Logo

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Welk logo spreekt het meeste aan?

Logo1
42
91%
Logo2
4
9%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Logo

Bericht door Foxy »

Ik ben van plan om zelfstandig in bijberoep als interieurvormgever/grafisch vormgever te werken en heb een logo gemaakt maar geraak er niet aan uit welk logo ik zou nemen... Aangezien het een beetje moet aanspreken bij het grote publiek zou ik graag eens horen waar jullie persoonlijke voorkeur naar uit gaat.
Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom :wink:
Bedankt.

Logo1
Afbeelding

Logo2
Afbeelding
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Logo

Bericht door JurgenG »

Het onderste is heel mooi maar niet leesbaar als je dat 'in de vlucht' moet lezen op een camionet of zo.

Veel succes met de nieuwe job!
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

onderste logo onleesbaar en rommelig, bovenste logo zal raar overkomen als het klein gedrukt zal worden (bv sponsoring, naamkaarten, ...). Ik vrees dat de kleine tekst niet tot amper leesbaar zal zijn. De veeg op zich is wel goed gevonden, maar ook hier idem opmerking als het klein gedrukt gaat worden zal het precies een vuile vlek zijn. Iets minder detail in steken en het zal wel beteren. Verder zou ik proberen uw naam meer te betrekken bij uw beeld element. Nu heb je 2 losstaande elementen in je logo.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Het eerste kan je onmiddellijk aan een politieker verslijten.
Gebruikersavatar
jelleken
Mountainbiker
Berichten: 665
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 18:11
Rijdt met: CUBE Ltd Comp
Contacteer:

Bericht door jelleken »

geen enkele van de twee roept echt een goed gevoel op bij mij...de tweede al zeker niet door het drukke geheel, en beiden niet door de zwarte achtergrond (wat snel veranderd is natuurlijk).

ook het font van de eerste is niet echt "speciaal" probeer eens een font die niet standaard in illustrator, of het programma waarmee het gemaakt is, zit. je zult een heel ander effect verkrijgen, nu ben je één van de zovelen...als je begrijpt wat ik bedoel?
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Bedankt voor de commentaren tot nu toe.
@jelleken: ik begrijp wat je wil zeggen (een vd zovelen), mijn persoonlijke voorkeur gaat daarom ook naar de 2de... maar die is zoals gezegt niet goed leesbaar in een snel opzicht. Het logo op zich is natuurlijk enkel het vierkant, maar de naam moet er natuurlijk ook bijpassen. Tijd brengt raad, 't is toch nog niet voor direct :wink:
verdere commentaren nog steeds welkom hoor
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

Als ik naar dat tweede kijk krijg ik migraine, tis precies of ik heb een bril op met verkeerde glazen :roll:
IkDeSlaapkop
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 09 dec 2009 15:13

Bericht door IkDeSlaapkop »

Logo 1 is wel goed.

De slogan en het logo kunnen gemakkelijk geassocieerd worden als ze appart voorkomen. Enkel zou ik het vierkant gewoon rechtzetten in plaats van de schuine manier waarop het nu staat. Dat zorgt voor meer orde in het logo, het is immers al zo druk met al dat gekleur buiten de lijntjes! :-D
Verder zou ik de zwarte achtergrond en het zwart binnen het vierkant transparant maken zodat het op elke achtergrond past.


Logo 2 is simpelweg te druk en moeilijk te lezen voor oudere mensen of mensen met een visuele handicap!
tish
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 12:32
Rijdt met: Cdale Taurine - Cdale Hooligan x2

Bericht door tish »

Ik denk dat er nog wat werk aan de winkel is. :wink:
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Logo 1: lettertype is te standaard + geen connectie tussen slogan & logo. Logo zelf is wel ok, al kan het inderdaad ook wel met politiek geassocieerd worden (zeker in combi met de slogan...). Het vierkantje rechtzetten gaat dat beeld denk ik juist nog meer versterken, maar anderzijds is het zo al druk genoeg. Zou daarom eens met een andere achtergrondkleur werken, eentje waar het oranje ook wel uitspringt, maar niet zo hard mee contrasteert, zoals nu met het zwart.

Logo 2: veel te druk + tekst is bijna niet leesbaar. Misschien eens proberen zonder de "schaduw" in grijs en letters ietsje verder uit elkaar, zodat het duidelijker leesbaar is.

Weet niet of wat ik hier als tips zeg, ook effectief iets deftigs gaat geven hoor :wink: Daarvoor heb ik niet genoeg grafisch inzicht vrees ik, maar je weet maar nooit...
Plaats reactie