Kritiek/opmerkingen geven bij 'te koop' aanbiedingen

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

black tragic schreef:Whatever....

De bedoeling van het forum "Te koop" is volgens mij om iets te verkopen en niet om wat te komen zeveren.

Dzjowie, als je mij graag voor een oplichter wil verslijten, je doet maar. Ik heb niets te verbergen, wat er staat is de waarheid. Specialized had vroeger een rotslechte lakkwaliteit.

grts.
De bedoeling van dit forum is dus enkel en alleen om te kopen zeg je? Met andere woorden, geld op tafel en zwijgen? Om wat uitleg vragen mag waarschijnlijk niet meer? En de verduidelijkingen die je nu op mijn vraag hebt aangebracht, zijn waarschijnlijk ook al helemaal niet interessant voor een mogelijke koper? :roll:

In elk geval, als je jezelf de moeite had getroost om deze laatste paar verduidelijkende woorden van bij het begin toe te voegen, dan was dit alles helemaal niet nodig geweest.

Succes nog met de verkoop...
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

black tragic schreef:Whatever....

De bedoeling van het forum "Te koop" is volgens mij om iets te verkopen en niet om wat te komen zeveren.
Een forum is zowieso een "markt". Discussiëren hoort daar nu eenmaal bij. Als dat jou stoort, dan is dat eerder jou probleem. Bettes doet een goed woordje voor je, maar het afknallen van enige kritische houding ("zeveren") spreekt niet in je voordeel, Black Tragic. Je maakt er jezelf enkel verdacht mee.

Ik persoonlijk zou zowieso terugdeinzen om hier iets duur tweedehands te kopen van een absolute nieuwkomer; eens te meer na wat Ivan overkomen is. Maar ieder moet daar zijn eigen beslissing in nemen.

Maar goed, ik zal maar ophouden met "zeveren"...
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Jongens toch, als iemand geïnterresseerd is in deze fiets zal hij wel
kontakt opnemen met de verkoper. Bellen, kijken, betalen, meenemen.
En indien niet goed bevonden, terug naar huis zonder fiets! :roll:

Ik kan best begrijpen dat iemand geïrriteerd geraakt door de opmerkingen
of soms totaal overbodige vragen die iemand post, terwijl hij totaal niet
in het artikel geïnterresseerd is. En geloof me, er zijn er hier die daar
goed in zijn! #-o
Wil je toch iemand waarschuwen voor evt toekomstige problemen met
produkt X of Y, stuur hem dan een PM, zo stoot je niemand tegen de borstkas...

Laat het oordeel over het al dan niet goede koop / slechte koop over aan
diegene die de bike zelf gezien of bereden heeft. Op de duur durft
hier niemand nog iets te koop aan te bieden omdat men bang is dat
zijn aanbieding teveel kritiek zal krijgen. :evil:

Akkoord, er mag een opmerking gemaakt worden en er moet juist
geïnformeerd worden, maar laat dit aub over aan de ECHT geïnterresseerden... :wink:
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Ik denk niet dat er hier ook maar 1 opmerking gemaakt is die niet rechtstreeks met de verkoop verband houdt. Ik zie ook niet in hoe het verschaffen van duidelijkheid op welke manier dan ook een verkoop zou tegenhouden of bemoeilijken. Een verkoper die dat slechts met tegenzin doet, maakt zich in mijn ogen "verdacht".

Maar inderdaad, why should we care: vanaf nu laten we dan ook iedereen maar zelf beslissen welke TT, bike of helm hij kiest... Gedaan met de Mountainbike.be.

Natuurlijk, iedereen heeft recht op z'n eigen mening en de discussie kan nog interessant worden :D . Daarom, mods, verplaats de laatste 4 posts van dit topic naar een nieuw topic onder "The Site" en laat de discussie daar maar verdergaan op basis van de stelling:
black tragic schreef:De bedoeling van het forum "Te koop" is volgens mij om iets te verkopen en niet om wat te komen zeveren.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Dzjowie schreef:Maar inderdaad, why should we care: vanaf nu laten we dan ook iedereen maar zelf beslissen welke TT, bike of helm hij kiest...
:roll: :-? Bij het volgende onderdeel dat ik aanschaf zal ik u eerst opbellen
om te vragen of het mag en wel een economisch verantwoorde aankoop is... #-o #-o #-o [-X [-X [-X :P :P :P
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Flip FSR schreef:Zijn er hier bikers die met een terra logic F80X rijden?
Ik heb nu een SID '03 met remote lockout (op stuur)
steken maar denk eraan een Fox F80X aan te schaffen... :roll:

Zijn deze fox vorken echt zo goed als men soms beweert??

evt geïnterresseerden voor een SID 03 zwart? :wink:
Wat kan ik hiervoor nog vragen? 500 euro?
:oops:
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

ens te meer na wat Ivan overkomen is
Wat is/was er met Ivan? :-?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Shifters of combi remgrepen/shifters gekocht van iemand die plots op het forum opdook en het waren niet de juiste (9-speed i.p.v. 8 of omgekeerd).
Voor zover ik weet liet de verkoper toen niks meer van zich horen.
Hoe het afgelopen is vraag je best aan Ivan. Ik vrees niet al te positief aangezien hij ze ff later te koop aanbood.

Maar zoals ik al zei, of je van iemand "bekend" of niet tweedehands wil kopen, is aan eenieder om voor zichzelf uit te maken.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Voila! Nu zijn we er!
Ik ben het volledig eens met hetgeen hieronder geschreven staat!

Bike ze!!! :colors:
Laatst gewijzigd door Flip FSR op di 18 mei 2004 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Ik denk dat wat Jack met een knipoogje wil zeggen (en wat ook mijn argument is, trouwens) is dat er door iedereen op een forum per definitie gediscussieerd wordt over zin en onzin van onderdelen, aankopen etc... Dat op voorhand gewoon uitsluiten is dus onrealistisch.

Overigens vind ik wel dat je ergens gelijk hebt dat er af en toe naast de kwestie wordt geantwoord in het te koop gedeelte - vandaar eigenlijk mijn vraag om dit in een nieuw topic te bespreken - maar in dit specifieke geval is dat, naar mijn bescheiden mening, helemaal niet zo.

Maar waar maken we ons ten slotte druk om he...

8)
Plaats reactie