Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Frakke »

Edlisjas schreef: De regels zijn duidelijk. Er wordt hier een probleem gemeld, we zoeken een oplossing en ondernemen onmiddellijk actie en dan krijg je deze reactie.
Klopt door 1 persoon wat vinden de andere leden er van? van wel of geen link, in dit topic zie ik 1 tegenstander van linken te plaatsen en 2 voorstanders????

Als je dat gaat verbieden gaan de leden hier soms niet meer de eerste keuze hebben of aan een iets betere prijs dan op 2dehands.be te kunnen krijgen dat je soms ziet!

Meer nadelen dan voordelen we klikken per dag 100den keren dat 1tje meer is dat zo erg!!!!!!!

1 klikje meer tegenover
Ga naar (bijvoorbeeld) https://postimages.org/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

- Onder "Plaats hier uw afbeelding" staat een scrollmenu, kies hier voor:
"640x480 voor message boards".
- Klik op de knop " Kies afbeeldingen".
- Selecteer waar de foto's opgeslaan zijn, voor ophad/iPhone is dat bijvoorbeeld:
"Maak foto", "Fotobibliotheek" of "iCloud drive"
- Kies de foto('s) die u wilt plaatsen en kies "Gereed".
- U krijgt een lijst met links, kies voor de tweede in de rij (Direct link).
- Klik op het blauwe symbool achter de link, hiermee kopieert u de link.
- Plak de link achter of onder Afbeeldingen:
- Selecteer de link en klik op de knop Img, voor en achter de link staat nu [IMG]
- Klaar!

Ik weet het niet!
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Frakke »

En toen werd het stil een klik teveel ](*,) :-" #-o O:)
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Edlisjas »

Als we iedereen om een mening gaan vragen zijn we volgend jaar nog aan het discussiëren. Ik heb het probleem voorgelegd aan de eigenaar van de website/forum. Hij vond het aangewezen om het voorbeeld van onze Nederlandse collega’s te volgen.

Bij deze...
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Frakke »

Vandaag verschillende zoekertjes geplaats met dit Afbeeldingen:lukt me nog steeds niet hier,graag via mail

Geef mij dan maar een link mail sturen naar persoon en kan je misschien dagen wachten op foto's!!!

Dan vind ik dat je foto's ook moet verplichten zoals in NL forum! Vermeld zo veel mogelijk info, bijvoorbeeld: merk, type, bouwjaar, maat, staat, kleur, woonplaats verkoper (of mogelijkheden/kosten verzending) en foto’s natuurlijk.

Dus hopelijk
Edlisjas schreef:Ik bespreek het en kom er later op terug.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Reflex »

Ik ben geen voorstander van het verplichten van foto's in een verkoop topic. Het staat iedereen toch vrij om al dan niet een foto toe te voegen? Het is ook zo bij marktplaats en een serieuze verkoper doet de moeite toch wel. Zit er geen foto bij dan verkoopt het moeilijker en pakt hij enkel zichzelf. Daarnaast is het een grote berg werk om te controleren of iedereen een foto erbij heeft. Daarbij zie ik ook niet het probleem in van een link naar 2dehands sites. Het geeft de bikers onder ons wel de mogelijkheid om een artikel te kopen van een bekende Forumgebruiker al dan niet aan een lagere prijs.

Zolang uiteraard wel de info in de mountainbike.be format wordt geplaatst en er enkel een link naar de 2ehands site staat voor foto's. Is er toch geen enkel probleem? Kost je 1 extra druk op de muis.

Zo is het jaren geweest en zo gaan we het ook houden. Dit zal dus niet zo gehanteerd worden. Zeker gezien het aantal klachten die zijn binnengekomen.
Plaats reactie