isolatie expert gezocht - akoestisch

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Cruzer
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 17:07
Rijdt met: TREK 6000 (22,5") CUBE LTD (22")

Bericht door Cruzer »

@Headshot, oordoppen lost het maar gedeeltelijk op, beter zo'n rolleke bij de buren in de bus duwen. Kleine handleiding erbij indien nodig:

Afbeelding
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

ik had al eerder gedacht aan een stukje taart met wat rattevergif in gedraaid. Die smaken dat toch niet tussen het brouwsel dat mijn madam soms maakt en zal volgens mij preventief werken - alleen wel makkelijk opspoorbaar - maar je pakt het probleem wel direct bij de bron aan :^o
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

jocca schreef: Niemand op de hoogte van een of ander hoog technoligische isolatieproductje. Ik heb zo weet van termische isolatiedoeken van (ik dacht) 1 cm dik die hetzelfde effect hebben als traditionele isolatie van 16/18 cm dik.
Misschien bestaat ook zoiets voor den akoestiek, maar ik heb nog niets gevonden.
Die thermische doeken van 1 cm zijn ook maar een fabeltje.
Er bestaan in de caraudiowereld dunne isolatiematten die een erg goed effect hebben.

En misschien is dit wat http://www.noisecontrol.nl/media/newmed ... 20(NL).pdf, vastgemaakt op een metalstud wand met isolatie. Eventueel eerst Gyprocplaten ertegen en dit eropplakken. Wel wreed duur. Die mannen hebben een heel gamma van geluidsisolerende prodcuten voor o.a. de industrie. Misschien hen eens een mailtje sturen
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

hey,

wij hebben een afgeleide van die platen gebruikt om een zwevende vloer te maken boven. Hier hebben we zeer goede resultaten mee bereikt. Hoge tonen kunnen we totaal niet meer horen, enkel een zware bas komt er nog door.

Het systeem noemt akoelat en is sinds eind 2008 verkrijgbaar in belgië. je kan het gebruiken voor muren, maar je kan max dacht ik 5 cm dik gaan. Met studs kan je tot 10 cm dik gaan dus nog beter.
Gebruikersavatar
Leaggael
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 13 sep 2007 19:27

Partywall

Bericht door Leaggael »

Er bestaat zoiets als partywall
http://www.isover.be/party_wall.html

ik denk dat het kleinste 2cm dik is maar ik sluit me aan bij vorige reacties dat je altijd geluidsoverdracht krijgt via bepaalde constructiedelen, zoals wanden dwars op de gemene muur, vloeren en dergelijke.
Het zal misschien iets helpen maar volledig wegwerken wordt volgens mij moeilijk.
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Acoustix Pan-terre

Bericht door JurgenG »

Dit product is goed en uit de technische handleiding kun je al opmaken dat het vooral de plaatsing is die het hem doet.

Veel succes ermee.
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

jocca schreef:volgens cijfers dat ik gezien heb is iedere 10 db een halvering van het geluid.
Dit is inderdaad juist!!!!
En geluid dempen heeft het meeste nut bij de bron,dus hunne kamer.Maar dat zal in uw geval moeilijk worden.
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

BASSMAN schreef:
jocca schreef:volgens cijfers dat ik gezien heb is iedere 10 db een halvering van het geluid.
Dit is inderdaad juist!!!!
En geluid dempen heeft het meeste nut bij de bron,dus hunne kamer.Maar dat zal in uw geval moeilijk worden.
Als geluid in dB gemeten wordt dan is het omdat ons oor ook logaritmisch werkt, een 'technische' halvering van het geluid horen wij spijtig genoeg niet half zo hard...
Gebruikersavatar
KoRn
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: wo 10 sep 2008 09:58
Rijdt met: de Choco aka Kraftstoff H2 Light, Niner JET9

Bericht door KoRn »

naar het schijnt zo roofing ook een sterk geluidwerend effect hebben tegen een muur, maar zelf nooit getest
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

JurgenG schreef:
BASSMAN schreef:
jocca schreef:volgens cijfers dat ik gezien heb is iedere 10 db een halvering van het geluid.
Dit is inderdaad juist!!!!
En geluid dempen heeft het meeste nut bij de bron,dus hunne kamer.Maar dat zal in uw geval moeilijk worden.
Als geluid in dB gemeten wordt dan is het omdat ons oor ook logaritmisch werkt, een 'technische' halvering van het geluid horen wij spijtig genoeg niet half zo hard...
En nu vertaal dat eens?
Als uw geluid 10db luider is,is dat een verdubbeling.
Plaats reactie