nee indd niet gemakkelijk, maar ik kan mij van de indruk toch niet ontdoen dat het vroeger toch ook zo was. Ik denk niet dat er ooit een tijd was waar alles zomaar voor handen was. Ik heb een ex die een paar jaar geleden een oud arbeiderswoningetje gekocht heeft in roeselare voor 70.000 euro, volledig eigenhandig uitgebroken en terug opgebouwd. Ze heeft er 2 jaar keihard in gewerkt. Ze heeft enkel voor de aankoop geleend, de rest betaald met spaargeld en geld dat ze op het moment verdiende. Nu heeft ze een eigen woning, volledig nieuw met vloerverwarming en alles er op en er aan en een lening van 15 (!!!!) jaar. Als ze 40 is heeft ze een eigen woning met opp van 150m2 dat volledig van haar is zonder iets te hebben moeten laten.kawa schreef:Et voila...cavani schreef:Wat is royaal en/of fatsoenlijk kleven? Is ook persoonlijk hé!kawa schreef: Alles is mogelijk, maar wat moet je ervoor laten....
Maar als ik foxy zijn vorige berichten lees kan ik toch concluderen dat 'm 't één en 't ander moet laten om de aankoop en afbetaling van die woning te realiseren.
Zijn goed recht natuurlijk, en een betere investering dan een mooie auto...
Maar volgens mij kan je toch wel stellen dat een alleenstaande met een normaal inkomen het niet makkelijk heeft om tegenwoordig een huis te kopen of te bouwen. Om niet te zeggen dat het onhaalbaar is.
Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
- Kerstman
- Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
- Contacteer:
- endorfin
- Mountainbiker
- Rijdt met: Adventurebybike.be
- Contacteer:
Heb ik ook gedaan, in Eupen.Hubertje schreef:Ik denk er serieus aan om een huis te zoeken in de Walen..
Ze hebben daar ook meer bos en hellingen, naar't schijnt.
Maar daar is't dan weer moeilijk om nen job te vinden.
Werk is daar geen probleem, ligt veel industrie bij de mannen.
En this perfect voor uw talen, daar mixen ze Frans en Duits.
Bos begint op 350m en de mont rigi ligt aan de voet van men appartement.
Het zal altijd moeilijk geweest zijn maar....jocca schreef: nee indd niet gemakkelijk, maar ik kan mij van de indruk toch niet ontdoen dat het vroeger toch ook zo was. Ik denk niet dat er ooit een tijd was waar alles zomaar voor handen was.
Ik werk sinds 1994, en toen kostte hiern in 't dorp een open bouwplaats van 10 a ergens tussen de 800000Bfr en het miljoen.
Da's 17 jaar geleden, nu kost diezelfde bouwplaats minstens 125000€, da's dus meer dan 5X zo duur.
Nu ben ik er financieel wel op vooruit gegaan sinds 1994, maar ik verdien zeker geen vijfvoud van wat ik toen verdiende.
Zou het toen toch niet iets makkelijker geweest zijn?
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer
Hoeveel leningen werden er vroeger afgesloten op 10, 15 of 20 jaar?jocca schreef: nee indd niet gemakkelijk, maar ik kan mij van de indruk toch niet ontdoen dat het vroeger toch ook zo was. Ik denk niet dat er ooit een tijd was waar alles zomaar voor handen was.
Terwijl nu leningen op 30 jaar schering en inslag zijn...
- Foxy
- Mountainbiker
- Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.
Cijfers openbaar gooien is niet van m'n gewoonte, maar ik heb van de 205.000 140.000 moeten lenen en dat betaal ik af op 30 jaar (Ik heb wel toen ik 14 was aandelen gekocht voor in die tijd 100 000frank met aanraden van m'n pa, die daar redelijk van op de hoogte is) en dat heeft me het tienvoudige opgeleverd toen ik ze verkocht, dus daar heb ik wel wat geluk mee gehad. Het geld van m'n weekendwerk en vakantiejobs heb ik gespaard. Heb een kleine bijdrage gekregen van m'n ouders, maar dit zijn ook geen mirakels en ik zal 750€ per maand moeten afbetalen. Dat is iets minder dan de helft van m'n inkomen, dus valt heel goed mee.Griffon schreef:K10 schreef:@ Foxy: waar blijven uw cijfers?
ik ben eigenlijk toch ook wel eens benieuwd naar die cijfers. welk bedrag kan een 25 jarige, die ook nog eens gestudeerd heeft en een gemiddeld loon heeft, gespaard hebben en wat gaat die nieuwbouwwoning dan kosten? en is dit zonder steun van de ouders?
ook als je geen dure auto hebt, de vaste kosten als verzekering en verbruik zullen wel gelijk opgaan, met een oudere wagen liggen die misschien zelfs hoger.
Zoals gezegd is het natuurlijk ieders keuze om de prioriteiten in het leven te bepalen maar ik durf het toch niet aan om een huis te bouwen, zelfs niet met een goei pré.
een paar maanden geleden was ik daar toch over aan het nadenken en terwijl ik het op de bank aan het bespreken was kreeg ik het toch een beetje benouwd, €1100 afbetalen de volgende 30 jaar...
ik kon nog leven met het idee dat ik dan de volgende 30 jaar een beetje minder zou moeten leven, maar het idee dat ik dan bijna (volgens huidige normen) op pensioen mag en niets heb gedaan behalve gewerkt voor mijn huis dat dan aan een verbouwing toe is, dat was angstaanjagend.
ik blijf dus maar rustig in mijn appartementje wonen waar ik alle luxe heb die ik nodig heb en niet aan de financien moet denken als ik eens op vakantie ben of zelfs gewoon in het dagelijkse leven.
als ik ondertussen ergens een vrouwke tegenkom kan ik nog zien wat ik doe, met 2 zal het in ieder geval eenvoudiger zijn.
De keuken heb ik aan een spotprijs kunnen kopen (m'n avatar zal wel doen vermoeden waarom )
Voila de cijfers hebben jullie nu :p
Merci voor de verduidelijking, Foxy!Foxy schreef:Cijfers openbaar gooien is niet van m'n gewoonte, maar ik heb van de 205.000 140.000 moeten lenen en dat betaal ik af op 30 jaar (Ik heb wel toen ik 14 was aandelen gekocht voor in die tijd 100 000frank met aanraden van m'n pa, die daar redelijk van op de hoogte is) en dat heeft me het tienvoudige opgeleverd toen ik ze verkocht, dus daar heb ik wel wat geluk mee gehad. Het geld van m'n weekendwerk en vakantiejobs heb ik gespaard. Heb een kleine bijdrage gekregen van m'n ouders, maar dit zijn ook geen mirakels en ik zal 750€ per maand moeten afbetalen. Dat is iets minder dan de helft van m'n inkomen, dus valt heel goed mee.Griffon schreef:K10 schreef:@ Foxy: waar blijven uw cijfers?
ik ben eigenlijk toch ook wel eens benieuwd naar die cijfers. welk bedrag kan een 25 jarige, die ook nog eens gestudeerd heeft en een gemiddeld loon heeft, gespaard hebben en wat gaat die nieuwbouwwoning dan kosten? en is dit zonder steun van de ouders?
ook als je geen dure auto hebt, de vaste kosten als verzekering en verbruik zullen wel gelijk opgaan, met een oudere wagen liggen die misschien zelfs hoger.
Zoals gezegd is het natuurlijk ieders keuze om de prioriteiten in het leven te bepalen maar ik durf het toch niet aan om een huis te bouwen, zelfs niet met een goei pré.
een paar maanden geleden was ik daar toch over aan het nadenken en terwijl ik het op de bank aan het bespreken was kreeg ik het toch een beetje benouwd, €1100 afbetalen de volgende 30 jaar...
ik kon nog leven met het idee dat ik dan de volgende 30 jaar een beetje minder zou moeten leven, maar het idee dat ik dan bijna (volgens huidige normen) op pensioen mag en niets heb gedaan behalve gewerkt voor mijn huis dat dan aan een verbouwing toe is, dat was angstaanjagend.
ik blijf dus maar rustig in mijn appartementje wonen waar ik alle luxe heb die ik nodig heb en niet aan de financien moet denken als ik eens op vakantie ben of zelfs gewoon in het dagelijkse leven.
als ik ondertussen ergens een vrouwke tegenkom kan ik nog zien wat ik doe, met 2 zal het in ieder geval eenvoudiger zijn.
De keuken heb ik aan een spotprijs kunnen kopen (m'n avatar zal wel doen vermoeden waarom )
205000 voor een nieuwbouw is wel weinig, niet?
Portie geluk en toch wel redelijk wat af te betalen, moet je toch niet veel zotte dingen doen de eerste jaren... Good luck!
- Foxy
- Mountainbiker
- Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.
Laten we zeggen dat ik goed kan afdingen en dat ik heel goed gezocht heb naar iets met een superscherpe prijs.K10 schreef:Merci voor de verduidelijking, Foxy!Foxy schreef:Cijfers openbaar gooien is niet van m'n gewoonte, maar ik heb van de 205.000 140.000 moeten lenen en dat betaal ik af op 30 jaar (Ik heb wel toen ik 14 was aandelen gekocht voor in die tijd 100 000frank met aanraden van m'n pa, die daar redelijk van op de hoogte is) en dat heeft me het tienvoudige opgeleverd toen ik ze verkocht, dus daar heb ik wel wat geluk mee gehad. Het geld van m'n weekendwerk en vakantiejobs heb ik gespaard. Heb een kleine bijdrage gekregen van m'n ouders, maar dit zijn ook geen mirakels en ik zal 750€ per maand moeten afbetalen. Dat is iets minder dan de helft van m'n inkomen, dus valt heel goed mee.Griffon schreef:
Portie geluk en toch wel redelijk wat af te betalen, moet je toch niet veel zotte dingen doen de eerste jaren... Good luck!
-
- Kerstman
- Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
- Contacteer:
750 afbetalen, ik wil meteen tekenen . Trek daarvan zijn aftrek van de belastingen af en je komt op de huurprijs van wat velen betalen voor een appartementje (ook alleen) ... wie is er slim en wie is er dan domK10 schreef:Merci voor de verduidelijking, Foxy!Foxy schreef:Cijfers openbaar gooien is niet van m'n gewoonte, maar ik heb van de 205.000 140.000 moeten lenen en dat betaal ik af op 30 jaar (Ik heb wel toen ik 14 was aandelen gekocht voor in die tijd 100 000frank met aanraden van m'n pa, die daar redelijk van op de hoogte is) en dat heeft me het tienvoudige opgeleverd toen ik ze verkocht, dus daar heb ik wel wat geluk mee gehad. Het geld van m'n weekendwerk en vakantiejobs heb ik gespaard. Heb een kleine bijdrage gekregen van m'n ouders, maar dit zijn ook geen mirakels en ik zal 750€ per maand moeten afbetalen. Dat is iets minder dan de helft van m'n inkomen, dus valt heel goed mee.Griffon schreef:
Foxy schreef: (Ik heb wel toen ik 14 was aandelen gekocht voor in die tijd 100 000frank met aanraden van m'n pa, die daar redelijk van op de hoogte is) en dat heeft me het tienvoudige opgeleverd toen ik ze verkocht, dus daar heb ik wel wat geluk mee gehad. Het geld van m'n weekendwerk en vakantiejobs heb ik gespaard. Heb een kleine bijdrage gekregen van m'n ouders, maar dit zijn ook geen mirakels
Ge hebt dus aardig wat geld "gekregen", en dat maakt alles wat makkelijker he...
Niemand moet hier anderen hun rekening maken eigenlijk, ik denk dat jij content mag zijn dat je dit bereikt hebt. Of je er veel voor moet gaan laten of niet, da's tenslotte uw eigen keus he...
Laatst gewijzigd door kawa op zo 11 dec 2011 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
- Rijdt met: Cube AMS 100
Bericht door Dieter ex Mx-er »
Ja huizen kopen de dag van vandaag
1st klein beginnen en iedere 4à5 jaar terug verkopen zo geraak je ook wel aan een kapitaaltje
1st klein beginnen en iedere 4à5 jaar terug verkopen zo geraak je ook wel aan een kapitaaltje