een die paar fransen
dan zullen de inrichters meer moeten gaan betalen
een dan blijven meer vlamingen thuis een hollanders gaan nie elke week mee op verplaatsing idem die fransen
Woestijnvalk
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 27 okt 2009 00:57
Rijdt met: Bulls Slx Edition

Bericht door Woestijnvalk »

Yalta-cruiser schreef:Dat klopt, en ik gun hem deze overwinning.. maar hoe hij kan afgeven als er een paar collega's zijn die een race voorbij laten gaan is niet nodig.
Ik heb steeds, en blijf daarbij, gezegd dat zijn uitlatingen na de koers soms op het randje van het fatsoen zijn.
Als je als crosser een mindere dag hebt, mag je dan niet thuis blijven om je lichaam te laten rusten of moet je jezelf dan opblazen en je kansen op een latere overwinning hypoticeren?
En moet je dan als Nijs zijnde zo'n uitspraken voor de camera doen als zouden je collega's onreglementaire rust inlassen om zich toe te leggen op het WK en BK?
De beste mag en zal wel winnen, daar ben ik van overtuigd, maar afgeven op je collega's is not done.
Aan Pauwels zijn smoeltje was tijdens het interview voor de wedstrijd anders wel te zien dat die zogezegde diarree eerder een diado was (vermoedelijk bedacht door supermario).
Als je geen zin hebt of je bent te moe, communiceer daar dan open over. Stybar reed in het verleden ook al crossen niet mee, maar dat was dan ofwel gepland ofwel werd daar eerlijk over gecommuniceerd.
Nys heeft wel een punt dat sommige renners hun financiële toekomst hypothekeren door kleine crossen systematisch links te laten liggen. Het effect hiervan zal je zien als Nys stopt en welk gevolg dit zal hebben voor de inkomsten van de organisatoren. Als je ziet hoeveel percent het supportersaandeel de Nys-fans uitmaken zou ik toch voorzichtig zijn, of het zou wel eens kunnen dat ze binnenkort blij gaan zijn om kleinere crossen te mogen rijden, en dan tegen kleinere startgelden.
moaner
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: di 17 feb 2004 16:17
Rijdt met: kona kula supreme
Contacteer:

Bericht door moaner »

Woestijnvalk schreef:
Yalta-cruiser schreef:Dat klopt, en ik gun hem deze overwinning.. maar hoe hij kan afgeven als er een paar collega's zijn die een race voorbij laten gaan is niet nodig.
Ik heb steeds, en blijf daarbij, gezegd dat zijn uitlatingen na de koers soms op het randje van het fatsoen zijn.
Als je als crosser een mindere dag hebt, mag je dan niet thuis blijven om je lichaam te laten rusten of moet je jezelf dan opblazen en je kansen op een latere overwinning hypoticeren?
En moet je dan als Nijs zijnde zo'n uitspraken voor de camera doen als zouden je collega's onreglementaire rust inlassen om zich toe te leggen op het WK en BK?
De beste mag en zal wel winnen, daar ben ik van overtuigd, maar afgeven op je collega's is not done.
Aan Pauwels zijn smoeltje was tijdens het interview voor de wedstrijd anders wel te zien dat die zogezegde diarree eerder een diado was (vermoedelijk bedacht door supermario).
Als je geen zin hebt of je bent te moe, communiceer daar dan open over. Stybar reed in het verleden ook al crossen niet mee, maar dat was dan ofwel gepland ofwel werd daar eerlijk over gecommuniceerd.
Nys heeft wel een punt dat sommige renners hun financiële toekomst hypothekeren door kleine crossen systematisch links te laten liggen. Het effect hiervan zal je zien als Nys stopt en welk gevolg dit zal hebben voor de inkomsten van de organisatoren. Als je ziet hoeveel percent het supportersaandeel de Nys-fans uitmaken zou ik toch voorzichtig zijn, of het zou wel eens kunnen dat ze binnenkort blij gaan zijn om kleinere crossen te mogen rijden, en dan tegen kleinere startgelden.
das just, de crosswereld is klein, de collegas weten bekan alles van elkaar. waarom liegen, als nys niet zou weten dat ze faken zou hij dat ook niet publiekelijk zeggen.

rijden jonge! goan!
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

Yalta-cruiser schreef:Dat klopt, en ik gun hem deze overwinning.. maar hoe hij kan afgeven als er een paar collega's zijn die een race voorbij laten gaan is niet nodig.
Ik heb steeds, en blijf daarbij, gezegd dat zijn uitlatingen na de koers soms op het randje van het fatsoen zijn.
Als je als crosser een mindere dag hebt, mag je dan niet thuis blijven om je lichaam te laten rusten of moet je jezelf dan opblazen en je kansen op een latere overwinning hypoticeren?
En moet je dan als Nijs zijnde zo'n uitspraken voor de camera doen als zouden je collega's onreglementaire rust inlassen om zich toe te leggen op het WK en BK?
De beste mag en zal wel winnen, daar ben ik van overtuigd, maar afgeven op je collega's is not done.
Juist,maar het is echt wel heel toevallig dat ze juist nu allemaal ziek zijn he? Niet??? :-k :-k :-k
Gebruikersavatar
alexi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 22:08
Rijdt met: rockrider limited edition

Bericht door alexi »

Woestijnvalk schreef:
Yalta-cruiser schreef:Dat klopt, en ik gun hem deze overwinning.. maar hoe hij kan afgeven als er een paar collega's zijn die een race voorbij laten gaan is niet nodig.
Ik heb steeds, en blijf daarbij, gezegd dat zijn uitlatingen na de koers soms op het randje van het fatsoen zijn.
Als je als crosser een mindere dag hebt, mag je dan niet thuis blijven om je lichaam te laten rusten of moet je jezelf dan opblazen en je kansen op een latere overwinning hypoticeren?
En moet je dan als Nijs zijnde zo'n uitspraken voor de camera doen als zouden je collega's onreglementaire rust inlassen om zich toe te leggen op het WK en BK?
De beste mag en zal wel winnen, daar ben ik van overtuigd, maar afgeven op je collega's is not done.
Aan Pauwels zijn smoeltje was tijdens het interview voor de wedstrijd anders wel te zien dat die zogezegde diarree eerder een diado was (vermoedelijk bedacht door supermario).
Als je geen zin hebt of je bent te moe, communiceer daar dan open over. Stybar reed in het verleden ook al crossen niet mee, maar dat was dan ofwel gepland ofwel werd daar eerlijk over gecommuniceerd.
Nys heeft wel een punt dat sommige renners hun financiële toekomst hypothekeren door kleine crossen systematisch links te laten liggen. Het effect hiervan zal je zien als Nys stopt en welk gevolg dit zal hebben voor de inkomsten van de organisatoren. Als je ziet hoeveel percent het supportersaandeel de Nys-fans uitmaken zou ik toch voorzichtig zijn, of het zou wel eens kunnen dat ze binnenkort blij gaan zijn om kleinere crossen te mogen rijden, en dan tegen kleinere startgelden.
Als ik da hier lees dan is er buiten Nys geen enkele echte crosser meer.En het crossen is buiten vlaanderen al zo'n triestige bedoening.Hoeveel jaren wil men het nu al meer internationaler maken?? Het is niet meer dan normaal dat Boom voor de weg heeft gekozen en binnenkort Stybar. Eigenlijk moeten Albert en Pauwels dat ook doen willen ze een mooiere loopbaan maken(en meer geld verdienen). En als Nys dan stopt zullen we echt zien wat de cross in het buitenland en bij wegrenners onpoppulair gemaakt heeft.
Woestijnvalk
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 27 okt 2009 00:57
Rijdt met: Bulls Slx Edition

Bericht door Woestijnvalk »

Een sport kan perfect rendabel zijn binnen één of enkele landen. Meestal hangt dit samen met dominante figuren. Het volstaat echter niet om een sport te domineren om populair te zijn. De redenen waarom Nys wel populair is zijn legio. Er is immers een grote herkenbaarheid in de sportman en mens Nys voor de doorsnee Vlaming. In andere landen zou dit misschien niet zo zijn. De Vlaamse volksaard is nu eenmaal anders.
Kijk bijvoorbeeld naar Wellens, die rijdt de laatste jaren amper een prijs, en toch is hij nog altijd populair. Net als Nys is Wellens een smaakmaker, die in elke koers die hij rijdt het maximum er tracht uit te halen. Mensen apprecieren dat.

Wat de financiele kant betreft; hoeveel Vlaamse wielrenners (weg) verdienen meer dan een Nys - Albert of Stybar. Dat gaan er niet te veel zijn... Je kan dus nog zeer zeker een succesrijke carriere in het veld maken (als je talent hebt), ook op financieel gebied. Het vraagt natuurlijk een instelling en opoffering die niet iedereen gegeven is.
Laatst gewijzigd door Woestijnvalk op zo 01 jan 2012 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie