Quoten

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Quoten

Bericht door Black Phantom »

Beste vrienden,

bij het modereren valt het mij de laatste tijd op dat er heel wat wordt gezondigd tegen het correct quoten :-k
Erg is dat natuurlijk niet (dat wordt door ons (mods) achteraf rechtgezet), maar wanneer niet de juiste syntax gebruikt wordt, dan wordt het originele bericht niet in zo'n wit kader gezet, voorzien van de nickname van de originele poster.
Op die manier is het niet altijd duidelijk wie wat gezegd heeft, en dat kan al eens voor verwarring zorgen.

- Als je bij het originele berichtje op de 'Quote-knop' drukt, dan kan er sowieso niks mislopen.
- Wanneer je de originele tekst wat wil inkorten of bewerken, zorg er dan voor dat je van de quote-tags afblijft, inclusief de rechte haken.
- Als je één berichtje in verschillende quotes wil onderverdelen, dan kan dat manueel, maar let dan op dat je [u]alle[/u] characters van de quote-tags intypt. 1 character te weinig, en de boel mislukt.
- je kan je in dit geval ook behelpen met copy/paste.
- de enige juiste syntax is:

[quote="nickname"]het originele berichtje[/quote]
Uw antwoord daarop
[quote="eventueel andere nickname"]het volgende berichtje[/quote]

Veel plezier nog!
BP
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Re: Quoten

Bericht door SPECI »

Black Phantom schreef:Beste vrienden,

bij het modereren valt het mij de laatste tijd op dat er heel wat wordt gezondigd tegen het correct quoten :-k
Erg is dat natuurlijk niet (dat wordt door ons (mods) achteraf rechtgezet), maar wanneer niet de juiste syntax gebruikt wordt, dan wordt het originele bericht niet in zo'n wit kader gezet, voorzien van de nickname van de originele poster.
Op die manier is het niet altijd duidelijk wie wat gezegd heeft, en dat kan al eens voor verwarring zorgen.

- Als je bij het originele berichtje op de 'Quote-knop' drukt, dan kan er sowieso niks mislopen.
- Wanneer je de originele tekst wat wil inkorten of bewerken, zorg er dan voor dat je van de quote-tags afblijft, inclusief de rechte haken.
- Als je één berichtje in verschillende quotes wil onderverdelen, dan kan dat manueel, maar let dan op dat je alle characters van de quote-tags intypt. 1 character te weinig, en de boel mislukt.
- je kan je in dit geval ook behelpen met copy/paste.
- de enige juiste syntax is:
leg da nu nog is uit want ik snap er niks van :P
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Re: Quoten

Bericht door Iegienie »

SPECI schreef:
Black Phantom schreef:Beste vrienden,

bij het modereren valt het mij de laatste tijd op dat er heel wat wordt gezondigd tegen het correct quoten :-k
Erg is dat natuurlijk niet (dat wordt door ons (mods) achteraf rechtgezet), maar wanneer niet de juiste syntax gebruikt wordt, dan wordt het originele bericht niet in zo'n wit kader gezet, voorzien van de nickname van de originele poster.
Op die manier is het niet altijd duidelijk wie wat gezegd heeft, en dat kan al eens voor verwarring zorgen.

- Als je bij het originele berichtje op de 'Quote-knop' drukt, dan kan er sowieso niks mislopen.
- Wanneer je de originele tekst wat wil inkorten of bewerken, zorg er dan voor dat je van de quote-tags afblijft, inclusief de rechte haken.
- Als je één berichtje in verschillende quotes wil onderverdelen, dan kan dat manueel, maar let dan op dat je alle characters van de quote-tags intypt. 1 character te weinig, en de boel mislukt.
- je kan je in dit geval ook behelpen met copy/paste.
- de enige juiste syntax is:

/quote]
leg da nu nog is uit want ik snap er niks van :P
:drunk: zeker...
Gebruikersavatar
SchizO
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 10 aug 2003 11:24
Rijdt met: C'Dale Rush

Bericht door SchizO »

En dubbel quotes zijn ook niet echt handig ;) En vervelend zelf!
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Maak er een gewoonte van om eerst op voorbeeld te klikken ipv op OK.
Je krijgt dan je bericht te zien en kan de fouten er makkelijk uit halen.

Zo blijft het forum leuk om te zien =D>
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Schiz[O] schreef:En dubbel quotes zijn ook niet echt handig ;) En vervelend zelf!
Hoe doe je eigenlijk een dubbele quote ????
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

Bericht door Willempie »

voordat ik op dit forum zat heb een paar dagen bij de noorderburen gezeten ik quotte daar altijd omdat ik de'post reply'ni had gezien #-o daar zaten ze direct met 5 man op men kap!blij dat het er hier een stuk gemoedelijker aan toe gaat....la Belgique c'est le max! :lol: grtz
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Bericht door Rudy D »

Cannonneke schreef:
Schiz[O] schreef:En dubbel quotes zijn ook niet echt handig ;) En vervelend zelf!
Hoe doe je eigenlijk een dubbele quote ????
Zo dus!
Plaats reactie