De markt - evaluatie

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

De markt - evaluatie

Bericht door Dzjowie »

We zijn nu een tweetal (?) maanden verder, en misschien dat het tijd is om 'ns een eerste keer de werking van onze marktplaats te bekijken? Ik denk dat er in elk geval aardig van gebruik wordt gemaakt door aanbieders, maar nog niet zo heel veel door kopers. Wellicht zijn wij Belgen nog iets te wantrouwig in die zaken (als ik kijk naar het succes van gelijkaardige initiatieven in Nederland)

Een ding moet me toch van het hart, eerder een vraag die ik naar iedereen toe wil stellen: is het wel nuttig dat we (bijna) elke aanbieder doodslaan met superlage prijzen van deze of gene webshop, en daardoor zijn aanbod kelderen?

Begrijp me niet verkeerd, op zich is het een natuurlijke, goedbedoelde reactie die ik zelf ook heb, maar op een bepaald moment moet er volgens mij toch een lijn getrokken worden. Een aankoop is een overeenkomst tussen koper en verkoper, punt uit. Of er in Duitsland of Gambia een webwinkeltje bestaat dat toevallig dat bepaald onderdeel in superpromotie heeft, is volgens mij niet van belang in een "te koop"-topic. De medemens die er in België een eerlijke prijs voor betaalde, wordt er enkel door geschaad.

Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, soms kan zo'n info over een te hoge prijs ook nuttig zijn voor de verkoper (liever 3/4 van de vraagprijs krijgen dan niets krijgen), maar ik denk toch dat we er wat voorzichtiger mee moeten omspringen.

Of zie ik dit verkeerd?
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Je zit het verkeerd. Persoonlijk zou ik de verkoophoek onmiddellijk van het forum zwieren.

1. wij zijn er om elkaar tips te geven. Als je dan weet dat product X op plaats Y nieuw even veel kost dan wat hier tweedehands wordt aangeboden, dan informeer je kandidaat kopers en boor je daardoor de aanbieder in de grond ofwel hou je je mond als je de aanbieder goed kent (beetje hypocriet dus en te vermijden).
2. Er zijn legio plaatsen waar je zaken kunt aanbieden die hiervoor veel beter uitgerust zijn en ook meer mensen kan bereiken (Ebay bvb)
3. Principieel verdenk ik alle 2e hands fietsmateriaal, zeker bij het sleetgevoelige biken.
4. wij zijn geen ollanders :roll:
Plaats reactie