Schermvulling

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Gast

Schermvulling

Bericht door Gast »

Reeds enkele tijd is de schermvulling van het forum groter dan de monitor zodat je steeds van L naar R moet scrollen om de berichten te kunnen lezen. Aanvankelijk dacht ik dat het aan mijn PC lag maar vandaag enkele forumgebruikers gezien met identiek probleem. Kan dit niet verholpen worden?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Re: Schermvulling

Bericht door A d r i »

ivo schreef:Reeds enkele tijd is de schermvulling van het forum groter dan de monitor zodat je steeds van L naar R moet scrollen om de berichten te kunnen lezen. Aanvankelijk dacht ik dat het aan mijn PC lag maar vandaag enkele forumgebruikers gezien met identiek probleem. Kan dit niet verholpen worden?
ik heb er in alle geval met dit berichtje gaan last van , monitor staat op 1024 x 800
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Re: Schermvulling

Bericht door JeF GT »

Adri schreef: ik heb er in alle geval met dit berichtje gaan last van , monitor staat op 1024 x 800
1024 x 768 zulde bedoelen. ;)

De verklaring is echter heel simpel. Als je een heel lange link hebt. Zoals bv. bij bike2build, wordt die niet gesplitst. Hetzelfde gebeurt bij een foto.

Hierdoor krijg je een beeld breder dan je scherm.
Gast

Bericht door Gast »

Nu het probleem is alleen als ik het forum open niet op andere sites of op de mainpage van de mountainbieksite zelf. En vroeger zag ik steeds het volledige scherm. Het vervelende is dat ik nu steeds van links naar rechts moet zwabberen om te zien naar de datum (is er een nieuw bericht) en dan terug (wie schreef het, waarove gaat het). Dacht dat het aan de pc lag en zweeg er daarom over maar gezien enkele andere biker hetzelfde probleem hadden en het op hetzelfde ogenblik begon als bij mij vond ik dat toch iets te toevallig.
Gast

Bericht door Gast »

Tzal wel toeval geweest zijn want heb mijn pixels aangepast en nu gaat alles er wel op. Maar de letters zijn nu te klein om comfortabel te lezen. Tzal dus zwabberen blijven.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

ivo schreef:Tzal wel toeval geweest zijn want heb mijn pixels aangepast en nu gaat alles er wel op. Maar de letters zijn nu te klein om comfortabel te lezen. Tzal dus zwabberen blijven.
Naast de pixelverhouding kan je in de advanced settings ook nog je fontgrootte aanpassen. Die staat misschien op "small fonts"?
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

ivo, ik heb dat probleem dus ook, vroeger heb ik dat ook eens gehad en plots was alles weer normaal, maar nu, sedert enkele dagen terug van die shit ...
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Re: Schermvulling

Bericht door JeF GT »

JFK schreef: De verklaring is echter heel simpel. Als je een heel lange link hebt. Zoals bv. bij bike2build, wordt die niet gesplitst. Hetzelfde gebeurt bij een foto.

Hierdoor krijg je een beeld breder dan je scherm.
Kijk een voorbeeld. Deze topic is vanaf nu ook een breedbeeld topic.

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklopqr
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Laat ons met z'n allen proberen om het forum overzichtelijk te houden.
Dus geen al te lange zinnen typen aan 1 stuk door (regelmatig is enteren) en ook lange links "verpakken" aub.

Dit komt het forum alleen maar ten goede, zeker voor mensen met een iets kleinere schermresolutie.

:bounce:
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

LuckyIron schreef: Dus geen al te lange zinnen typen aan 1 stuk door (regelmatig is enteren) en ook lange links "verpakken" aub.
Kleine correctie. ;) Tzou "Dus geen al te lange woorden typen aan 1 stuk door (regelmatig is spatiëren) en ook lange links "verpakken" aub." moeten zijn.
Plaats reactie